Containerschepen
Re: Containerschepen
1,900 Containers Lost Or Damaged On ONE Boxship
A loss of containers overboard the ONE APUS earlier this week could be the largest container loss since 2013.
ONE released a situation report that notified that 1,900 boxes or more could have been lost on Monday night when the vessel hit heavy weather in the Pacific. “The vessel was on passage from Yantian to Long Beach, approximately 1600NM North West of Hawaii, when it encountered a violent storm cell producing gale force winds and large swells which caused the ONE Apus to roll heavily resulting in the dislodging of the lost containers.
“Early investigations onboard the ONE Apus have determined that the impacted container bays remain unsafe for close-quarter inspections; however, it is estimated that the number of lost or damaged units could exceed 1,900, of which some 40 are believed to be DG [dangerous goods] containers,” the statement said.
It added that the 14,000 teu vessel has abandoned its original destination and is now “proceeding in a westerly direction towards Japan with plans to seek a suitable port to right unstable containers, assess any damages and determine the exact numbers of containers lost”.
Source; One
A loss of containers overboard the ONE APUS earlier this week could be the largest container loss since 2013.
ONE released a situation report that notified that 1,900 boxes or more could have been lost on Monday night when the vessel hit heavy weather in the Pacific. “The vessel was on passage from Yantian to Long Beach, approximately 1600NM North West of Hawaii, when it encountered a violent storm cell producing gale force winds and large swells which caused the ONE Apus to roll heavily resulting in the dislodging of the lost containers.
“Early investigations onboard the ONE Apus have determined that the impacted container bays remain unsafe for close-quarter inspections; however, it is estimated that the number of lost or damaged units could exceed 1,900, of which some 40 are believed to be DG [dangerous goods] containers,” the statement said.
It added that the 14,000 teu vessel has abandoned its original destination and is now “proceeding in a westerly direction towards Japan with plans to seek a suitable port to right unstable containers, assess any damages and determine the exact numbers of containers lost”.
Source; One
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MONTE TAMARO 2007 Gebouwd bij Daewoo Okpo south Korea voor Hamburg Süd (Sinds 1 december 2017 AP Möller)
Dwt 64.730t
5552 teu / 1365 reefers
LxB 272x40mtr
Ze was de eerste uit een serie van toen gebouwde "MONTE" serie
Momenteel onderweg van Cartagena (Col) naar Suape (Br) eta 16/12
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
TRANSVAAL 1978 Gebouwd bij HDW Kiel voor de DAL
Dwt 49.730t
LxB 258x32mtr 1987 - HEEMSKERCK
2005 - P & O NEDLLOYD DUBAI
2006 - NEDLLOYD DUBAI
2006 - B.U. te Jiangyin
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
WLADYSLAW SIKORSKI 1981 Container Ro/Ro built by Normed Constructions Navales du Litoral Laciotat (Fr) voor de P.O.L.
Dwt: 33171t
LxB 199x31mtr
SULZER 10RND90
1993 - HUGO OLDENDORFF 1994 - SAUDI MAKKAH 2001 - JOLLY ARGENTO
2012 - B.U. te Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Maiden call voor CMA CGM Louvre bij RWG
Het schip maakt deel uit van de generatie LNG-aangedreven very large container ships (VLCS).
RWG is de eerste diepzee terminal dat 'LNG ready' is.
De CMA CGM Louvre is een 23,000 TEU schip afkomstig uit een reeks van negen schepen van CMA CGM. Het schip is 400 meter lang en 61 meter breed en vaart momenteel in de NEU4 dienst van Ocean Alliance.
ROTTERDAM - Dinsdagochtend 16 februari 2021 arriveert de CMA CGM Louvre bij RWG voor haar maiden call in Rotterdam.Het schip maakt deel uit van de generatie LNG-aangedreven very large container ships (VLCS).
RWG is de eerste diepzee terminal dat 'LNG ready' is.
De CMA CGM Louvre is een 23,000 TEU schip afkomstig uit een reeks van negen schepen van CMA CGM. Het schip is 400 meter lang en 61 meter breed en vaart momenteel in de NEU4 dienst van Ocean Alliance.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
TOYAMA 1972 Built by Mitsui Zosen KK Tamano Japan voor Wilh. Wilhelmsen Oslo
Dwt: 34033t
LxB 289x32mtr
Teu: 2666
Ze voer jaren in de Scan Dutch dienst samen met o.a. de NL DELFT en de NL DEJIMA
In 1984 een grote verbouw ondergaan en met 14 mtr verlengd bij Huyndai south Korea
1993 - MAERSK NANHAI
1999 - NANHAI
2001 - B.U. te Jiangyin - China
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
+
CMA CGM CARL ANTOINE 2017 Built by China Shipping Industry Jiangdu
Dwt 109913t
LxB 299x48mtr
10.926 Teu (Incl 1640 Reefer)
15/3 Hier bij vertrek Santos bnd Singapore eta 4/4
CMA CGM CARL ANTOINE 2017 Built by China Shipping Industry Jiangdu
Dwt 109913t
LxB 299x48mtr
10.926 Teu (Incl 1640 Reefer)
15/3 Hier bij vertrek Santos bnd Singapore eta 4/4
- Bijlagen
-
- cma cgm carl antoine.jpg (32.08 KiB) 874 keer bekeken
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
LOVISA GORTHON Ro/Ro - Container 1979 Built by Gotavaerken Stockholm voor Gorthon's Geldingborg
Dwt 7596t
LxB 134x21mtr
2003 - LYOTOGA (Ussr flag)
2014 - B.U. te China
- +
Zusterschip: STIG GORTHON 1979
2003 - SANAD 1 (Tanzania flag)
2018 - B.U. te Gadani Beach
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Containers 4 hoog aan dek, vermoedelijk alleen vast dmv twistlocks
Zonder een enkele sjor ketting. Het weer is goed, maar toch ....
Re: Containerschepen
Aai rest maai Kees.....
Verzekeringen zouden niet moeten uitkeren in dit soort gevallen, wanneer zoiets fout gaat. En dat gaat fout, want ze komen door de passaatwinden....
Misschien -als het de verladers geld gaat kosten- dat er toch weer aan zeewaardigheid wordt gedacht....
Ge wit mar nooit....(vlgs onze Braziliaanse goeroe, die trouwens behoorlijk stil is, de laatste tijd)
Vraag!
Als als goeroe beroemd bent om alles wat je doet en wat je kán.....
...mag je jezelf dan een kangoeroe noemen ?
Verzekeringen zouden niet moeten uitkeren in dit soort gevallen, wanneer zoiets fout gaat. En dat gaat fout, want ze komen door de passaatwinden....
Misschien -als het de verladers geld gaat kosten- dat er toch weer aan zeewaardigheid wordt gedacht....
Ge wit mar nooit....(vlgs onze Braziliaanse goeroe, die trouwens behoorlijk stil is, de laatste tijd)
Vraag!
Als als goeroe beroemd bent om alles wat je doet en wat je kán.....
...mag je jezelf dan een kangoeroe noemen ?
Oost, west...ook best