JOON SHIPPING

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

JOON SHIPPING

Bericht door shassing »

Naast oud INCOTRANS'rs ben ik ook op zoek naar oud-collega's van Joon Shipping, waar ik tot het eind in 1991 bij heb gevaren op respectievelijk:
WATERGEUS(II), WATERDRAGER en WATERGRAAF/CONTSHIP FRANCE/KAMINA als resp. 2e en 1e stuurman.

Ben nieuwd naar de reacties + nog wat fotomateriaal:


Sibrand Hassing

WATERGEUS (II) als TRANSTAZ TRADER:
http://img339.imageshack.us/img339/9118 ... pd0.th.jpg[/IMG][/URL]=tranztastradergeusypg6.jpg]Afbeelding[/URL]

WATERDRAGER:
Afbeelding


WATERGRAAF/CONTSHIP FRANCE:
Afbeelding

the Warrior
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 20:58

Re: JOON SHIPPING

Bericht door the Warrior »

Ook ik heb bij Joon gevaren als 4e wtk.
Eerst op de Fast Eagle, was meen ik de Waterschout. Was in ieder geval de eerste van de serie en was toen nog maar een half jaar in de vaart. Veel problemen gehad met dit schip. Regelmatig black-outs en liggen drijven.
Hierna de AEL America, kan me de waternaam niet meer herinneren. Voer op Europa-N Amerika
Daarna op de Contship France. Zelfde route als de Fast Eagle. Europa-Australie-Far East.
Heb er niet lang gevaren echter.

Van de Fast Eagle moet ik thuis nog een leuke foto hebben (ben momenteel op zee) van onze aankomst in Sydney, genomen vanaf de Harbour bridge.

Groeten,

Peter de Krijger
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: JOON SHIPPING

Bericht door shassing »

Hallo Peter,

De FAST EAGLE was de WATERSCHOUT, de 1e uit de serie van 8. Gelukking werden ze in de loop van de tijd beter, vooral de hoofdmotoren, De latere schepen kregen Poolse Sulzer's ipv die uit de DDR.
Zelf op de WATERGRAAF, -DRAGER en -GEUS gevaren, zowel op de KOALA-express (Zuid-Afrika - Australie) als voor CONTSHIP (CONTSHIP CHAMPION, -FRANCE/-GRAAF, Middellandse Zee - Australie, Azie, Arabisch sub-continent, Middellandse Zee, NW-Europa), Holland-Canada dienst, West-Afrika (OTAL) als op de Atlantic voor POL. Heb er iedergeval een leuke tijd gehad, veel gezien en geleerd omdat we zelf moesten doen.

Heb een mooie foto van de DRAGER onder de Sydney-brug. Staat op deze site onder dit onderwerp.

Sibrand Hassing
Alex Munter

Re: JOON SHIPPING

Bericht door Alex Munter »

Ik heb zelf ook een paar jaar bij Joon gevaren
Als 3de en later als 2de WTK, Europa - Australie, singapore en weer terug naar europa.
Ik heb op verschillende Water schepen gevaren en ik heb er veel geleerd, zeker electrisch. dat was gewoon een ramp
De motoren waren Sigielsky ( of hoe schrijf je dat) Poolse motoren, van slechte kwaliteit.
Alle onderdelen waren verpakt in kranten papier en alles was VEB ( Volks Eigenes Betrieb) Oost-Duitse troep
Ondank al de ellende was het een van de leukste maatschapijen waar ik voor heb gevaren, ik vond het dan ook zeer jammer dat de maatschapij ten onder ging, wij hebben het schip waar ik toen op voer in Singapore overgedragen aan Chinezen?.
Kreeg al mijn achterstallig loon zo uitbetaald en twee tickets voor mij en mijn toemalige vriendin en we konden naar huis.
Ik heb zelf ook nog steeds de foto van ik dacht de waterdrager dat hij onder door de Harbour Bridge in Sidney voer.
Wat ik me ook nog herinner is de containers op het achterdek, op de terugreis naar europa waren deze gevuld met huiden, daar lekte dan ook de nodige rotzooi uit, wat een ellende
Maar wat een mooie tijd was dat

mvg
Alex Munter


Plaats reactie