Pagina 31 van 67

Re: Containerschepen

Geplaatst: 02 apr 2019 03:21
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
hier als ursula delmas.jpg
hier als ursula delmas.jpg (27.06 KiB) 7048 keer bekeken
+

+
hier als nedlloyd zaandam.jpg
hier als nedlloyd zaandam.jpg (67.3 KiB) 7048 keer bekeken
ETIENNE DENIS 1984 Gebouwd bij Chantiers de L'Atlantique Saint Nazaire
Ex - URSULA DELMAS 1989 Ex - NEDLLOyD ZAANDAM 1990 Ex - SHERBRO 1991 EX - URSULA DELMAS 1994
Ex - MSC IPANEMA 2003 Ex - URSULA DELMAS 2004
In 2008 gesloopt te Bangladesh

In december 1993 als SHERBRO op een reis van Cherbourg naar St Nazaire 90 containers met gevaarlijke stoffen verloren
voor de Franse kust. Scheeps eigenaar DELMAS verklaarde destijds ''to pay the costs of cleaning all the substances which
escaped from the containers''. Of dat ook werkelijk is gebeurd is niet bekend.
Een zelfde geval recentelijk voor de noord Nederlandse kust met de MSC ZOE. Hoe loopt dat af?

Re: Containerschepen

Geplaatst: 02 apr 2019 10:54
door Roy
Het laatste wat ik over de vergoeding van gemaakte kosten gelezen heb is dat M.S.C. de 1e twee rekeningen afgewezen heeft. Dit in schril contrast met hetgeen ze zelf aangeboden hadden.
Maar ja, de reputatie van deze rederij kennende, sta ik hier niet van te kijken. :!: :idea: :roll:
Gesteld dat het kan, misschien eerst maar eens wereld wijd wat schepen van M.S.C. vast houden ?.

m.v.g., Roy

Re: Containerschepen

Geplaatst: 02 apr 2019 12:05
door Joost.R
Inland Container Traffic. op de Waal bij Haaften.
BORELLI
BORELLI
P1670521.JPG (133.39 KiB) 6985 keer bekeken
P1670536.JPG
P1670536.JPG (104.92 KiB) 6985 keer bekeken
FACTOFOUR
FACTOFOUR
P1670693.JPG (110.74 KiB) 6985 keer bekeken
P1670712.JPG
P1670712.JPG (110.26 KiB) 6985 keer bekeken
DELTA
DELTA
P1670748.JPG (114.96 KiB) 6985 keer bekeken
P1670750.JPG
P1670750.JPG (115.65 KiB) 6985 keer bekeken
JURA
JURA
P1670833.JPG (130.01 KiB) 6985 keer bekeken
P1670838.JPG
P1670838.JPG (148.89 KiB) 6985 keer bekeken

Re: Containerschepen

Geplaatst: 06 apr 2019 02:44
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
maestra caribe.jpg
maestra caribe.jpg (81.48 KiB) 6855 keer bekeken
+
maestra_caribe_1.jpg
maestra_caribe_1.jpg (100.2 KiB) 6855 keer bekeken
+
MAESTRA CARIBE 1994 gebouwd bij MTW Schiffswerft GmbH Wismar Duitsland als WESTERHERVER voor Westerherver Shipping Monrovia.
In 1994 al verchartered aan CCNI - Companhia Chilesa de Navegação Interoceanica Valparaiso als CNNI ATACAMA.
In 1996 hernoemd als MAERSK RIO GRANDE.
In 1997 weer als WESTERHERVER.
In 1998 als MAERSK DURBAN.
In 1999 weer als WESTERHERVER.
Nog in 1999 hernoemd als P&O NEDLLOYD COLERIDGE.
Hier als P&O Nedlloyd Coleridge 1999.jpg
Hier als P&O Nedlloyd Coleridge 1999.jpg (101.47 KiB) 6855 keer bekeken
In 2004 weer als WESTERHERVER.
In 2011 verkocht aan Maestra Navegação e Logistica S.A. Sao Paulo (Brasil) als MAESTRA CARIBE.
In 2014 verkocht voor de sloop als CARIBE naar Alang India.
+
maestra pacifico.jpg
maestra pacifico.jpg (63.9 KiB) 6855 keer bekeken
+
MAESTRA PACIFICIO iN 1994 Gebouwd bij dezelfde werf (MTW Schiffswerft GmbH Wismar) als WESTERDEICH voor Westerdeich Shipping Hamburg.
Na de nieuwbouw in 1994 verchartered aan SeaLand als TSL GALLANT.
In 1996 door Maersk korte tijd gechartered ook als MAERSK RIO GRANDE.
Daarna in 1996 verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Nog in het zelfde jaar 1996 weer hernoemd als WESTERDEICH.
In 1999 weer verchartered aan de ZIM als ZIM SANTOS.
Daarna in 1999 verchartered aan de PIL als KOTA SERIKAT.
In 2000 verchartered aan de CMA CGM als INDAMEX LIBERTY.
In 2003 verchartered aan de SCI als WESTERDEICH.
In 2011 verkocht aan Maestra Sao Paulo als MAESTRA PACIFICO.
In 2014 verkocht voor de sloop als PACIFICO naar Alang India.

