eemland amstellland en gooiland 72-76

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
w.den.hartogh
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2011 20:10

eemland amstellland en gooiland 72-76

Bericht door w.den.hartogh »

ik heb als wtk in de jaren 72 tm 76 gevaren op de eemland amstellland en gooiland
zoek nog ene rob waar ik bevriend mee was

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: eemland amstellland en gooiland 72-76

Bericht door Ton Pekel »

Zet je vraag ook maar eens extra op het Hollandse Lloyd forum
Hier te vinden http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=1&t=680
Laatste pagina is nr 38 dus je hebt nog wat door te spitten maar het is toch koud en vochtig buiten... :)
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: eemland amstellland en gooiland 72-76

Bericht door jacko »

Hallo W. den Hartogh

Het zoeken wordt wat makkelijker als er ook een achternaam bij staat, en eventueel van wanneer tot wanneer op welk schip.
Ik was zelf matroos/kabelgast op de Amstelland in 1971 en bootsman in 1972 op de Amstelland en Eemland. En later nog bootsman op de Flevoland.

groeten
Hans Keetlaer (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
w.den.hartogh
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2011 20:10

Re: eemland amstellland en gooiland 72-76

Bericht door w.den.hartogh »

Hallo

ik ben ook in die tijd in 71 op Eemland in augustus september ik zat nog op de zeevaartschool in Utrecht
en deed vakantie reis daarna ik 1972 -76 afwisselend op Amstelland en gooiland ij was ook bevriend met Rob maar ben zijn achternaam vergeten
hij was 3e machinist ik weet nog op de ms Eemland hadden we een hoofdmachinist Puttelaar hij pikte vaak onze freon 12 in voor een eigen koel
apparaat te maken maar op zekere dag toen ik het zeejournaal naar hem bracht laf hij op ze knieën naar lekje in zijn freon systeem te zoeken want
een of andere had met boortje gaatje geprikt in het systeem van hem . Ook weet ik dat we in Argentinië BA lag waar een staatsgreep ophanden was.
het waren aparte tijden ook maakte ik met de Sparks zendertjes maar we legden hiermee de radio ontvangst op het schip plat.
Ook weet ik nog dat ik op de Eemland veel ventilatoren heb moeten vervangen in verblijven van achteruit want er was er een die aapjes had gekocht in Sap Paolo (Bahia) op de markt . toen we in IJmuiden kwamen had de jongen een tropenziekte en moesten we de quarantaine vlag hijsen
O ja dan gebeurde er ook dat er in ik denk porte alegre een drukpers uit de takels viel in het ruim terug en ook dat er toen hersenvliesontsteking wat in brazilië was uitgebroken ook op ons schip een matroos dit had opgelopen wij zijn toen nog ingeend .
misschien weten andere ook uit deze tijd 1970-1976 nog mooie verhalen.


Plaats reactie