Containerschepen
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
MAERSK LANCO 2013 Gebouwd bij Daewoo Geoje south Korea voor Maersk Shipping Hong Kong
Dwt 99792t L.o.a. 299.9mtr Br 45.20mtr
+
Hier Onderweg van Paranagua (21/10) Santos (23/10) Singapore eta 17/11
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
HS COLUMBIA 2001 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Co. Ltd Ulsan South Korea voor Hansa Shipping Hamburg
Dwt 67955t L.o.a. 274mtr Br 40mtr
+ +
2008 CSCL SEATLE
2010 MSC SEATLE
+ +
2012 MSC BRINDISI
2017 B.U. te Chittagong ( maart 2017)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
ITAL LUNARE 2007 Gebouwd bij Hanjin Heavy Industries Co. Ltd Busan South Korea voor Niki Shipping Athens Greece
Dwt 68008t L.o.a. 294mtr Br 32mtr
+
Re: Containerschepen
gr.Bas
Re: Containerschepen
Alweer een pikheetje geleden stonden mijn vrouw en ik onder aan de gangway van de
Met ontzag keken we op naar dat reusachtige schip. Intussen geschiedenis en nostalgisch.
Maar ja de tijden zijn veranderd en nu zo rond 2020, bijna, ziet de gedrochten er zo uit Hoelang zal het duren voor dit ook weer een oldtimer is, waar we nostalgisch naar terug kijken?
groeten
Jan van der Pluijm
Nedlloyd Delft, om mijn zwager op te halen.Met ontzag keken we op naar dat reusachtige schip. Intussen geschiedenis en nostalgisch.
Maar ja de tijden zijn veranderd en nu zo rond 2020, bijna, ziet de gedrochten er zo uit Hoelang zal het duren voor dit ook weer een oldtimer is, waar we nostalgisch naar terug kijken?
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Containerschepen
Datzelfde dacht ik toen ik de gangway van de AbelTasman met m'n kofferset opklauterde... De Delft en de Dejima nog in de steigers... (de 1e (Dejima ??) bijna klaar). Uitgebreid stonden de foto's van het samenvoegen van het Amsterdamsche voorschip aan het Rotterdamsche achterschip in de Nedlloyd-Lach.
De AT nam een "staggering" hoeveelheid dozen mee: 1860 !!! (de beide D's deden geloof ik het dubbele)
Op moderne dozenboten moet er een 0 achter dat getal gezet worden...18600, en zelfs méér....
Daarentegen: wij, de AT en de beide D's (meen ik ook, met de dubbele stoominstallatie), liepen rustig 27 kn, en dat halen deze jongens niet meer !
De AT nam een "staggering" hoeveelheid dozen mee: 1860 !!! (de beide D's deden geloof ik het dubbele)
Op moderne dozenboten moet er een 0 achter dat getal gezet worden...18600, en zelfs méér....
Daarentegen: wij, de AT en de beide D's (meen ik ook, met de dubbele stoominstallatie), liepen rustig 27 kn, en dat halen deze jongens niet meer !
Oost, west...ook best
Re: Containerschepen
Het is niet zeker dat we daar met nostalgie naar terugkijken dat doen we toch niet altijd alleen al omdat iets op een gegeven moment oud is?Hoelang zal het duren voor dit ook weer een oldtimer is, waar we nostalgisch naar terug kijken?
groeten
Neem bv. die minischeepjes uit de jaren 60/70, kijken we daar met nostalgie naar terug? Ik niet !
Re: Containerschepen
Als je die MINI scheepjes op zee tegen kwam kon je je ogen niet geloven !.
Dat was iets in de trant van; Dekkranen hoe kunnen jullie drijvend blijven. Laat staan varen...…………..
m.v.g., Roy
Dat was iets in de trant van; Dekkranen hoe kunnen jullie drijvend blijven. Laat staan varen...…………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Containerschepen
In Belgie hadden ze ook van die vreemde schepen...
Ik weet niet meer of ze voor Bell-lines voeren, die paarse schepen waren ook nog apart...kom ik zo op terug...
Maar die Belgische schepen, khv, hadden een gigantische opbouw achterop: 4 a 5 verdiepingen.
Maar: elke verdieping was maar 1 hut, met alleen een buitentrap ! Dus die schepen zagen er niet uit ! Staat me verder bij dat het ook rondom knikspant-bouw was, zoals later ook op een paar schepen (Altappen, Silvia, Suzanna, ed) van Noordlijn/Equator was toegepast....
Maar die Bell-schepen hadden ook maar een kleine, hoge opbouw op die paarse schepen staan.
Die hadden een bouwsysteem bedacht waarbij schepen werden gebouwd zonder opbouw: die werd van het oude schip losgeschroefd, en de stekkers getrokken, op het nieuwbouwschip vastgeschroefd en stekkers aangesloten, en de bemanning hoefde bij wijze van spreken de hut niet eens uit
Een vreemd gezicht: je keek zó onder de opbouw door.
Ik weet niet meer of ze voor Bell-lines voeren, die paarse schepen waren ook nog apart...kom ik zo op terug...
Maar die Belgische schepen, khv, hadden een gigantische opbouw achterop: 4 a 5 verdiepingen.
Maar: elke verdieping was maar 1 hut, met alleen een buitentrap ! Dus die schepen zagen er niet uit ! Staat me verder bij dat het ook rondom knikspant-bouw was, zoals later ook op een paar schepen (Altappen, Silvia, Suzanna, ed) van Noordlijn/Equator was toegepast....
Maar die Bell-schepen hadden ook maar een kleine, hoge opbouw op die paarse schepen staan.
Die hadden een bouwsysteem bedacht waarbij schepen werden gebouwd zonder opbouw: die werd van het oude schip losgeschroefd, en de stekkers getrokken, op het nieuwbouwschip vastgeschroefd en stekkers aangesloten, en de bemanning hoefde bij wijze van spreken de hut niet eens uit
Een vreemd gezicht: je keek zó onder de opbouw door.
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Containerschepen
Van de MINI schepen maar weer naar de 'grote jongens' en een nieuwe. De laatste uit een serie van 11
midden dit jaar opgeleverd.
+ Hamburg
+
EVER GOVERN 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan
Dwt 199.700t
L.o.a. 400mtr
Br. 58.8mtr
Teu cap.: 20.224 Teu
+ te Rotterdam ??
+
midden dit jaar opgeleverd.
+ Hamburg
+
EVER GOVERN 2019 Gebouwd bij Imabari Shipbuilding Co. Ltd Japan
Dwt 199.700t
L.o.a. 400mtr
Br. 58.8mtr
Teu cap.: 20.224 Teu
+ te Rotterdam ??
+