Het waren twee zusterschepen.

Re: Containerschepen

Geplaatst: 06 apr 2019 22:26
door K.Brouwer
Roy, één of meerdere schepen vasthouden is op zich een fluitje van een cent! Mits je dus goede onderbouwde reden aanvoert, en die heeft men. Het leukste is dat om in de USA te doen. Dan krijg je een echte sheriff aan boord die het roer met een ketting vastzet en je verzekert dat je nu niet meer kan sturen. Heeft nog nooit van een tiller of automaat gehoord waar je dus rustig mee kan verder kachelen :-D . Aleen de lafbekken hier durven het niet aan omdat ze dan allerlei dingen in hun hoofd gaan halen die terzijde staan. Let maar op dat als je het doet ze voor de rechtspraak al dokken, het gaat ze teveel kosten dus wil men er direct van af. Maar fluister die klunzen hier dat maar in hun oor!

Groeten, K.Brouwer.

Re: Containerschepen

Geplaatst: 07 apr 2019 03:00
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
pedro alvares cabral  juli 2016 te santos.jpg
pedro alvares cabral juli 2016 te santos.jpg (88.67 KiB) 6726 keer bekeken
+
pedro alvares cabral april 2019.jpg
pedro alvares cabral april 2019.jpg (33.95 KiB) 6726 keer bekeken
+
PEDRO ALVARES CABRAL 2013 Gebouwd bij Shanghai Shipyard Co. Ltd Shanghai voor Aliança Navegação e Logistica Ltda Rio de Janeiro

Ze is een zusterschip van de BARTOLOMEU DIAS (Al eens eerder geplaatst)
en de
AMERICO VESPUCIO
americo_vespucio_2013.jpg
americo_vespucio_2013.jpg (71.74 KiB) 6726 keer bekeken
+
americo_vespucio_2013_1.jpg
americo_vespucio_2013_1.jpg (83.63 KiB) 6726 keer bekeken
+

en de
SEBASTIÃO CABOTO
+
sebastiao_caboto_2013_rogerio_cordeiro.jpg
sebastiao_caboto_2013_rogerio_cordeiro.jpg (85.32 KiB) 6726 keer bekeken

Re: Containerschepen

Geplaatst: 07 apr 2019 10:47
door Jacob Bothof
Als ik zo eens naar de beladingsgraad kijk van de Americo V moet er volgens mij dik geld bij :(

Re: Containerschepen

Geplaatst: 07 apr 2019 15:38
door jdbvos
Kan overigens best meevallen, Jacob, hoewel op de 1e foto haar dozenruimte niet bepaald vol is...
Er komt nogal wat méér lading vanuit China dan er naartoe gaat, dus zit men te schreeuwen om containers... Ook die grote dozenboten nemen richting China een behoorlijk percentage van de capaciteit aan lege dozen mee, en dat wordt echt wel doorberekend. Kwestie van vraag&aanbod….
Dus deze is misschien wel met alleen maar lege dozen weg: dat zie je overigens in de feedervaart regelmatig...zelfs vaker dan met alleen maar volle...

Re: Containerschepen

Geplaatst: 07 apr 2019 17:28
door leo-shof
Jan ik heb wel eens gehoord, van 35% is leeg van die doosjes Of het waar is ? daweetikooknie

Re: Containerschepen

Geplaatst: 07 apr 2019 20:20
door jdbvos
Voor zover ik weet is de deklading aan de onderkant hele lichte lading (denk aan al dat plastic , incl gele bad-eendjes op de noord Nederlandse kust van de Zoe), en iig de bovenste 3 a 4 lagen leeg. Niet alleen ivm de aanvoer naar de verschepers (China), maar ook ivm stabiliteit (is mij verteld)
Maar behalve een stuk of wat aan dek van pakjesboten, en 1 containerschip (2e catagorie), de Abel Tasman, heb ik er ook 'gain verstaand vaan", eerlijkheidshalve ...