Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Ingrid

Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Bericht door Ingrid »

Na dit leuke forum doorgespit te hebben, waag ik ook maar de stap. Wie weet heeft iemand nog leuke herinneringen of zelfs foto's van mijn vader: H. Koetsier. Misschien zijn er zelfs wel foto's waar ikzelf op sta? In mijn jeugd ben ik n.l. veel aan boord geweest. Mijn vader heeft gevaren als kapitein voor Carabeca en later voor Bodewes Hoogezand.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Gezocht

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik zat in 1953-'55 in Delfzijl op school voor mijn 3de rang met een Arend Koetsier, maar dat past niet bij die "H".
Als ik me goed herinner kwam hij uit Kampen of Zwartsluis, ergens in die wereld. Kan hem dat zijn geweest?
Toen een heel stille jongen die hard studeerde.
De merkwaardigste dingen blijven je soms van mensen bij: deze Arend Koetsier las Shakespeare. Die vrát hij. Hij had alles van hem gelezen. Dat was toch wel iets bijzonders, op die leeftijd, onder jongens van de kouwe grond. Vandaar die herinnering na zestig jaar, neem ik aan.
Maar ja, daar heb jij verder weinig aan, Ingrid. :-D
Ingrid

Re: Gezocht

Bericht door Ingrid »

Ik denk niet dat het om dezelfde Koetsier (Henk) gaat, want mijn vader is geboren in 1943. Hij is op zijn 16e gaan varen, bij een kapitein-eigenaar, zijn rang heeft hij op de zeevaartschool in Rotterdam gehaald en daarna is hij bij Carebeca gaan varen. Misschien is Arend Koetsier wel een neef, want hij kwam uit Zwolle en Kampen-Zwartsluis is om de hoek.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gezocht

Bericht door jdbvos »

Deze kapitein op de Viscount van Beck was ene Koetsier.
Hij was -denk ik- 'n kleine 10 jaar ouder dan ikzelf, en ik ben van '52
Ik heb ook bij Bodewes gevaren, maar ken hem niet daarvan....

Foto is helaas niet duidelijker....
Bijlagen
Viscount 002.JPG
Viscount 002.JPG (81.62 KiB) 3282 keer bekeken
Oost, west...ook best
Ingrid

Re: Gezocht

Bericht door Ingrid »

Ik kan mij niet herinneren dat hij ook voor Beck gevaren heeft, maar ik zal het mijn moeder eens vragen. Bij Carebeca heeft hij gevaren van 1961 tot +/- 1976 (o.a. op de Twin, Emmaplein, Maasplein, Carebeca 1 enz.) daarna is hij naar Bodewes gegaan. Hier heeft hij gevaren op de Swift, Swallow, Geert en Herman Bodewes tot ongeveer 1989.
Dankuwel voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Bericht door Compass »

Het lijkt mij zinvol om deze vraag ook even te stellen bij 'de buren' op onderstaande link op 'Kustvaartforum' . Daar is een topic 'Carebeka' en krijg je vast en zeker antwoorden.

http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... &start=150

Heb zelfs omstreeks dezelfde tijd bij Carebeka gevaren en heb zijn naam vaak horen noemen en heb hem ook eens ontmoet in Boston(UK). Hij zat toen inderdaad op een van die 'plein' schepen.
Er staat mij ook voor de geest dat er iets was met de kleur van zijn ogen. Heel flets of één met een iets andere kleur of iets dergelijks. Kan dat ?

Grt,
Bert de Boer
Ingrid

Re: Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Bericht door Ingrid »

Hoi, Wat grappig dat u dat is bijgebleven van zijn ogen, want inderdaad hij had heel licht blauwe ogen, maar in het linker oog zat een bruine vlek. Ik heb me inmiddels aangemeld bij het kustvaartforum, want daar had ik een Carebeca onderwerp gezien. Helaas duurt het lang om de link toegezonden te krijgen, zodat je er daadwerkelijk op kunt. Hopelijk lukt dat snel. Op deze site heb ik ook een 8mm filmpje gevonden van de Emmaplein. Een filmpje uit 1976, toen ben ik met mijn moeder en broertje in de zomer meegeweest naar o.a de UK, waar op dat moment een lieveheersbeestjesplaag heerste. Ze beten zich vast en je moest ze van je huid aftrekken. (daarna heb ik nooit meer lieveheersbeestjes verzameld!)
Wat ik nooit heb durven dromen is gebeurd, na een paar tellen zag ik mijn vader, leunend op het potdeksel, in gesprek met iemand op de loodsboot. Vervolgens kwam hij recht op de camera aflopen, met zijn bekende loopje en grijns op zijn smoel. Geweldig om te zien dat er nog herinneringen bewaard zijn gebleven en nog veel fijner dat ik het zijn kleinzonen kan laten zien. De oudste, zijn ouwe reus, lijkt precies op hem. Ik hoop dat er nog meer bewaard is gebleven. Mijn weekend kan in elk geval nu al niet meer kapot!! :-D
dp geuze
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 20:15

Re: Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Bericht door dp geuze »

hallo ingrid
heb met je vader gevaren op de anne s,was zijn eerste schip,kwam daar als strm
later heeft hij me ook nog naar hamburg gebracht,heb daar je oom jurrie
afgelost
gr dpg
Tuscar

Re: Gezocht: Alles over Henk Koetsier

Bericht door Tuscar »

Beste Ingrid

Heb met je vader gevaren op de Twin. Hij was daar kapitein op. Dit was in 1971/72 Ik was lichtmatroos en het was het eerste schip waar ik zelfstandig op gevaren heb. Ben in Manchester aan boord gekomen waar ik met een ander schip( Mitropa) lag. Ik was het zoontje van de kapitein op dat schip en wilde niets liever dan op een ander schip komen om niet onder mijn vader te hoeven varen. Als zoontje van de kapitein was het in die tijd niet leuk en was blij dat ik over kon stappen op de Twin. Het maakte uiteindelijk niet veel verschil want kapitein Koetsier hield via de radio nauw contact met mijn vader en die was dan ook van al dingen die ik deed (fout of goed) op de hoogte. Wat ik nog goed het meest herinner van mijn tijd op de Twin was de koffietijd om 8 uur in de avond. Dan was de hele bemanning op de brug en werd er gezamenlijk koffie gedronken en veel gekletst Heb daar hele goede herinneringen aan. Het was altijd gezellig en de kok die we aan boord hadden zorgde altijd dat er ook cake of gebak of iets dergelijks was. Heb ruim 9 maanden met hem gevaren. Heel veel geleerd van hem. Hij was in die tijd een echte mentor voor mij en nam de tijd om mij van alles te leren. Door hem ben ik uiteindelijk ook naar de zeevaartschool gegaan daar hij me altijd wees op de noodzaak van een goede opleiding. Hij heeft mij ook ooit een gagestraf gegeven die trouwens verdiend was. Heb hem gekend als een goede, strenge maar rechtvaardige kapitein.


Plaats reactie