Containerschepen
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Containerschepen
Een bewerkte foto of niet, het is wel een prachtig schip
Wat je nu rond zie drijven lijkt nergens op
maar smaken verschillen.
Jacob
Wat je nu rond zie drijven lijkt nergens op
maar smaken verschillen.
Jacob
Re: Containerschepen
Mogelijk dat ONE er snel achter komt dat in die kleur erg veel pigment zit dat onder invloed van ultra violette straling, ( lees, de zon ), heel snel zal verkleuren. Flets worden wel te verstaan.
We gaan het zien...…………….
m.v.g., Roy
We gaan het zien...…………….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
Als ik die grote volgeladen containerschepen zie denk ik ongewild steeds 'Erg hé!'
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
AMERICANA 1988 Gebouwd bij Hyundai Ulsan zuid Korea voor Ivaran lines Noorwegen
Ivar Lines bestond sinds 1902 en werd in 1998 ingelijfd bij CP Ships (Lykes Lines)
De AMERICANA had een passagiers accommodatie voor max. 88 passagiers voor 52 hutten
Ingezet voor de dienst tussen de USA en oost kust zuid Amerika vanaf 1988. Hier werden ondermeer
aangedaan Fortaleza - Rio de Janeiro - Santos - Itajai - Montevideo en Buenos Aires
Op 21 mei 1999 werd de laatste afvaart vanaf New Orleans gemaakt
+ +
In 2004 werd ze verkocht als GOLDEN TRADE naar zuid Korea en o.a. gechartered door de SAF Marine
+ +
In 2010 voor de sloop verkocht naar China.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
BENALDER 1972 Gebouwd bij Howaldtswerke voor BenLine
Dwt 49593 L.o.a. 289m Br 32m 2 stoom turbines voor 26,5 kts op dat moment de snelste containerschepen van de wereld
maar werd in 1981 bij Kawasaki Heavy Industries Kobe verbouwd op Diesel.
1993 MAERSK LONDON
1998 LONDON
Liep op 22 november 1998 aan de grond bij Genua. Daarna hernoemd LONDON
B.U. 2001 te Shanghai
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Nogmaals de BENALDER
+
+
Re: Containerschepen
De "Benalder" had ook nog een zussie t.w. de "Benavon".
Ondanks dat het rechte planken met een platte kont waren, was er nog wel een schip met een eigen karakter in te herkennen.
Dat zie ik aan de huidige generatie Verkadekoektrommeltjesvervoerseenheden niet meer...……..
m.v.g., Roy
Ondanks dat het rechte planken met een platte kont waren, was er nog wel een schip met een eigen karakter in te herkennen.
Dat zie ik aan de huidige generatie Verkadekoektrommeltjesvervoerseenheden niet meer...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
De BENALDER had twee zusterschepen t.w.
BENAVON 1973
1993 MAERSK PARIS
+ +
1993 PARIS MAERSK
1998 PARIS
B.U. nov. 2001 te Jiangyin
+
CITY OF EDINBURGH 1973
1992 BENARTY
1993 MAERSK EDINBURGH
+ +
1993 EDINBURGH MAERSK
1999 EDINBURGH
B.U. febr. 2002 Yingang
+BENAVON 1973
1993 MAERSK PARIS
+ +
1993 PARIS MAERSK
1998 PARIS
B.U. nov. 2001 te Jiangyin
+
CITY OF EDINBURGH 1973
1992 BENARTY
1993 MAERSK EDINBURGH
+ +
1993 EDINBURGH MAERSK
1999 EDINBURGH
B.U. febr. 2002 Yingang
Re: Containerschepen
Tja, die Ellerman Liner zag ik even over het hoofd...………...
Senioren momentje zeker.
m.v.g., Roy
Senioren momentje zeker.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
World's largest container ship sets sail from Tianjin
MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe. With a maximum load of 224,986.4 tonnes, MSC Gulsun is capable of transporting 23,756 TEUs (twenty-foot equivalent units), according to Jonathan Zhu, managing director of Greater China for the MSC Mediterranean Shipping Company, the operator of the ship.
The vessel, 399.9 meters long and 61.5 meters wide, is scheduled to arrive in northwestern Europe after visiting various ports including Qingdao, Shanghai, Algeciras, Gdansk, Kaliningrad and Rotterdam.
Its cargo during the maiden voyage include steel, furniture and chemicals, said Yu Lei, general manager of China Ocean Shipping Agency Tianjin Co. Ltd.
Zhu said the ship chose to start its maiden voyage at Tianjin Port, as it is an important gateway port of northern China that boasts broad waterways and good berthing condition.
With trade links with over 180 countries and regions, the port now plays an important role in the China-proposed Belt and Road Initiative. Its container throughput reached 8.33 million tonnes in the first half of this year, a year-on-year growth of 6.7 percent, higher than the average growth of Chinese ports.
The ship was built by Samsung Heavy Industries, the shipbuilding affiliate of Samsung Group of the Republic of Korea.
VIDEO
Source: Xinhua
MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe. With a maximum load of 224,986.4 tonnes, MSC Gulsun is capable of transporting 23,756 TEUs (twenty-foot equivalent units), according to Jonathan Zhu, managing director of Greater China for the MSC Mediterranean Shipping Company, the operator of the ship.
The vessel, 399.9 meters long and 61.5 meters wide, is scheduled to arrive in northwestern Europe after visiting various ports including Qingdao, Shanghai, Algeciras, Gdansk, Kaliningrad and Rotterdam.
Its cargo during the maiden voyage include steel, furniture and chemicals, said Yu Lei, general manager of China Ocean Shipping Agency Tianjin Co. Ltd.
Zhu said the ship chose to start its maiden voyage at Tianjin Port, as it is an important gateway port of northern China that boasts broad waterways and good berthing condition.
With trade links with over 180 countries and regions, the port now plays an important role in the China-proposed Belt and Road Initiative. Its container throughput reached 8.33 million tonnes in the first half of this year, a year-on-year growth of 6.7 percent, higher than the average growth of Chinese ports.
The ship was built by Samsung Heavy Industries, the shipbuilding affiliate of Samsung Group of the Republic of Korea.
VIDEO
Source: Xinhua