Lang geleden

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Fons

Lang geleden

Bericht door Fons »

Hallo Allemaal oude scheepsrotten,

Ik ben Fons van Acker en heb gevaren bij van ommeren in de begin jaren 1980 en kwam bij toeval op deze site.Mijn eerste reis was de wieldrecht die omgedoopt werdt naar de ibn al kadi.Lijnreizen tussen rotterdam en de golf enorm warm maar een reis om nooit te vergeten.Leuk daarom om foto's te zien van mensen waar ik nog mee heb gevaren.Ik was koksmaatje en de chef was Ari grote dikke kerel uit den haag achternaam weet ik niet meer.Het spreekt voorzich dat ik natuurlijk Sjaak niet vergeet de ongeevenaarde mesroom bediende die met zijn grote snor verhalen vertelde van zijn vrouw uit korea.
Bij toeval is het de eerste foto die ik zie hier op het forum met breed uit de foto zonder tanden van deze bijzondere man.Maar ook foto's van piet van der toorn,Arie kwam volgens mijn ook uit denhaag dronk ballintimes of het water was,diverse gezichten waar ik de naam niet meer van weet maar de man met de baard woonde in paraque of zuid amerika en deed op alles wat at mayo, stotterde ook af en toe en had toen al 2 kids.Ik kwam ook nog namen tegen zoals die van louie van tinteren ook nog mee gevaren, Ivar ... en tal van namen.Ivar was zijn eerste reis en zijn eerste have was Tilbury UK
zover ik me kan herrineren gingen we met tal van mannen de wal op en kregen ruzie met skinheads Ivar kreeg een knal en ik geloof dat ie zijn kaak gebroken had.
Leuk om terug aan te denken en leuk van de foto's, ik geloof zelfs dat ik ook nog op de foto sta met de vlag en piet maar weet het niet meer.
Vaar al jaren niet meer ben van van ommeren naar smit gegaan en na een paar jaar de wal op, woon inmiddels al weer jaren in indonesie op het eiland Bali.
Mochten mensen foto's hebben van de tijd beschreven zou het leuk zijn deze indien men dit wenst naar mijn email adres, lehamptons@hotmail.com

Bijzonder leuk om weer eens terug te kijken, en gelukkig maar dat betekent in iederegeval dat we ouder worden.

joop1950

Re: Lang geleden

Bericht door joop1950 »

halo FONS

leuk wat van je te horen ik ben joop v d pluijm die man uit PARAGUAY
die nog steeds mayo bij alles eet en de kids de een zit in de IT en
mijn dochter is alweer 14 jaar purser bij transavia mijn vrouw werk nog
en ik werk alweer 26 jaar in de rotterdamse haven
de laatste keer dat ik je zag was in terneuzen toen ik daar afgelost
werd van de WIELDRECHT samen met piet de wit en dat jij aan boord
kwam kijken want jij woonde daar arie de ruiter dronk wisky als water
en kwam uit scheveningen en is jong overleden zijn vader zit ook op het forum
de kok was arie slootweg en kwam uit zoetermeer en is in het zeemanshuis in rotterdam gaan werken samen met pedro die kaapverdiaanse kok hoop nog een wat te horen zijn nu wat ouder en grijzer ben nu 62

groetjes JOOP
Bijlagen
foto.jpg
foto.jpg (93.42 KiB) 5209 keer bekeken
foto113.jpg
foto113.jpg (227.11 KiB) 5209 keer bekeken
foto23.jpg
foto23.jpg (106.69 KiB) 5209 keer bekeken
Fons

Re: Lang geleden

Bericht door Fons »

