Tallships
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Tallships
Bark A.R.A. URUGUAY 3-mast Bark gebouwd in Engeland 1874 bij Laird Brothers Birkendhead UK
Het is het oudste vaartuig van de Argentijnse Marine.
De Bark, 46x8mtr heeft lange tijd dienst gedaan als opleidingsschip voor de Argentijne Marine (tot 1961)
In 1967 kreeg het de status van Nationaal Historisch Monument.
Het werd ingericht als nautisch museum en ligt al jaren in dock nr 3 van Puerto Madero - Buenos Aires.
Het is het oudste vaartuig van de Argentijnse Marine.
De Bark, 46x8mtr heeft lange tijd dienst gedaan als opleidingsschip voor de Argentijne Marine (tot 1961)
In 1967 kreeg het de status van Nationaal Historisch Monument.
Het werd ingericht als nautisch museum en ligt al jaren in dock nr 3 van Puerto Madero - Buenos Aires.
Re: Tallships
Die Argentijnen zijn wel zuinig op hun historie.
Wat zullen ze er trots op zijn dat dit nautische monument bij hun Engelse vrienden gebouwd is...............
m.v.g., Roy
Wat zullen ze er trots op zijn dat dit nautische monument bij hun Engelse vrienden gebouwd is...............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Tallships
Ze hebben toch ook nog de Sarmiento nog ?
Die lag in de jaren 80 vlakbij de buitenhaven en werd jaren daarna verplaatst meer naar die binnenhaven, een stuk of 3 bruggen verder..
Op een zondagochtend ging ik er ff naar toe wandelen, vergezeld door de vechtgenote van het gezag en hun dochtertje
Op de laatste foto zie je onze trots de Oceanic nog in het hoekje voor het havenkantoor liggen
Die lag in de jaren 80 vlakbij de buitenhaven en werd jaren daarna verplaatst meer naar die binnenhaven, een stuk of 3 bruggen verder..
Op een zondagochtend ging ik er ff naar toe wandelen, vergezeld door de vechtgenote van het gezag en hun dochtertje
Op de laatste foto zie je onze trots de Oceanic nog in het hoekje voor het havenkantoor liggen
- Bijlagen
-
- argentina-Sarmiento1.jpg (112.5 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento2.jpg (98.23 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento3.jpg (115.92 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento4.jpg (131.33 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento5.jpg (91.77 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento6.jpg (111.16 KiB) 1091 keer bekeken
-
- argentina-Sarmiento7.jpg (110.95 KiB) 1091 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Tallships
En een tijd later meerde pal achter ons hun huidige windjammer af, teruggekomen van Sail Amsterdam óf Sail Hamburg (of Kiel)
De fotografen en een tv ploeg stonden bij ons op het achterdek; wij dus maar een dek hoger....
De fotografen en een tv ploeg stonden bij ons op het achterdek; wij dus maar een dek hoger....
- Bijlagen
-
- buenosaires-1.jpg (75.04 KiB) 1091 keer bekeken
-
- buenosaires-2.jpg (142.39 KiB) 1091 keer bekeken
-
- buenosaires-3.jpg (111.42 KiB) 1091 keer bekeken
-
- buenosaires-4.jpg (78.68 KiB) 1091 keer bekeken
-
- buenosaires-5.jpg (83.18 KiB) 1091 keer bekeken
-
- buenosaires-6.jpg (141.12 KiB) 1091 keer bekeken
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Tallships
Inderdaad, die ligt er ook nog steeds.sarmiente
-
Hier nog twee andere oude expeditie schepen.
1. RRS DISCOVERY drie mast bark met stoom voortstuwing (450Hp) gebouwd in 1901 bij Dundee Shipbuilders.
Grt 736t LxB 52 x 10mtr
Het laatste houten gebouwde schip in de UK.
Ze werd eerst gebruikt voor het vrachtvoer, maar kwam in 1923 in beheer van de Britse regering voor het maken van expeditie
reizen naar Antartica.
Uiteindelijk heeft ze tot 1979 in London gelegen als 'trainings' en als museum schip.
Na een grondige reparatie is ze naar haar 'thuishaven' Dundee gebracht met het Mammoet zware ladingschip Happy Mariner
(ex-Docklift I) alwaar haar bestaan als museum schip verder gaat. De DISCOVERY, de Noorse FRAM en de Argentijnse ARA URUGUAY zijn de enige drie nog overgebleven expeditie schepen uit hun tijd.
2. FRAM Een Noorse drie mast schoener met stoom voortstuwing (220 Hp) in 1893 gebouwd door Collin Archer.
Grt 402t LxB 39 x 11mtr.
Gebouwd voor eerst Arctic expedities en later ook naar Antartica.
Het plan voor de Arctic was om het schip in het ijs te laten vriezen en het zo door het verschuiven van het ijs op de Noordpool te krijgen.
De expeditie is uiteindelijk gekomen tot 85-57N
In het zuid pool gebied is een expeditie gekomen tot 78-41S.
Dit schip is zoals gezegd ook behouden gebleven en ligt als museum schip in Oslo.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Tallships
Hundred years old tall ship "Sedov" embarks on historic Arctic voyage
The ship will be the first of its kind that sails across the Northern Sea route
It will be a voyage quite out of the ordinary for the crew that on the 18th August sets out from Vladivostok with course for the North. Never before has a sailing ship of this proportion made it across the Arctic route that connects the Asian and European parts of Russia.
The sailing on the Northern Sea Route follows a grand voyage that has taken the “Sedov” more than 25 thousand nautical miles across world seas since 1st November 2019.
“Following a detailed study of possible alternatives for the bark’s continued sailing, we consider it relevant to propose that the “Sedov” completes its expedition with a voyage across the Northern Sea Route from the east to west,” leader of Russia’s Fisheries Agency Ilya Shestyakov said in late July. “We believe that such a voyage will have a great symbolic and practical effect,” Shestyakov underlined.
The ship is expected to reach its home port of Kaliningrad on 15th November this year. On its Arctic expedition, the vessel is due to visit the ports of Pevek, Sabetta and Murmansk. It is also expected to make a halt in the archipelago of Novaya Zemlya.
Careful safety preparations have been made both for the ship and its crew. The ship’s route across the Arctic will proceed in ice-free waters and assistance from special crafts vessels will be available if needed, the Fishery Agency informs.
Until year 2017, the “Sedov” was based in Murmansk and the ship has made several voyages in Arctic waters. But she has never made it across the whole Northern Sea Route. The ship is today operated by the federal Fishery Agency.
The “Sedov” is one of the world’s biggest sailing ships in operation. It is almost 118 meter long and is manned by a crew of about 220 people.
The Arctic voyage takes place only few months before the ship turns 100 years. The bark was launched in 1921 in Kiel, Germany. It sailed under the named “Magdalene Vinnen II“ and “Kommodore Johnsen“ before it in 1945 was taken over by Soviet authorities and renamed “Sedov” after Russian Arctic explorer Georgy Sedov.
Re: Tallships
Live life to the fullest!
Re: Tallships
Zo kan een modern jacht er dus ook uitzien !.
Wat een pracht lijn zit er in dat schip.
m.v.g., Roy
Wat een pracht lijn zit er in dat schip.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Tallships
Kost wat, maar dan heb je ook wat..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Tallships
Eigenlijk zoek ik nog zo'n bootje voor m'n tuinman.
Heeft die man ook een leuk verzetje................
m.v.g., Roy
Heeft die man ook een leuk verzetje................
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................