Containerschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Martinus
Berichten: 823
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Brasilia

Re: Containerschepen

Bericht door Martinus »

Hoelang zal het duren voor dit ook weer een oldtimer is, waar we nostalgisch naar terug kijken?
groeten
Het is niet zeker dat we daar met nostalgie naar terugkijken dat doen we toch niet altijd alleen al omdat iets op een gegeven moment oud is?
Neem bv. die minischeepjes uit de jaren 60/70, kijken we daar met nostalgie naar terug? Ik niet :-D !
MiniBoten_002.jpg
MiniBoten_002.jpg (50.34 KiB) 1046 keer bekeken


roy
Berichten: 12276
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containerschepen

Bericht door roy »

Als je die MINI scheepjes op zee tegen kwam kon je je ogen niet geloven !.
Dat was iets in de trant van; Dekkranen hoe kunnen jullie drijvend blijven. Laat staan varen...………….. :!: :idea: :roll:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7855
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Containerschepen

Bericht door jdbvos »

In Belgie hadden ze ook van die vreemde schepen...
Ik weet niet meer of ze voor Bell-lines voeren, die paarse schepen waren ook nog apart...kom ik zo op terug...
Maar die Belgische schepen, khv, hadden een gigantische opbouw achterop: 4 a 5 verdiepingen.
Maar: elke verdieping was maar 1 hut, met alleen een buitentrap ! Dus die schepen zagen er niet uit ! Staat me verder bij dat het ook rondom knikspant-bouw was, zoals later ook op een paar schepen (Altappen, Silvia, Suzanna, ed) van Noordlijn/Equator was toegepast....
Maar die Bell-schepen hadden ook maar een kleine, hoge opbouw op die paarse schepen staan.
Die hadden een bouwsysteem bedacht waarbij schepen werden gebouwd zonder opbouw: die werd van het oude schip losgeschroefd, en de stekkers getrokken, op het nieuwbouwschip vastgeschroefd en stekkers aangesloten, en de bemanning hoefde bij wijze van spreken de hut niet eens uit
Een vreemd gezicht: je keek zó onder de opbouw door.
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Van de MINI schepen maar weer naar de 'grote jongens' en een nieuwe. De laatste uit een serie van 11
midden dit jaar opgeleverd.
+
ever govern.jpg
ever govern.jpg (109.06 KiB) 1003 keer bekeken
Hamburg
+
EVER GOVERN 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan
Dwt 199.700t
L.o.a. 400mtr
Br. 58.8mtr
Teu cap.: 20.224 Teu

+
ever govern_1.jpg
ever govern_1.jpg (117.45 KiB) 1003 keer bekeken
te Rotterdam ??
+

roy
Berichten: 12276
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Containerschepen

Bericht door roy »

Neen, hier kan ik geen Rotterdam van maken.
De K.R.V.E. vaart met andere bootjes en andere kleuren.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

geen Rotterdam
Er werd gesuggereerd van Rotterdam, maar is het dus niet.

+
maersk labrea.jpg
maersk labrea.jpg (60.42 KiB) 865 keer bekeken
Hier bij vertrek Itapoa (sao francisco do sul sc) naar itaguai (rj)
+
MAERSK LABREA 2013 Gebouwd bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd - Geoje - South Korea
Dwt 99798t L.o.a. 299mtr Br. 45mtr

Ze is een zus van de MAERSK LANCO

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

maastricht maersk.jpg
maastricht maersk.jpg (28.22 KiB) 780 keer bekeken
+
MAASTRICHT MAERSK 2019 Gebouwd bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd South Korea voor AP Möller
Dwt 210.019t L.o.a. 399mtr Br. 58.6mtr Cont cap.: 20.568 TEU

Ze is de laatste uit een serie van 11 van de 2nd Generation Triple E class

+
doorsnee triple e.jpg
doorsnee triple e.jpg (92.65 KiB) 780 keer bekeken
doorsnede van een Triple E Br 59mtr te Okpo - Geoje Island - Busan - South Korea
+

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7855
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Containerschepen

Bericht door jdbvos »

gezien de lichtblauwe huid boven de waterlijn neem ik aan dat ook dit weer een Maersk-bijbootje wordt....
Ja: bijboot.. ! Hij komt bij de rest van de vloot :-D
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Containerschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

hanjin rotterdam.jpg
hanjin rotterdam.jpg (57.18 KiB) 666 keer bekeken
+
HANJIN ROTTERDAM 2011 Gebouwd bij Hyundai Samho Heavy Industries Co. Ltd - Samho - South Korea
Dwt 102.517t L.o.a. 336mtr Br. 42mtr

In februari 2017 werd Hanjin failliet verklaard. Er werd een nieuw concern - SM LINE - gesticht die 5 Hanjin schepen
overnam, waaronder de HANJIN ROTTERDAM.
In augustus 2017 werd bekend gemaakt dat de verkoop van Hanjin 220 miljoen US$ had opgeleverd.
2% van de totale schuld van het bedrijf van 10.5 Miljard $$$

2017 - SM SAVANNAH
+
hier als sm savannah.jpg
hier als sm savannah.jpg (76.65 KiB) 666 keer bekeken
+

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14113
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Containerschepen

Bericht door Joost.R »

MOL Earns AIP for Design of Bow Wind-Shield, Ultra-large Containership

Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) today announced that, DNV GL issued an Approval In Principle (AIP) to MOL and Samsung Heavy Industries, Co., Ltd. (SHI) for Bow Wind-Shield designed for Ultra-Large Container Carrier on 30th October, 2019.
str.jpg
str.jpg (24.43 KiB) 539 keer bekeken
aption: Bow Wind Shield (for illustrative purposes only)
This newly developed Bow Wind-Shield reduces the wind resistance on hull body of while ship is running, and it is expected CO2 reduction up to about 2–4% owing to optimal design for Ultra-Large Container Carrier. This is based on the technology of both company MOL and SHI.
MOL has developed and installed bow wind shield on exiting middle-size containership in 2015, and confirmed CO2 reduction by about 2% in real-running condition in 2017.
Introducing both companies' technology, MOL and SHI have started a joint-development project for the optimal Bow Wind-Shield design for Ultra-Large Container Ship and achieved to a significant level of effect and established a practical structure of Bow Wind-Shield whose technology has been certified as AIP from DNVGL this time.

MOL continually drives ahead with its "ISHIN NEXT - MOL SMART SHIP PROJECT -," develops and introduces new technologies that will reduce vessels' environmental impact and ensure safe operation, and offers safe, reliable transport services.

Source: MOL
Afbeelding



Plaats reactie