Offshore
Compass schreef:Sorry Mannen,
Was ik even vergeten
http://home.hccnet.nl/sj.de.boer/Fotos/
Nog maar eens proberen dan
Groetjes,
Bert de Boer
Ja nu wel Bert bedankt.
gr.rinus
offshore
SELF ELEVATING PLATFORM JB-102/JB-103
General enlarge
enlarge
Type Fully dismountable unit
Make Flexifloat
Series
S70
Class Bureau Veritas, I 3/3 (-) +
Self-elevating unit
Call name JB-102/JB-103
Main Dimensions
Length 24.4 metre
Width 18.3 metre
Height of pontoon 2.1 metre
Leg length x diam. JB-102:
28 metre x 1.2 metre,
[in 1 piece]
Footings [3m diam.] available
JB-103:
24 metre x 1.2 metre,
[in 1 piece]
Footings [3m diam.] available
Jacking System
Jacking stroke 1.0 metre
Maximum pay-load 250 tons
Powerpack 2 Diesel driven powerpacks
Operating Conditions
Draft 1.45 metre
Max. water depth 20 metre
[by 28 metre leg length]
Wave height up to 1.5 metre
General enlarge
enlarge
Type Fully dismountable unit
Make Flexifloat
Series
S70
Class Bureau Veritas, I 3/3 (-) +
Self-elevating unit
Call name JB-102/JB-103
Main Dimensions
Length 24.4 metre
Width 18.3 metre
Height of pontoon 2.1 metre
Leg length x diam. JB-102:
28 metre x 1.2 metre,
[in 1 piece]
Footings [3m diam.] available
JB-103:
24 metre x 1.2 metre,
[in 1 piece]
Footings [3m diam.] available
Jacking System
Jacking stroke 1.0 metre
Maximum pay-load 250 tons
Powerpack 2 Diesel driven powerpacks
Operating Conditions
Draft 1.45 metre
Max. water depth 20 metre
[by 28 metre leg length]
Wave height up to 1.5 metre
We waren gisteren op een huwelijksfeest en toevallig raakte ik in gesprek met iemand, die net terug was van een booreiland.
Hij was geen roughneck, geen toolpusher, maar had een speciale taak tijdens het boren.
Wat het precies inhield is me tijdens de drukte ontschoten, maar hij heeft als hobby: booreilanden fotograferen vanuit de helicopter.
Gert Jan is zijn naam, hij heeft CD-tjes vol met dit soort foto's.
Die wil hij graag met ons delen. Maar dit gesprek vond plaats in de kleine uurtjes en ik heb de link naar Kombuispraat op een papiertje geschreven en nu maar hopen dat er een verdere reactie komt.
Hij was op zoek naar een nieuwe pc, dus daar zullen we waarschijnlijk op moeten wachten.
All the best
Jos
Hij was geen roughneck, geen toolpusher, maar had een speciale taak tijdens het boren.
Wat het precies inhield is me tijdens de drukte ontschoten, maar hij heeft als hobby: booreilanden fotograferen vanuit de helicopter.
Gert Jan is zijn naam, hij heeft CD-tjes vol met dit soort foto's.
Die wil hij graag met ons delen. Maar dit gesprek vond plaats in de kleine uurtjes en ik heb de link naar Kombuispraat op een papiertje geschreven en nu maar hopen dat er een verdere reactie komt.
Hij was op zoek naar een nieuwe pc, dus daar zullen we waarschijnlijk op moeten wachten.
All the best
Jos
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Goedenavond Cor Bal,
Ik heb nog geen reacties gezien maar volgens mij is je
bijdrage van afgelopen Ma Jun 27, 2005 9:53 pm
met onder andere de manouvrerende supplier Halul 30
een serie foto's met allemaal "bakkies".
Is de brand en het kolkende water onder die jackup nu zo'n "blow-out"?
Ja ik vraag het maar, maar klopt het dat dan de gassen naast de geboorde schacht naar buiten komen?
Spectaculaire foto's maar waarschijnlijk met ook met tragiek, in de vorm van doden of gewonden?
Groeten van Co.
Ik heb nog geen reacties gezien maar volgens mij is je
bijdrage van afgelopen Ma Jun 27, 2005 9:53 pm
met onder andere de manouvrerende supplier Halul 30
een serie foto's met allemaal "bakkies".
Is de brand en het kolkende water onder die jackup nu zo'n "blow-out"?
Ja ik vraag het maar, maar klopt het dat dan de gassen naast de geboorde schacht naar buiten komen?
Spectaculaire foto's maar waarschijnlijk met ook met tragiek, in de vorm van doden of gewonden?
Groeten van Co.
Hallo Co, ik kan je op vraag èèn geen antwoord geven. Ik zie alleen maar dat het fout gaat. Op vraag twee weet je nooit van te voren waar een blow out ontstaat. Het gas kan naast de drilpijp omhoog komen. Kan gebeuren als je de caising plaatst, en de beveiliging er af is. Dit heb ik persoonlijk meegemaakt, als je dan wil weten wat voor krachten er uit de aarde komen. Dat was geen prettig ogenblik daar op die Jack Up.
En antwoord op vraag drie is het volgende:
Op 22 September 1988 is The Ocean Odyssey eigenaar ODECO door een blow out getroffen.
In deze vuurzee is èèn persoon omgekomen, namelijk de radio operator Timothy Williams. Hij werd gedood toen hij informatie bracht van de lifeboat naar de rig manager.
hr cor bal
En antwoord op vraag drie is het volgende:
Op 22 September 1988 is The Ocean Odyssey eigenaar ODECO door een blow out getroffen.
In deze vuurzee is èèn persoon omgekomen, namelijk de radio operator Timothy Williams. Hij werd gedood toen hij informatie bracht van de lifeboat naar de rig manager.
hr cor bal