Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Offshore

Bericht door Frans de Lijster »

Vanmiddag op de Nieuwe Waterweg:

Afbeelding


Afbeelding
Vos Trapper

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )

BertvE

Re: Offshore

Bericht door BertvE »

Hallo!

Heb nog ff naar de foto's van die chinese JU gekeken. Zo te zien heeft het jacking systeem van poot 1 het begeven. De mensen hangen er nog aan, dus de tijdsduur na het ongeval is kort. Dus dat over een typhoon lijkt me onzin, dan sloegen de golven wel over het hele rig heen. Elke toren die kan skidden dondert om bij een helling van 45 graden zeker als die helling zoals bij dit rig in de lengte as is. Dat bosje spaghetti: drillpipe is zo buigzaam als de pest (als ex derrickman kan ik erover meepraten, heb weleens een pipe gemist :-() dus die kan best meegebogen zij en daarna weer terug geveerd

greetz
cor bal

Re: Offshore

Bericht door cor bal »

drillpipe
Bijlagen
rigfloor 01.jpg
rigfloor 01.jpg (116.63 KiB) 3135 keer bekeken
BertvE

Re: Offshore

Bericht door BertvE »

Laatste foto is van voor de 2e wereldoorlog ... kelly drilling, geen iron roughneck etc.

Zo te zien hebben ze een casing job gehad (casing tang hangt er nog) en zijn ze aan het displacen

Bert
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

Nou nee hoor, of je moet 1974 ook van voor de 2e WO noemen. Toen is deze foto door mij gemaakt op de Chaparral; helaas is Cor niet zo goed in het noemen van bronnen 8)
En de Iron roughnecks zullen waarschijnlijk een bakkie hebben gedaan omdat er op dat moment niet zoveel werk was (reden waarom ik op diezelfde floor ff wat shots kon maken zonder dat Jan-en-alleman door het beeld liep).
cor bal

Re: Offshore

Bericht door cor bal »

Sorry Louis ik heb er niet bij nagedacht :oops: en het zijn nog steeds prachtfoto's. Onze ouwe tijd :lol: :lol:
BertvE

Re: Offshore

Bericht door BertvE »

1974 .. mwahh dat is halverwege .. LOL

Wilde er mee aangeven dat het er tegenwoordig een stuk anders aan toe gaat op de rigs. Zeker op de Noordzee. Ben zelf van de generatie die kelly drilling niet meer heeft meegemaakt. Mijn laaste rig was de Borgland Dolphin, een cyberbased ram-rig.

Bert
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

BertvE schreef:1974 .. mwahh dat is halverwege .. LOL

Ben zelf van de generatie die kelly drilling niet meer heeft meegemaakt. Mijn laaste rig was de Borgland Dolphin, een cyberbased ram-rig.
Tja, dat ga je gewoon krijgen. Net als machinisten (bestaan ze nog wel?) die ooit met triple-expansie machines werkten en nu large-bore engines op foto's zien. The times, they are a changing 8)
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Offshore

Bericht door Frans de Lijster »

Vanmiddag het vertrek van de Singapore Inspector

Afbeelding

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Roberto
Berichten: 181
Lid geworden op: 18 feb 2010 01:15
Locatie: Rotterdam

Re: Offshore

Bericht door Roberto »

Vandaag (23/11/2010) gelezen op NU.nl:

Shell denkt aan afzinken Brentplatforms
DEN HAAG - Het olieveld Brent van Shell in de Noordzee nadert zijn einde. In de tweede helft van volgend jaar maakt Shell waarschijnlijk bekend hoe de vier Brentplatforms gesloten en ontmanteld worden. Daarop volgt een publieke consultatie: ''Iedereen kan dan zijn zegje doen'', liet een woordvoerder van het concern dinsdag weten.

Shell overweegt de voornamelijk betonnen constructies onder water schoon te maken en op de zeebodem te laten staan.

In 1975 zag het Brentsysteem, een productie joint venture van Shell en Esso, het licht.

voor het volledige bericht zie http://www.nu.nl/economie/2385294/shell ... forms.html

Rob


Plaats reactie