Marineschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Marineschepen

Bericht door Johnny »

jdbvos schreef: 08 jun 2020 14:09 Wat een idioot grote schoorstenen hebben die onderzeeers eigenlijk, nietwaar ?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :? :cry:
Het leven is geen facebook

Klaas Buytenwegh
Berichten: 859
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Marineschepen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Wat is er gebeurd, met de twee Nederlandse guppys. Terug naar de V.S. of gesloopt ?. Ik vond het om te zien, fraaie schepen.
Grt.
Klaas.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Marineschepen

Bericht door Roy »

De "Zeeleeuw" is bij Kerkhove gesloopt Klaas.
Ze is door de "Anthonie Junior" naar Rotterdam versleept. Ik heb er ergens nog een foto van. M'n inmiddels overleden maat Joep had o.a. op de "Zeeleeuw" gevaren en ik o.a. op de "Anthonie Junior".
Ik heb me laten vertellen dat Kerkhove aan de sloop van de "Zeeleeuw" failliet is gegaan. Men had zich toch verkeken op de dikte van de huid en dat heeft erg veel gas en zuurstof gekost...……..

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Klaas Buytenwegh
Berichten: 859
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Marineschepen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

@Roy.
Bedankt Roy. Tijdens een studieverlof op de machinistenschool in Rotterdam, had ik een kosthuis aan de Wielewaal in Rotterdam-Zuid. Ik fietste toen langs de Waalhaven, waar toen de onderzeeboten lagen. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ik ben daar een keer rondgeleid. Ik ben toen o.a. op zo"n Guppy geweest. Het heeft toen op mij diepe indruk gemaakt, hoe die mensen daar leefden en werkten. Zou niets voor mij zijn, wat een enge bedoening. Ik was natuurlijk die riante hutten :lol: :lol: op die Empires gewend, verwend kreng. Ja die huiddikte, daar zeg je me wat. Ik heb geen idee, maar dat is natuurlijk niet gering. Ik weet niet waar ze mee brandden, maar dat zal een gigantische klus geweest zijn. Ik herinner me nog de film van de berging van de Koersk. Bedankt voor je antwoord.
Groet.
Klaas.
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Marineschepen

Bericht door Lemans »

roy schreef: 08 jun 2020 18:03 Men had zich toch verkeken op de dikte van de huid en dat heeft erg veel gas en zuurstof gekost...……..

m.v.g., Roy
drukhuiddikte van de guppen was tussen de 14 en 22,5 mm. niet heel dik als je daar doorheen moet snijden.
waar ze zich waarschijnlijk op verkeken hebben is dat je zo'n boot niet kan slopen maar uit elkaar moet halen. je kan een gat in de huid branden maar dan kan je nog nergens bij.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Marineschepen

Bericht door Roy »

Als ik het dan goed begrijp, moet een sub dan altijd op het droge gesloopt worden.
Ik meen dat die ex Russische onderzeeër uit A'dam ook in Schiedam op het droge gezet is om gesloopt te worden.
Klopt dit een beetje ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Klaas Buytenwegh
Berichten: 859
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Marineschepen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Ik kan daar geen antwoord op geven Roy. Ik heb er ook nooit foto's van gezien, misschien top secret. Voordat de marine zo'n schip aan de sloper overdraagt, wordt er misschien al veel uitgesloopt. Misschien weet iemand hoe dat gaat?
Grt.
Klaas.
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Marineschepen

Bericht door Lemans »

Klaas Buytenwegh
Berichten: 859
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Marineschepen

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Bedankt, het is me duidelijk hoe ze het nu doen.
Grt.
Klaas.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Marineschepen

Bericht door Roy »

Het filmpje heb ik ook gezien.
Het stomme is, dat ik dit eerder gezien heb...…………. Achteraf, daar gaan we weer, was het dus geen vermoeden van me, maar was de werkelijkheid weer eens in m'n brainboxje in nevelen verhuld geraakt. :geek: :idea: ;)

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie