Tallships
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Tallships
Dat onbekende ding aan dek lijkt mij een vulgat voor b.v.watertank. Groet,Arie.
Re: Tallships
Jaren geleden heb ik ook de Sedov bezocht, dat was tijdens "Delfsail". Het schip was toen wit geschilderd. We ontmoette tijdens een rondrit met onze Russische motorclub, een aantal cadetten in Appingedam en werden uitgenodigd om een kijkje aan boord te komen nemen. We stonden met zo'n 30 Russische (Ural) motoren met zijspan voor de gangway, wat een uniek gebeuren was. Er was toen ook een oude "zeeman" in vol ornaat aan boord, waar mee je tegen betaling op de foto kon. Geen idee of die man nog leeft. Voorts zijn we ook in de verblijven, kombuis, eetzalen en het museum-ruim geweest, wat allemaal reuze interessant was. Ik vind het schip in deze kleur overigens niet meer zo'n mooie uitstraling hebben als toen.
quo vadis
Re: Tallships
Zie op de Facebook pagina van Tugspotters.com het volgende bericht:
http://www.vesselfinder.com/news/2263-T ... -tall-ship
groeten
Jan van der pluijm
http://www.vesselfinder.com/news/2263-T ... -tall-ship
groeten
Jan van der pluijm
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15
Re: Tallships
een maand geleden trok hij in Harlingen ook al zowat een sleepboot omver....
Re: Tallships
Bedankt Arie, dat zou best eens kunnen.Dat onbekende ding aan dek lijkt mij een vulgat voor b.v.watertank. Groet,Arie.
De Sedov ken ik ook in het wit, ik had ze in deze kleuren nog niet gezien.
Dat wit stond inderdaad veel beter.
Nog even verder met de foto's.
Een vergrendeling. Wat bolders. En wat kaapstanders in soorten en maten. Groeten, Hans.
Re: Tallships
Een witte Sedov?Hannes schreef:
De Sedov ken ik ook in het wit, ik had ze in deze kleuren nog niet gezien.
Dat wit stond inderdaad veel beter.
Groeten, Hans.
Maart 2007 zag ik haar op de Westerschelde voor Terneuzen op weg naar Antwerpen. Jullie zijn toch niet in de war met de MIR? Oktober 2008 voor Cuxhaven.
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Tallships
Hallo Jan,
Tot de zomer van 2005 was de Sedov wit, daarna kreeg ze een zwarte romp en een witte waterpas (de kleuren van de Laeiz schepen) voor de film "De ondergang van de Pamir".
Deze kleuren heeft ze tot nu toe behouden ondanks dat het schip nooit bij de rederij F. Laeiz in dienst was.
1-9-1921 bij F.A. Vinnen, Bremen (Magdalene Vinnen)
9-8-1936 naar Norddeutscher Lloyd, Bremen (Kommodore Johnsen)
20-12 1945 als herstelbetaling aan de Sowjet Unie (Sedov)
Groeten, Hans.
Tot de zomer van 2005 was de Sedov wit, daarna kreeg ze een zwarte romp en een witte waterpas (de kleuren van de Laeiz schepen) voor de film "De ondergang van de Pamir".
Deze kleuren heeft ze tot nu toe behouden ondanks dat het schip nooit bij de rederij F. Laeiz in dienst was.
1-9-1921 bij F.A. Vinnen, Bremen (Magdalene Vinnen)
9-8-1936 naar Norddeutscher Lloyd, Bremen (Kommodore Johnsen)
20-12 1945 als herstelbetaling aan de Sowjet Unie (Sedov)
Groeten, Hans.
Re: Tallships
Zo had ik haar voor zover ik me herinner nooit gezien Hans. Mooie foto overigens.
Van een andere Rus heb ik ook nog een foto uit 2004. De Kruezenstern in het Kanaal op weg naar Le Havre.
We zijn met ons jachie veiligheidshalve maar achterlangs gevaren.
groeten
Jan van der Pluijm
Van een andere Rus heb ik ook nog een foto uit 2004. De Kruezenstern in het Kanaal op weg naar Le Havre.
We zijn met ons jachie veiligheidshalve maar achterlangs gevaren.
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Tallships
Prachtig Jan, wat een kleine discussie weer wat mooie foto's boven water haalt.
Krusenstern, de voormalige Padua is de laatste van de beroemde Flying-P-Liners die nog actief op zee rondvaart.
Bekende reizen zijn; Van „Elbe 1“ tot Talcahuano, Chile, in 54 dagen (1927).
Van Mejillones, Chile, tot „The Lizard“ (England) in 72 dagen (1928).
En van Hamburg naar Wallaroo, Australie in 67 dagen (1933-1934).
De snelste reis maakte ze in 1938/39, van Hamburg naar Chile en Australie en weer terug naar Hamburg in 8 maanden en 23 dagen onder kapitein Richard Wendt, dit is tevens het wereldrecord voor ra-zeilers.
De grootste triomf boekte ze tijdens „Operation Columbus '92“ ter gelegenheid van het 500 jarig bestaan van Amerika toen ze race van Boston naar Liverpool won.
Daarbij behaalde ze een snelheid van 17,4 kn..
Even weer terugkeren naar wat details op de Sedov, ik heb nog een paar.
Boven op het dak stond nog een winch. Even verderop lag een reserveschroef. Hieronder nog wat antiek aandoend brandblus-apperatuur.
Groeten, Hans.
Krusenstern, de voormalige Padua is de laatste van de beroemde Flying-P-Liners die nog actief op zee rondvaart.
Bekende reizen zijn; Van „Elbe 1“ tot Talcahuano, Chile, in 54 dagen (1927).
Van Mejillones, Chile, tot „The Lizard“ (England) in 72 dagen (1928).
En van Hamburg naar Wallaroo, Australie in 67 dagen (1933-1934).
De snelste reis maakte ze in 1938/39, van Hamburg naar Chile en Australie en weer terug naar Hamburg in 8 maanden en 23 dagen onder kapitein Richard Wendt, dit is tevens het wereldrecord voor ra-zeilers.
De grootste triomf boekte ze tijdens „Operation Columbus '92“ ter gelegenheid van het 500 jarig bestaan van Amerika toen ze race van Boston naar Liverpool won.
Daarbij behaalde ze een snelheid van 17,4 kn..
Even weer terugkeren naar wat details op de Sedov, ik heb nog een paar.
Boven op het dak stond nog een winch. Even verderop lag een reserveschroef. Hieronder nog wat antiek aandoend brandblus-apperatuur.
Groeten, Hans.