Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Eivogel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 feb 2013 22:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Eivogel »

... nog een oudje uit 1992 ... de Rhine Forest !!
Bijlagen
1992-018 kopie-resized.jpeg
1992-018 kopie-resized.jpeg (142.44 KiB) 6093 keer bekeken

Gebruikersavatar
Eivogel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 feb 2013 22:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Eivogel »

... 1989 ...
Bijlagen
1989-003 m.s. Newark Bay kopie-resized.jpeg
1989-003 m.s. Newark Bay kopie-resized.jpeg (153.39 KiB) 5989 keer bekeken
1989-004 m.s. Newark Bay kopie-resized.jpeg
1989-004 m.s. Newark Bay kopie-resized.jpeg (176.25 KiB) 5989 keer bekeken
1989-005 m.s. Sealand Performance kopie-resized.jpeg
1989-005 m.s. Sealand Performance kopie-resized.jpeg (161.28 KiB) 5989 keer bekeken
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: Grote Containerschepen

Bericht door albert s »

Stukje uit MARITIME NEWSCLIPPINGS van vandaag:


McLean had the idea to use cranes to directly load truck trailers onto the ship. It took a while, but in 1956, he debuted the Ideal X — the very first container ship, a converted tanker that could carry 58 containers. The next year, he launched the much-larger Gateway City, which could hold 226 containers, stacked in racks. During the 1960s, he launched even bigger container ships, and his company Pan American began to dominate the shipping industry — his system dramatically cut down on time in port, as well as the labour needed to load and unload cargo. The containers also helped secure goods, cutting down on theft. Other companies copied his methods, and shipping containers now come in standardized sizes (they are now 8 feet wide, 20 or 40 feet long, and 8, 8.5 or 9.5 feet tall). By the end of the 1970s, the majority of consumer goods coming to the US were being shipped by container.

Nu in aanbouw de MSC Oscar meer dan 19000TEU
Gebruikersavatar
Eivogel
Berichten: 291
Lid geworden op: 12 feb 2013 22:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Eivogel »

... nog twee foto van de Nedlloyd Asia ... 1992.
Bijlagen
1992-001 kopie-resized.jpeg
1992-001 kopie-resized.jpeg (181.99 KiB) 5938 keer bekeken
1992-002 kopie-resized.jpeg
1992-002 kopie-resized.jpeg (145.39 KiB) 5938 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

The MSC OSAR, now officially holds the title of being the biggest containership in the whole world when regarding carrying capacity.
The vessel was christened at the DSME shipyard in South Korea this past Thursday. The ship sailed from the shipyard near Busan yestreday.

MSC Oscar, which was built to serve the needs of the Mediterranean Shipping Company (MSC),
has the capacity to carry approximately 19, 224 TEU, by which it just barely manages to edge out the 19, 100 TEU capacity of
the CSCL Globe and an additional four upcoming vessels of the same series, thus making it the largest ever, in regard to TEU capacity, boxship.

MSC Oscar is merely 395. 4 meters in length, which actually makes it a bit shorter than the 400-meter-long CSCL Globe and the Maersk Triple-E’s,
which has a capacity of 18, 000 TEU.
MSC Oscar’s beam measures at 59 meters, making it quite similar to Tripe E’s and a bit wider than the 58.6-meter beam of the CSCL Globe.

klik ... FILMPJE
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Frans de Lijster »

Gistermiddag bij de Tennesseehaven op het Beerkanaal:

Afbeelding
CMA CGM Jules Verne

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Joost.R »

The Japanese based Imabari Shipbuilding Co., Ltd. announced today that it had manage to secure an order for eleven 20, 000 TEU containerships.

They will have measurements of roughly 400 m x 59 m and are to be constructed in a large newbuilding dry dock of approximately 600 m length x 80 m breadth which is going to be constructed on land that the shipbuilder reclaimed, near its Marugame City headquarters. Imabari plans to invest around Yen 40-billion in the project regarding the new Marugame facility that will include a block factory and three 1, 200-ton goliath cranes.

