Wie kan mijn oom Roel Timmer nog herinneren? 1962 tot 1983

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
CNMulder

Wie kan mijn oom Roel Timmer nog herinneren? 1962 tot 1983

Bericht door CNMulder »

Momenteel ben ik bezig om het marineleven van mijn oom Roel Timmer uit te zoeken. Helaas komen wij niet verder met de aanwezige informatie vanuit de familiesfeer.

Wie kan mijn oom Roel Timmer uit Groningen nog herinneren, Marinier telegrafist met rang sergeant?

Mijn oom is in september 1983 tijdens een dienstreis van de Marine getroffen door een hersenbloeding. Het is ons onbekend of dit op open zee was of dat zijn fregat aangemeerd was in de haven van Napels of in de directe omgeving. Wel is zeker dat mijn oom gevonden is in zijn eigen hut aan boord van het Fregat. Mijn oom is toen van boord gehaald en het ziekenhuis " Ospedale dei Pellegrini " gebracht. Enkele dagen later is hij overleden. Jammer genoeg is de naam van het betreffende fregat onbekend bij ons.

Wel weten wij dat hij in zijn dienst op fregat De Ruijter, Tromp & Van Galen heeft gezeten, jaartallen onbekend. Wel weten wij dat hij in Australie is geweest in 1973 en in 1967 in de buurt zat van de Nederlandse Antillen.

De heer R. Timmer
Geboren op 15-02-1946 te Groningen
Overleden op 30-09-1983 in Ospedale dei Pellegrini te Napels in Italie.
Dienstjaren in de Marine: 1963 tot september 1983.

Wie kan mij verder helpen? Alle informatie is van harte welkom.

met vriendelijke groet,
Chantal

P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: Wie kan mijn oom Roel Timmer nog herinneren? 1962 tot 19

Bericht door P.M. Noppeney »

Hallo Chantalle

Misschien kan je via het volgende adres meer gegevens over je oom aan de weet komen;

Nederlands Instituut voor Militaire Historie
Ministerie van Defensie
Alexanderkazerne gebouw 203
MPC 58 A
Postbus 90701
2509 LS Den Haag

Bij deze afdeling beheren ze de archieven van de Koninklijke Marine. Als je de gegevens van je oom o.a. volledige voornamen, achter naam geboorte datum enz aan hen stuurt met je vragen, krijg als het goed is een uitreksel uit zijn volledige loopbaan bij de marine. Zelf heb ik hier gebruik van gemaakt bij stamboom onderzoek. Ik woon in Den Helder en ken een aantal oud marine mensen, ik zal bij hen eens vragen of ze je oom hebben gekend.

Wens je succes bij je speurtocht.

Groeten

Peter Noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.
BertAppeldoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2019 09:57

Re: Wie kan mijn oom Roel Timmer nog herinneren? 1962 tot 1983

Bericht door BertAppeldoorn »

Hallo Chantal,

Ik zou je aan meer informatie kunnen helpen. Mocht je die ondertussen nog niet hebben, want ik zie dat dit een post is van 2010.
Ik was er nl. bij. Gezien de info mag je me wel een mail sturen als je nog op zoek bent naar die info. bert@appeldoorn.tweak.nl

MvrGr. Bert Appeldoorn
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Wie kan mijn oom Roel Timmer nog herinneren? 1962 tot 1983

Bericht door Jinny »

Ik denk dat een pb beter werkt, als het mailadres nog bestaat..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie