Containerschepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
BENALDER 1972 Gebouwd bij Howaldtswerke voor BenLine
Dwt 49593 L.o.a. 289m Br 32m 2 stoom turbines voor 26,5 kts op dat moment de snelste containerschepen van de wereld
maar werd in 1981 bij Kawasaki Heavy Industries Kobe verbouwd op Diesel.
1993 MAERSK LONDON
1998 LONDON
Liep op 22 november 1998 aan de grond bij Genua. Daarna hernoemd LONDON
B.U. 2001 te Shanghai
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Nogmaals de BENALDER
+
+
Re: Containerschepen
De "Benalder" had ook nog een zussie t.w. de "Benavon".
Ondanks dat het rechte planken met een platte kont waren, was er nog wel een schip met een eigen karakter in te herkennen.
Dat zie ik aan de huidige generatie Verkadekoektrommeltjesvervoerseenheden niet meer...……..
m.v.g., Roy
Ondanks dat het rechte planken met een platte kont waren, was er nog wel een schip met een eigen karakter in te herkennen.
Dat zie ik aan de huidige generatie Verkadekoektrommeltjesvervoerseenheden niet meer...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
De BENALDER had twee zusterschepen t.w.
BENAVON 1973
1993 MAERSK PARIS
+ +
1993 PARIS MAERSK
1998 PARIS
B.U. nov. 2001 te Jiangyin
+
CITY OF EDINBURGH 1973
1992 BENARTY
1993 MAERSK EDINBURGH
+ +
1993 EDINBURGH MAERSK
1999 EDINBURGH
B.U. febr. 2002 Yingang
+BENAVON 1973
1993 MAERSK PARIS
+ +
1993 PARIS MAERSK
1998 PARIS
B.U. nov. 2001 te Jiangyin
+
CITY OF EDINBURGH 1973
1992 BENARTY
1993 MAERSK EDINBURGH
+ +
1993 EDINBURGH MAERSK
1999 EDINBURGH
B.U. febr. 2002 Yingang
Re: Containerschepen
Tja, die Ellerman Liner zag ik even over het hoofd...………...
Senioren momentje zeker.
m.v.g., Roy
Senioren momentje zeker.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
World's largest container ship sets sail from Tianjin
MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe. With a maximum load of 224,986.4 tonnes, MSC Gulsun is capable of transporting 23,756 TEUs (twenty-foot equivalent units), according to Jonathan Zhu, managing director of Greater China for the MSC Mediterranean Shipping Company, the operator of the ship.
The vessel, 399.9 meters long and 61.5 meters wide, is scheduled to arrive in northwestern Europe after visiting various ports including Qingdao, Shanghai, Algeciras, Gdansk, Kaliningrad and Rotterdam.
Its cargo during the maiden voyage include steel, furniture and chemicals, said Yu Lei, general manager of China Ocean Shipping Agency Tianjin Co. Ltd.
Zhu said the ship chose to start its maiden voyage at Tianjin Port, as it is an important gateway port of northern China that boasts broad waterways and good berthing condition.
With trade links with over 180 countries and regions, the port now plays an important role in the China-proposed Belt and Road Initiative. Its container throughput reached 8.33 million tonnes in the first half of this year, a year-on-year growth of 6.7 percent, higher than the average growth of Chinese ports.
The ship was built by Samsung Heavy Industries, the shipbuilding affiliate of Samsung Group of the Republic of Korea.
VIDEO
Source: Xinhua
MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe. With a maximum load of 224,986.4 tonnes, MSC Gulsun is capable of transporting 23,756 TEUs (twenty-foot equivalent units), according to Jonathan Zhu, managing director of Greater China for the MSC Mediterranean Shipping Company, the operator of the ship.
The vessel, 399.9 meters long and 61.5 meters wide, is scheduled to arrive in northwestern Europe after visiting various ports including Qingdao, Shanghai, Algeciras, Gdansk, Kaliningrad and Rotterdam.
Its cargo during the maiden voyage include steel, furniture and chemicals, said Yu Lei, general manager of China Ocean Shipping Agency Tianjin Co. Ltd.
Zhu said the ship chose to start its maiden voyage at Tianjin Port, as it is an important gateway port of northern China that boasts broad waterways and good berthing condition.
With trade links with over 180 countries and regions, the port now plays an important role in the China-proposed Belt and Road Initiative. Its container throughput reached 8.33 million tonnes in the first half of this year, a year-on-year growth of 6.7 percent, higher than the average growth of Chinese ports.
The ship was built by Samsung Heavy Industries, the shipbuilding affiliate of Samsung Group of the Republic of Korea.
VIDEO
Source: Xinhua
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MAERSK SIRAC 2015 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Ulsan voor Maersk Lines
Dwt 117175t L.o.a. 299m Br 48m
Hier bij aanlopen Santos (Br) in 2017
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
EVER GLORY 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan voor Evergreen Lines
Dwt 198937t L.o.a. 400mtr Br 58.8mtr Container Capacity 20.244 Teu
Zij is de 10e uit een serie van 11. De laatste die opgeleverd wordt is de EVER GOVERN
De EVER GLORY liep op 13 juni j.l. voor de 1e keer Rotterdam aan.
https://www.youtube.com/watch?v=mAPwAfFAOH4
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Containerschepen
Als je niet beter wist zou je denken dat hij Heinekenkratjes als deklading had
Re: Containerschepen
Net WATERGEUS (I) genoemd onder 'bulkcarriers', hier de 'opvolger': WATERGEUS (II):
Bouwjaar: 1988 Roepnaam PIMO Imo nr: 8715455
Rederij: Rederij de Nieuwe Waterweg, Rotterdam (Joon)
l.l.:/l.o.a.: 145,33 m. 156,85 m. Gt: 11.977
b.: 22,86 m. Nt: 5.568
h.: 11,20 m. Dwt: 14.245
d.: 8,58 m. TEU: 1.034
motor: 10.808 Pk 4 tew 5 cil Sulzer diesel, 7.947 kW
sn.: 17 mijl Bouwnr: 173
Geb. bij: VEB Mathias Thesen Werft, Te w.: 23-07-1988
Wismar Oplev.: 1988
bijz.:
Opgelev.:
06-1989: TRANZTAS TRADER, Australian Shipping Commission, Melbourne (Austr. National Line) 1997 in beheer bij BHP Transport Pty Ltd
01-1998 ORIENT AISHWARYA
Littleton Services Inc, Panama 8-200 in beheer bij Orient Express Management Ltd Dubai
06-2001 PHU TAN (3WBU), Vietnam National Shipping Lines (Vinalines), Ha Noi
16-12-2010 Bij Hainan in de Zuid-Chines Zee viel de motor stil, maakte water en zonk. 25 van de 27 opvarenden zijn omgkomen
Bouwjaar: 1988 Roepnaam PIMO Imo nr: 8715455
Rederij: Rederij de Nieuwe Waterweg, Rotterdam (Joon)
l.l.:/l.o.a.: 145,33 m. 156,85 m. Gt: 11.977
b.: 22,86 m. Nt: 5.568
h.: 11,20 m. Dwt: 14.245
d.: 8,58 m. TEU: 1.034
motor: 10.808 Pk 4 tew 5 cil Sulzer diesel, 7.947 kW
sn.: 17 mijl Bouwnr: 173
Geb. bij: VEB Mathias Thesen Werft, Te w.: 23-07-1988
Wismar Oplev.: 1988
bijz.:
Opgelev.:
06-1989: TRANZTAS TRADER, Australian Shipping Commission, Melbourne (Austr. National Line) 1997 in beheer bij BHP Transport Pty Ltd
01-1998 ORIENT AISHWARYA
Littleton Services Inc, Panama 8-200 in beheer bij Orient Express Management Ltd Dubai
06-2001 PHU TAN (3WBU), Vietnam National Shipping Lines (Vinalines), Ha Noi
16-12-2010 Bij Hainan in de Zuid-Chines Zee viel de motor stil, maakte water en zonk. 25 van de 27 opvarenden zijn omgkomen