The first of the giant containerships is scheduled to be delivered in 2018. A construction permit has been granted to the new building dock and the initial building processes are to begin during the following month, with expectations being that it will be completed for October 2016.

Despite the fact that Imabari did not provide any information regarding the byer of the 20, 000 TEU vessels, it is very likely that they are the same vessels as the eleven 18, 000 TEU ships of the same hull dimensions and the same delivery horizon, that were mentioned yesterday by Taiwan's Evergreen Marine in regards to time charter them from Imabari affiliated owner Shoei Kisen Kaisha, Ltd. Mr. Yukito Higaki is the president of Marubeni as well as Shoei.

This raises the question of why some of the vessels are said to have a capacity of 20, 000 TEUs while the others are in the 18, 000 TEU capacity range? The issue maybe derives from the potential difference between the nominal maximum TEU capacity of the vessels and the actual number of containers intended to be carried by the operator. The biggest box ship operator in the world, Maersk Line, for example quotes vessel capacity in regard to filled TEUs with an average of 14 tonnes per box total weight. This value is always lower when compared to the straight TEU capacity.

Despite all this, the vessels ordered to Imabari are nothing other than gigantic. Meanwhile, in March the company will deliver the largest containership ever built in Japan, which will be the first in a total of five 14, 000 TEU ships ordered by "K" Line.

{ Source; Mihail Mitev. Maritime News }
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Via Piet Sinke Nieuwsbrief. Bron Journal of Commerce.

Zelfde onderwerp als Joost hierboven, misschien wat extra informatie

Japanese shipyard reports orders for 20,000-TEU ships
Japan's Imabari Shipbuilding Co., Ltd. says it has secured orders for 11 containerships with capacities of 20,000 twenty-foot-equivalent units, and is adding a large dry dock for their construction. Imabari did not identify the carrier that placed the orders but said it was an overseas shipowner, and that the order was secured with the cooperation of Japan’s Marubeni Corp.
The ships would be the first of 20,000-TEU capacity. Currently the largest are the Mediterranean Shipping Co.’s 19,224-TEU MSC OSCAR and China Shipping’s 19,100-TEU CSCL GLOBE
Other carriers are preparing to add ships close to this size. Evergreen said this month it had finalized plans to charter 11 ships of 18,000-TEU capacity. The Wall Street Journal reported this week that Maersk Line is talking with shipyards about orders for 10 ships of up to 20,000-TEU capacity. Maersk led the way into the latest generation of container ships in 2011 when it ordered its first of 20 Triple-E ships with capacities of more than 18,000 TEU. Maersk has taken delivery of 15 of the ships, all of which were ordered from Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering in South Korea.

Imabari said the ships for which it has newly placed orders will measure 400 meters in length with about 59 meters breadth. The first vessel is scheduled to be completed in early 2018. In preparation for the contract, Imabari said it will construct a large dry dock measuring about 600 by 80 meters on reclaimed land next to the company’s Marugame City headquarters. Imabari has built over 200 containerships, including 4,800-TEU Post-Panamax vessels in 1995, the largest in the world at that time, and 8,100-TEU vessels in 2008. Currently, Imabari is building a 14,000-TEU ship for “K” Line that will be the largest ever built in Japan. That ship is scheduled for completion in March. Source : Journal of Commerce
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

--------------------------------------------------Afbeelding
--------------------------------------------------Foto van Fox News Radio "Economist Harry Dent says we’re in the middle of a massive economic bubble."

