Pagina 34 van 67

Re: Containerschepen

Geplaatst: 01 jun 2019 11:09
door Jacob Bothof
Een bewerkte foto of niet, het is wel een prachtig schip :wink:
Wat je nu rond zie drijven lijkt nergens op :mrgreen:
maar smaken verschillen.
Jacob

Re: Containerschepen

Geplaatst: 01 jun 2019 12:19
door Roy
Mogelijk dat ONE er snel achter komt dat in die kleur erg veel pigment zit dat onder invloed van ultra violette straling, ( lees, de zon ), heel snel zal verkleuren. Flets worden wel te verstaan.
We gaan het zien...……………. :!: :idea: :roll:

m.v.g., Roy

Re: Containerschepen

Geplaatst: 01 jun 2019 15:21
door Martinus
Als ik die grote volgeladen containerschepen zie denk ik ongewild steeds 'Erg hé!'

Re: Containerschepen

Geplaatst: 03 jun 2019 02:06
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
americana.jpg
americana.jpg (82.02 KiB) 5469 keer bekeken
+
AMERICANA 1988 Gebouwd bij Hyundai Ulsan zuid Korea voor Ivaran lines Noorwegen
Ivar Lines bestond sinds 1902 en werd in 1998 ingelijfd bij CP Ships (Lykes Lines)
De AMERICANA had een passagiers accommodatie voor max. 88 passagiers voor 52 hutten
Ingezet voor de dienst tussen de USA en oost kust zuid Amerika vanaf 1988. Hier werden ondermeer
aangedaan Fortaleza - Rio de Janeiro - Santos - Itajai - Montevideo en Buenos Aires
Op 21 mei 1999 werd de laatste afvaart vanaf New Orleans gemaakt
+
americana  2002.jpg
americana 2002.jpg (54.91 KiB) 5469 keer bekeken
+
In 2004 werd ze verkocht als GOLDEN TRADE naar zuid Korea en o.a. gechartered door de SAF Marine
+
hier als golden trade 2008 te hongkong.jpg
hier als golden trade 2008 te hongkong.jpg (52.95 KiB) 5469 keer bekeken
+
In 2010 voor de sloop verkocht naar China.

Re: Containerschepen

Geplaatst: 30 jun 2019 04:05
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
benalder.jpg
benalder.jpg (69.17 KiB) 5222 keer bekeken
+
BENALDER 1972 Gebouwd bij Howaldtswerke voor BenLine
Dwt 49593 L.o.a. 289m Br 32m 2 stoom turbines voor 26,5 kts op dat moment de snelste containerschepen van de wereld
maar werd in 1981 bij Kawasaki Heavy Industries Kobe verbouwd op Diesel.
1993 MAERSK LONDON
1998 LONDON
Liep op 22 november 1998 aan de grond bij Genua. Daarna hernoemd LONDON
B.U. 2001 te Shanghai

Re: Containerschepen

Geplaatst: 30 jun 2019 06:41
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Nogmaals de BENALDER
+
benalder.jpg
benalder.jpg (43.73 KiB) 5217 keer bekeken

Re: Containerschepen

Geplaatst: 30 jun 2019 11:57
door Roy
De "Benalder" had ook nog een zussie t.w. de "Benavon".
Ondanks dat het rechte planken met een platte kont waren, was er nog wel een schip met een eigen karakter in te herkennen.
Dat zie ik aan de huidige generatie Verkadekoektrommeltjesvervoerseenheden niet meer...…….. :idea: :roll: :wink:

m.v.g., Roy

Re: Containerschepen

Geplaatst: 01 jul 2019 02:02
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
De BENALDER had twee zusterschepen t.w.
benavon.jpg
benavon.jpg (63.51 KiB) 5108 keer bekeken
+
BENAVON 1973
1993 MAERSK PARIS
+
hier als maersk paris.jpg
hier als maersk paris.jpg (46.72 KiB) 5108 keer bekeken
+
1993 PARIS MAERSK
1998 PARIS
B.U. nov. 2001 te Jiangyin

city of edinburgh.jpg
city of edinburgh.jpg (38.27 KiB) 5108 keer bekeken
+
CITY OF EDINBURGH 1973
1992 BENARTY
1993 MAERSK EDINBURGH
+
hier als maersk edinburgh.jpg
hier als maersk edinburgh.jpg (24.7 KiB) 5108 keer bekeken
+
1993 EDINBURGH MAERSK
1999 EDINBURGH
B.U. febr. 2002 Yingang

Re: Containerschepen

Geplaatst: 01 jul 2019 09:53
door Roy
Tja, die Ellerman Liner zag ik even over het hoofd...………... :roll:
Senioren momentje zeker. 8)

m.v.g., Roy

Re: Containerschepen

Geplaatst: 09 jul 2019 23:40
door Joost.R
World's largest container ship sets sail from Tianjin

MSC Gulsun, the world's largest container vessel by carrying capacity, set sail from north China's port city of Tianjin on Monday, heading for northwestern Europe.
MSC.jpg
MSC.jpg (53.83 KiB) 4943 keer bekeken
With a maximum load of 224,986.4 tonnes, MSC Gulsun is capable of transporting 23,756 TEUs (twenty-foot equivalent units), according to Jonathan Zhu, managing director of Greater China for the MSC Mediterranean Shipping Company, the operator of the ship.

The vessel, 399.9 meters long and 61.5 meters wide, is scheduled to arrive in northwestern Europe after visiting various ports including Qingdao, Shanghai, Algeciras, Gdansk, Kaliningrad and Rotterdam.

Its cargo during the maiden voyage include steel, furniture and chemicals, said Yu Lei, general manager of China Ocean Shipping Agency Tianjin Co. Ltd.
Zhu said the ship chose to start its maiden voyage at Tianjin Port, as it is an important gateway port of northern China that boasts broad waterways and good berthing condition.

With trade links with over 180 countries and regions, the port now plays an important role in the China-proposed Belt and Road Initiative. Its container throughput reached 8.33 million tonnes in the first half of this year, a year-on-year growth of 6.7 percent, higher than the average growth of Chinese ports.
The ship was built by Samsung Heavy Industries, the shipbuilding affiliate of Samsung Group of the Republic of Korea.

VIDEO
Source: Xinhua