Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Vis168

Re: Offshore

Bericht door Vis168 »

...ik ken er nog meer van de Chapparel..... Frank de Kreek ... John Ton.....Chris Nauta ....Puck (een belg)
en nog een mafkees van een sparks ...naam vergeten...
Toolpusher Custon La Blance... Turner .... en een kerel die ook de rond leiding deed destijds de Nordic in rotjeknor lag .....een pup joint kereltje..ha goede connecties met de managers van Zapata ...de vader van de jonge Bush is ook nog manager van Zapata geweest... :shock: :shock:


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Joop »

Vis168 schreef:Ja dit is John... hoorde onlangs dat zijn hobby vissen is!!
John heeft het kampioenschap smietliensmieten gewonnen op de laatste reunie van kombuispraat in Huizen vorig jaar.
Op 6 oktober zal hij deze trofee gaan verdedigen in Den Osse waar de najaarsmeeting zal worden gehouden.
Jullie zijn van harte welkom om hem daar van zijn troon te stoten. :wink:

Groetjes Joop
louis holleman

Re: Offshore

Bericht door louis holleman »

John Ton, Chris Nauta, ja ken de namen nog wel. Vlgs. mij derrick personnel. Die mafkees van een sparks zal ik maar ff niet naar vragen :mrgreen:
Ennuh, het was Preston LeBlanc, Canadees die Leon Marburger als toolpusher opvolgde. Leon werd in de BEB periode rig superintendent in Emden. Met Preston heb ik later weer op de Explorer gezeten, die ging ook niet mee naar de PG.
En George Bush Sr., was een van de big shots van Zapata toen het werd opgericht. Met o.m. als doel de cokehandel in de GOM te kunnen ondermijnen, met steun van FBI of CIA. Dat was in de jaren 70 al lang niet meer het geval en toen had Bush zijn inbreng al tot nul gereduceerd.
Ik krijg het vage vermoeden trouwens dat jij TV bent... :lol:
Vis168

Re: Offshore

Bericht door Vis168 »

Goed gezien....ik kon niet meer inloggen...vandaar.. :lol: :lol:

Zit momenteel voor BP in Iraq basra ....als sr DS en mentor ik probeer de irakkies de drilling technology een beetje bij te brengen .....phhhhhhhhhhh ...breek me de bek niet open.... :wink: :wink:
cor bal

Re: Offshore

Bericht door cor bal »

Ricky White, Chris ? motorm, Frank Verschaik, Pierre Boshuisen en Henk de Bruin cranedriver en ik zelf Shorti ( Cor Bal ) D Bal Lasser Daan ? En Dolf Schelvis was de broer van John Schelvis. BEB Rommel
Bema

Re: Offshore

Bericht door Bema »

bram de zwart. willem breur, dieter hinrichsen .. denk gooi er ook een paar namen tegenaan :-)
Vis168

Re: Offshore

Bericht door Vis168 »

Joop schreef:het kampioenschap smietliensmieten gewonnen op de laatste reunie van kombuispraat in Huizen vorig jaar. Op 6 oktober zal hij deze trofee gaan verdedigen in Den Osse waar de najaarsmeeting zal worden gehouden.
Moet eerst ff kijken of dit in mijn schema past Joop.....wat houd dat smieten in??? is dat drents of fries..heeft die Zapata sparks ook mee gedaan? ???
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Offshore

Bericht door Joop »

Op elke forummeeting mogen liefhebbers aantreden om een lijntje uit te werpen. Je weet wel, zo'n touwtje met een knot er aan waaraan een tros naar wal kan worden getrokken. Wie het verste werpt heeft natuurlijk gewonnen. Het opmeten van de afstand is een regelrechte sensatie. Onze hooggeachte heer Harry uit Canada heeft voor de winnaar een wisseltrofee in elkaar geknutseld bestaande uit zeer hoog- en gedenkwaardige materialen. Er schijnt ook een geheim laatje in te zitten met een uiterst interessant document waarvan alleen de winnaars kennis mogen nemen.

Voor en na het smietlien smieten worden allerlei andere activiteiten ontplooid zoals daar zijn het kennismaken met de meegekomen dames, het lokale bier proeven, sterke verhalen aanhoren, idem vertellen en aan het einde een diner waar je niet persé met mes en vork hoeft te eten. Er worden altijd veel foto's en filmpjes geschoten waardoor iedereen die niet heeft deelgenomen kan waarnemen wat hij of zij allemaal heeft gemist. Wat jij dus al hebt gemist kan je bijvoorbeeld o.a. bekijken op http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=3994 13 pagina's lang.

Deze keer wordt het echt spannend. De sparksen gaan een wedstrijdje seinsleutel molesteren, de stuurlieden een potje knipperlichten met een seinlamp. Voor de machinisten is er in het museum van Den Osse voldoende materiaal aanwezig om te slopen en weer in elkaar te zetten. Er is ook een rondvaart gepland over de Grevelingenplas maar daar meer over op het topic van 2012 http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=4238 waar je alvast proforma een aanmelding kan plaatsen. Onze sparks Louis heeft zich reeds aangemeld.

Groetjes Joop
JongEnOud.jpg
JongEnOud.jpg (347.29 KiB) 1940 keer bekeken
Jong en Oud
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Offshore

Bericht door leo-shof »

het vertrek van de BALDER : http://youtu.be/DkjjPwk1LRY
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
hdofferhoff
Berichten: 908
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:46
Locatie: sappemeer

Re: Offshore

Bericht door hdofferhoff »

Na Nedlloyd , Maersk en van Dam is Pieter nu werkzaam bij Bluewater.
Veel kantoorwerk in Hoofddorp en af en toe aan boord van een FPSO.
Een paar weken geleden heeft Pieter een weekje aan boord gewerkt van de Munin.
Dit schip is in afwachting van een nieuwe klus voor anker gegaan bij Singapore.
Eerst met de ferry vanuit Singapore naar Batam in Indonesia en vandaar uit anderhalf uur met een snelle boot naar de Munin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb alleen wat algemene foto's niet van de installatie's aan boord.
Vanmiddag is Pieter vertrokken naar Aberdeen om vandaar uit met de Heli naar de Hæwene Brim te gaan.
Dit schip is in bedrijf op de Noordzee.

Gr. Huub.
Gr. Huub.


Plaats reactie