Pagina 197 van 210

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 27 jun 2019 19:53
door jacko
We wachten geduldig op het verlossende woord..

Groet
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 30 jun 2019 11:44
door Patru
Spotprenten over de ondergang van de Tubantia staan er meerdere op dit topic, maar deze ben ik niet tegen gekomen.
Verwijderd. Paul

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 30 jun 2019 11:58
door jacko
Luguber plaatje.

Groet
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 01 jul 2019 15:24
door jacko
Vraagstuk verfhok Amstelland.
In het dekhuis tussen ruim 4 en 5 op het achterdek aan bakboord was waarschijnlijk nog een verfhok. Of in ieder geval als zodanig in gebruik.

Groet
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 05 jul 2019 19:40
door Sparkymul
Bij de Catawiki veiling wordt een model van de Gooiland aangeboden. Ziet er mooi uit maar is wel prijzig (bieden start bij €600).
Gooiland.jpg
Gooiland.jpg (45.79 KiB) 2408 keer bekeken

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 05 jul 2019 19:49
door jacko
Is wel een plaatje.

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 05 jul 2019 21:13
door roy
Die startprijs is niet zo hoog...…………
Het kan bij Catawiki echter vreemd lopen !.

m.v.g., Roy

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 10:36
door jacko
Hallo

Het verhaal verfhok is nog steeds niet opgelost , van achter naar voor worden allerlei opties aangedragen.
Ik ga eerst maar een paar foto's plaatsen die ik van Arie van Z. heb gekregen.

Liberty Amstelland , Eemland en Saudi el Taif , ex. Amstelland.

groeten
Hans

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 11:31
door Jos Telleman
Montferland (I) 1921

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 11:34
door Jos Telleman
Montferland (II)

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 11:35
door Jos Telleman
Montferland (II) deel 2

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 11:58
door jacko
Hallo Jos T.
Bedankt voor de mooi serie weer.
De Montferland was de eerste van de MOZAWA waar ik op gevaren heb.

Groet
Hans

p.s.
De wtk ken ik. :-D :-D

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 13:56
door kabo
KNA001010056.tjp.jpg
KNA001010056.tjp.jpg (96.7 KiB) 2182 keer bekeken
Maasland in de Noordersluis in mei 1952 en een plaatje van de Westland. NH archief
gr.Bas
[
attachment=0]KNA001010110.tjp.jpg[/attachment]

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 17:50
door kabo
KNA001009939.tjp.jpg
KNA001009939.tjp.jpg (152.59 KiB) 2130 keer bekeken
De LImburgia en de Brabantia elkaar passerend in de omgeving van Velsen, is al vaker geplaatst, maar deze is behoorlijk duidelijk. NH archief.
gr.Bas

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 20:22
door Koos
He Jacko,
mbt. dat "nachtmerrie (of was het nu nacht mary) gedoe" van dat verfhok. :mrgreen:
Even terug in de denkbeeldige tijd: Je bent er zelf Bootsman op geweest ? :oops:
Waar zou jij die verf nu wegzetten ? :?:
Toch dicht bij je bootsmans domeintje in de bak zou ik denken ? :idea:
En dan meestal op die schappen tegen de al vervloeiende scheepshuid waar je er redelijk goed bij kon als je weer eens zo'n 20 liter drum nodig had.
Ik doe dus maar een voorzet, want zoals reeds eerder repeterend gesteld, ik was niet van dek. :roll:
Trouwens op de laatste reunie waren toch best nog wat oudjes die dit mogelijk zouden kunnen weten ? :!:

Maar goed, even inhakend op een eerder hierboven geplaatste foto van de "Amstelland" (zijnde de liberty uitvoering) volgeladen met wat, zo te zien, Ferries.
Hier nog wat plaatjes, resp. Laden, in NZ kanaal en op plaats van bestemming (denkelijk Brasil).
Gr. Koos

Re: Koninklijke Hollandse Lloyd

Geplaatst: 12 jul 2019 21:12
door Koos
Heren ea,
Mooie serie van de div. "Montferland (en)".
De laatste getoonde uitvoering (dus van de MoZaWa serie) was m'n eerste boot, althans bij KHL.
Als ik die foto's voorbij zie komen waan ik mijzelf zo weer voor dat manoeuvreer wiel en de rechterarm gereed om bij starten motor het vallende luchthandel op te vangen om ingeval nodig nog wat lucht bij te geven.
En ook dat onderdelen plateau niet geheel onbekend.
Want volgens vele eerdere beweringen op dit Forum waren wij als zg. Salon WTK's wel bevoordeeld met een makelij uit Duitsland, maar hebben toch ook wel zo bij tijd en wijle de hierover vele malen beschreven ellende conform de MANN makelij ervaren en deden deze uitvoerig beschreven verhalen daaromtrent mij meer dan behoorlijk aanspreken alszijnde "niets nieuws onder de zon" en hadden wij ook !!!
Verder was het zo dat bij de "Montferland" MAN Homo de roterende uitlaatkleppen uit de huizen waren verwijderd en dit beweerdelijk geen enkel verschil zou maken met de zusterschepen "Zaanland" en "Waterland" waar deze nog wel waren gemonteerd.
Reden voor uitnemen was toch wel de verstoring van de spoeling bij een beschadigde-,en/of vastgelopen uitlaatplaat in het huis bij "passage" van een stuk afgebroken zuigerveer" en weer tijdrovende demontage/montage van een reserve roterend uitlaathuis met klep noodzakelijk bleek.
Nog aardige anekdote uit die periode: Had ter toevoeging aan de gebruikelijke witte overalls, ook maar een nog in m'n bezit zijnde blauwe overall mee naar boord genomen.
Nu zal het duidelijk zijn dat bij dit soort en andere in het oog lopende wzh. die witte overalls al heel spoedig de kleurrichting in gingen van een blauwe overall.
Tja, om dit nu maar even ludiek weer te geven " dat staat natuurlijk niet bij Salon WTK's".
Dus op gegeven moment door mij de blauwe overall ingeschoren en staande in het MAN Homo carter met nog neer druppelende smeerolie luizen de HWTK voor het luik verschenen, die mij in het niet mis te peilen Amsterdamse acccent vroeg "wat dat te beteken had".
Hem toen in "mijn accent" ofwel dialect zoals U wilt, op eenzelfde wijze uitgelegd, en beginnend met "Mijnheer", dat in geval van het "witte exemplaar" deze zich al voor zijn verschijnen inmiddels al zou hebben getransformeerd in een kleurschakeling ongeveer gelijk het blauwe exemplaar wat ik voor dat doel had aangetrokken.
Was even stil en op m'n gezegde of ik verder kon omdat die best nog warme olie luizen/druppels in m'n nek bleven neerdalen, kon hij toch een glimlach niet onderdrukken en antwoordde "ja, je hebt nog gelijk ook" maar op wacht een "witte"
Voor zover die dan ook nog wit bleef trouwens, want dat was meestal maar heel even.
Al met al, ook best aardig schip, maarja "Amstelland" nog steeds het puikje".
Gr. Koos