Om onverklaarbare redenen roepen deze berichten bij mij gevoelens op die misschien beter passen in het topic "Mysterieuze verschijnselen". Ik krijg associaties met een steeds maar zwellende etterbuil of iemand die een grote, ragdunne ballon opblaast, niet wetend dat er een ander, die hij door die enorme ballon al niet meer kan zien, klaarstaat om het ding door te prikken en associaties met de Amerikaanse staatsschuld die voor simpele zielen als ik en velen zoals ik, even onvoorstelbare als wanstaltige proporties heeft bereikt, alleen maar grafisch aan te geven met containers vol met geld die opgestapeld een muur vormen ver boven de skyline van New York uitsteekt, of vele voetbalvelden vullen en die deze grote containerschepen heel lang aan de vaart zouden kunnen houden als ze die zouden moeten vervoeren, maar die desondanks nog dagelijks groeit. Ik geloof niet dat ik ooit eerder een zin van 116 woorden nodig heb gehad om iets aan te duiden en zelfs dat past hierbij. Ik krijg het gevoel dat we wachten op de grote klap waarmee die wanstaltige ballon, of misschien alleen maar het nauwelijks hoorbare plofje waarmee de zeepbel uit elkaar spat, waarna we met gesprongen trommelvliezen of met door de zeep nietziende ogen in de chaos om ons heen rondtasten..

Vreemde, om niet te zeggen mysterieuze gedachten. Er zullen vast mensen zijn die het alleen maar een mooie ontwikkeling vinden, maar het doet mij denken aan de Griekse staatsschuld die ook onherroepelijk tot de ondergang leidt. En met deze dwaze woorden geef ik u graag terug aan de geneugten die deze mooie dag u ongetwijfeld weer gaat bieden. :roll:

Nog iets om vandaag eens over na te denken: Hoeveel paar Nike sneakers, gaan er in een zo'n container? Ik meen 10.000 of zo. Ik las ergen bij iemand die daar verstand van heeft en die graag zou willen dat de vrachtprijs voor een container wat hoger werd, dat de productie van die sneakers 3 dollar per paar kost en het vervoer per container 2 dollarcent, dus $3,02 voor een paar mooie Nike sneakers. Toch liggen diezelfde sneakers straks voor 175 dollar per paar in New York in de winkel.
Weer zo'n opgeblazen kapotje...
:oops:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Grote Containerschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Er zullen vast mensen zijn die het alleen maar een mooie ontwikkeling vinden
Ongetwijfeld............het doet mij denken aan mijn vroegere baas en mentor en later een heel goede vriend KvdW....R.I.P. die mij ooit eens het volgende "lesje" mee gaf.....wat mij heel goed van dienst is geweest in de "latere" en ietsie wijzere jaren. :lol:

Ik was toendertijd nog een ietsie " vochtig achter de oortjes" en hij droogde dat bij tijd en wijle wat af!!! :lol:
Betreffende het onderwerp bedrijfs en produktie efficientie kwam ik op het voor mij " lumineuze idee" om die lieden van " Mckenzie & Huppeldepup" het bedrijf eens dooooor te laten lichten en daar probeerde ik " vol verve" hem van te overtuigen........toen de lucht uit mijn ballontje was gaf hij mij de volgende "lecture", welke dan vrijwel altijd begon met " Meneer Hogeboom" :mrgreen: ( de rest is uit het bloote heufd en NA zo'n 40 jaar vrijwel letterlijk!!!!)

Ten eerste:
"ALS je in de bisnis bent van pannekoeken bakken DAN moet je zorgen dat je " goeie pannekoeken bakkers" om je heen hebt en GEEN schilders of ander soort volk!"

Ten tweede:
"Zorg ervoor dat je de " telefoonlijst van het bedrijf" altijd bij de hand hebt, hou goed in de gaten dattie NIET TE lang wordt, bij meerdere bladzijden heeel goed opletten EN zorg ervoor dat je precies weet WAT al die personen DOEN en bovenal WEET wat ze kosten!!"

Dit advies, en overigens geen enkele van hem, was zogezeid NIET " aan dovemens oren gezegd" en heeft mij later ook geen wind-eieren gelegd.
Een ieder mag het gratis toepassen, ik ben slechts de boodschapper. :oops:
Dat hij mogen rusten in Vrede.

Waarvan akte. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie