Joop van Opbergen.

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
duboswagter

Joop van Opbergen.

Bericht door duboswagter »

Geachte lezers.
Als kleine jongen, van een jaar of tien a elf, ging ik, zodra de kans zich voordeed, graag met mijn opa :"Joop van Opbergen", mee.
Om met zijn sloep, later barkas, om te gaan garnalenvissen benoorden de IJmuiden noordpier, ofwel bij onaardig weer, binnen de pieren.Ook was hij machinist op "De Bruinvis", daar ging ik ook gráág op mee.
Zijn er nog mensen die nog wat over hem weten? anekdotes?,m'n Opa werd ook wel "de boswachter"genoemd, en vaak zei hij, als 'n soort,
gezegde: "een mens wikt maar God beschikt, wie ziet de boswachter".
Geduldig wacht ik af :Kees Prins, kleinzoon, zoon van Marie v Opbergen en C. Prins.

PS. Jo v Opbergen is geboren in het jaar :1910.
Van beroep was hij stoommachinist( o,a. nog op de walvisjager :"De Willem Barentsz".
Vroegr gingen wij altijd met het hele gezin: m'n Ma en Pa en mn broers :Joop prins, Ronald P en (mezelf):Kees P, op zondag, bij mn Opa en Oma, kip eten, in oud IJmuiden, waar zij toen in de kanaalstraat woonde.
Mijn oma d'r naam : Alida van Opbergen, en hun dochter: Sonja v Opbergen, was toen de enige dochter die nog thuis woonde.

Toen ik 'n jaar of 15 a 16 was, (ik heb het dan over, mezelf, de bericht schrijver: Kesie Prins), maakte ik gretig kennis met de visserij, enwel doordat mijn Oom Sjoert(de Boer), die tijd op de"DAVINA", IJM 27 voer, met Pol, en schipp.: Jaap v d Plas, (die later op de ijm 25, De Wally).
Met mij,ging varen,( d Wally, afkomstig van :"Ome Jan Telier)

beusekompeter
Berichten: 493
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:25
Locatie: velserbroek

Re: Joop van Opbergen.

Bericht door beusekompeter »

Hallo kesie je opa heeft volgens mij nog bij wijsmuller ook gevaren
op de Help en doe de vriendelijke groeten aan Rietje en Cees.
je ouders van de fam Beusekom.
neilki slip


Plaats reactie