Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Sparkysan
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2010 17:26

Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Bericht door Sparkysan »

Wij zijn een groep van ex R/O's en radiozendamateurs die als vrijwilliger het radiostation PI4HAL op het SS Rotterdam bemannen. Wij geven daar (heel in het kort) voorlichting aan de bezoekers, maken verbinding wereldwijd gebruik makend van de antennes van het schip. Wel met hedendaagse moderne radiosets. In wisselende diensten en meestal eens per week zijn we aanwezig tussen circa 10 uur en circa 1630. Heel leuk werk. Vooral de voorlichting aan de jeugd (groepen van school) in het radiomuseum is erg leuk. Collega's met zoute verhalen en humor die zoeken wij. Een beetje overdrijven mag ook! Er is een morse opstelling waar de jeugd morse kan proberen. Om die reden willen wij graag in contact komen met oud-collega's. Ex Radio-Holland of collega's die op buitenlandse schepen hebben gevaren. U bent allen van harte welkom! Kijk eens op onze website www.PI4HAL.nl.
Ger-PC3GER (het laatste is mijn amateur callsign)

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Bericht door Brazuca »

Leuk initiatief..., zit echter iets te ver weg om te kunnen helpen.
mvg, 73 Dick / PY2UDB / São Paulo
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Bericht door Jinny »

Ik kom komende zomer in die buurt met onze tobbe, ben wel geen R-O maar wel nieuwsgierig naar wat jullie ervan maken...
Jinny/PE1REA
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Sparks N978
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
Locatie: Pijnacker

Re: Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Bericht door Sparks N978 »

Ha Ger, had dit helemaal gemist.

Maar zoals je weet kom ik a/b af aanstaande woensdag (26 juni) en mag jij me wegwijs maken. (Dank voor je aanbod trouwens.)

Jinny: als je je meldt bij de receptie aan de ingang is er vast wel een van de r/o's (of Ger of ik op een woensdag) die je de brug/annex radiohut van de Rotterdam wil laten zien. Met uitleg uiteraard!.

Grtz Tiel.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2207
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ex-marconisten (R/O's) gezocht

Bericht door Jinny »

Thks
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Plaats reactie