Hallo Joop,

Wat fijn te horen dat jij nog weet wie ik was en ben na zoveel jaren?
Ik zie je foto's die hebt meegestuurt en zou je zelfs na al die jaren er nog zo uit
pikken, jij had en heb iets over je wat je nog niet verloren heb en dat is die
ondeugende look. Begrijp ik dat je al jaren in Nl woont ?
We hebben elkaar inderdaad gezien toen der tijd in Terneuzen,wat een tijd geleden.
Jammer te horen dat Arie al jong is overleden ?
Ik heb hem nog eens ontmoet, stond ie in mijn stamkroeg met een enorme bos haar, bruin en een dikke bel wiskey in de hand, zonde.
Piet de wit woont volgens mij nog steeds in Roden, man wat was dat ook kerel.Zou Sjaak de bediende nog steeds leven ?
Joop zijn er nog van die jongens die nog ken of weet wat ze nu doen ?
Ik vindt het tof eens wat oude tijden op te halen, wellicht komt dat ook omdat
ook ik ouder wordt net 50 jaar geworden.
Ik woon nu al weer 5 jaar op het eiland Bali en naar genoegen, relaxed en pluk de dag.
Joop ik zou het leuk vinden dat we zo af en toe eens een babbeltje hebben en nog eens na mijmeren over die enorm geweldige tijd die we uiteindelijk gehad hebben.
Blij te horen dat het goed met jou en je familie, ik hoop tot horens
vrg en maak er nog een mooie dag van
Fons
Bijlagen
422435_2725599542354_1328120022_32314436_1719046603_n.jpg
422435_2725599542354_1328120022_32314436_1719046603_n.jpg (114.35 KiB) 5164 keer bekeken
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Lang geleden

Bericht door hamerhaai »

inderdaad joop je bent geen zak veranderd met een beetje kleur spoeling ben je weer die ouwe toffe peer van toen

groeten cees

nb heb nog wat foto,s van je
Fons

Re: Lang geleden

Bericht door Fons »

Hoi Cees
Ik weet niet of wij elkaar kennen maar het zou leuk zijn als je foto's hebt die op dit forum te plaatsen.

groetjes en maak er nog een mooie dag van
Fons
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Lang geleden

Bericht door hamerhaai »

hoi fons ,
ik heb met joop in 1984 op de Waardrecht gezeten heette toen willine tokio. Arie de Ruiter was toen ook aanboord.
Ik ben in 1983 vanuit Pa van Es over geplaatst naar van Ommeren eerste reis was met de Katendrecht en even tussen door op de loosdrecht gezeten voor ongeveer 1 maand , Ook nog mijn gezel diploma gehaald in die tijd
Ik zal proberen wat foto,s te plaatsen eerdaags
er staan trouwens foto,s op het topic willine tokio onder opsporing verzocht

groeten cees
Fons

Re: Lang geleden

Bericht door Fons »

Hoi Cees,

Ik heb ook op de waardrecht gevaren maar weet niet meer percies waneer,
moet ook die tijd geweest zijn volgens mij.
Het was in iedergeval ook met Arie en ik dacht Nico de beer, wim de vos
en een bootsman blonde kerel uit krommenie..
Foto's in opsporing verzocht heb ik gezien, echt leuk.
Wilini Tokio zegt mij echter niks meer ?
in iedergeval bedankt, groetjes en hou je goed
Fons
Newsreader
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2014 19:16
Locatie: Almere

Re: Lang geleden

Bericht door Newsreader »

Hoi Mannen,

ik heb deze site ook gevonden omdat ik ook nieuwsgierig werd hoe het met collega's verging
Alleen heeft mijn zee cariere niet zolang geduurd door een kapotte knie opgelopen tijdens een kort reisje van antwerpen naar New York. Doordat die knie kapot was en mij beperkte in mijn beweging was ik genoodzaakt aan de wal te blijven! En toen ik weer naar zee terug kon leerde ik mijn huidige vrouw kennen en besloot bij haar aan de wal te blijven.

Trouwens de Ibn Al Kadi was de "Waardrecht" althans dat staat in mijn monsterboekje dus daar moeten wij het echt mee doen?

Is er trouwens nog ergens een reunie van oud OV mensen?
Ik hoop trouwens nog wat foto's te krijgen omdat ik mijn foto's kwijt ben door omstandigheden?

Ger


Plaats reactie