Bright Star

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bright Star

Bericht door Bart the second »

Ha die Jan :)

Ook nog gebruikt op schiphol.

groetjes
Bart
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.

ed ijzendoorn
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15

Re: Bright Star

Bericht door ed ijzendoorn »

enthoven schreef:ware nostalgie, elke zichzelf respecterende wtk liep met zo'n ding in de kontzak van zijn stralend witte overall.

jan enthoven
Zowel s' nachts als overdag loerend naar een probleem 1 hand naar de kontzak, bright star pakkend onderwijl naar voren bewegend met de duim schuifje overhalen en een fikse tik tegen het schot of dek (of hij het nu wel of niet deed. die eerste tik had hij al verdiend). Bij het uittrekken van de overal flikkerde dat ding steevast uit je kontzak. wij hebben er nog een aan boord liggen op de brug bij de puntbuiken voor als ze in de donkere uurtjes iets zoeken (waar ze de nek niet over breken) :lol:

na lang zoeken eindelijk een goede zaklamp gevonden die het al een jaar uithoud. LED en oplaadbaar en deze zinkt als hij overboord gaat. Bright star beweert (bij enkele type) dat ze blijven drijven. Maar na een stuk of 4 getest te hebben op drijfvermogen kreeg ik er 1 met een touwtje er om heen gesplitst (strop) voor om je nek.
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bright Star

Bericht door Bart the second »

toch mooie proza over de bright star.
:-D
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Bright Star

Bericht door K.Brouwer »

Ed...ze blijven echt drijven hoor...je moet alleen niet zo dom zijn om er batterijen in te doen :lol:

Groeten, K.Brouwer
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Bright Star

Bericht door RobertB »

Ik heb het altijd lelijke dingen gevonden. Mijn voorkeur gaat uit naar de zwart-rode Eveready.
Ik had net een nieuwe toen ik ophield met varen in 1980 en die hangt nog steeds in de garage en ziet er nog nagelnieuw uit.

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl


Plaats reactie