Loggers
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
Uitgaande hektrawler te Scheveningen
- Bijlagen
-
- Uitgaande-hektrawler_150kB.jpg (117.57 KiB) 2596 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Re: Loggers
Heel mooi sfeerplaatje, Jan !
Vooral die mensen op de voorgrond
Goed gedaan man ! Prachtig !
Vooral die mensen op de voorgrond
Goed gedaan man ! Prachtig !
Oost, west...ook best
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH64 Frank Vrolijk
De motortrawler SCH64 Frank Vrolijk is in 1958 onder bouwnr. 1438 gebouwd te Leiden bij Scheepsbouw en Reperatiewerf v/h Gebr. Boot voor rekening van rederij N.V. Vischhandel, Reederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Het schip werd op 18 december 1957 te water gelaten en kwam in april 1958 in de vaart.
Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,25/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Hoofdmotor: 6 cil. deutz 750 pk
Geschiedenis:
1971: overgegaan naar Rederij Den Dulk – van Leeuwen en hernoemd in Simon SCH323
1975: afgevoerd ivm sanering
Jan
De motortrawler SCH64 Frank Vrolijk is in 1958 onder bouwnr. 1438 gebouwd te Leiden bij Scheepsbouw en Reperatiewerf v/h Gebr. Boot voor rekening van rederij N.V. Vischhandel, Reederij en IJsfabriek v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Het schip werd op 18 december 1957 te water gelaten en kwam in april 1958 in de vaart.
Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,25/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Hoofdmotor: 6 cil. deutz 750 pk
Geschiedenis:
1971: overgegaan naar Rederij Den Dulk – van Leeuwen en hernoemd in Simon SCH323
1975: afgevoerd ivm sanering
Jan
- Bijlagen
-
- SCH64-Frank-Vrolijk_150kB.jpg (123.9 KiB) 2498 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH52 Jacob Pronk
De motortrawler SCH52 Jacob Pronk is in 1957 onder bouwnr. 1436 gebouwd in Leiden bij de werf De Hoop v/h Gebr. Boot voor rekening van de N.V. Visserij Mij. J. de Jong uit Scheveningen.
De tewaterlating vond plaats op 24 mei 1957 en het schip kwam op 3 oktober 1957 in de vaart.
Inhoud: 274 brutoton
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 8 cil Deutz 1000pk
Geschiedenis:
1961 in exploitatie bij Verre Visserij Mij te Scheveningen
1965 overgegaan naar Jacob Pronk NV, Visserij Mij J. de Jong te Kaapstad, Zuid Afrika
1982 vergaan
Jan
De motortrawler SCH52 Jacob Pronk is in 1957 onder bouwnr. 1436 gebouwd in Leiden bij de werf De Hoop v/h Gebr. Boot voor rekening van de N.V. Visserij Mij. J. de Jong uit Scheveningen.
De tewaterlating vond plaats op 24 mei 1957 en het schip kwam op 3 oktober 1957 in de vaart.
Inhoud: 274 brutoton
Afmetingen: 40,25/37,47 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 8 cil Deutz 1000pk
Geschiedenis:
1961 in exploitatie bij Verre Visserij Mij te Scheveningen
1965 overgegaan naar Jacob Pronk NV, Visserij Mij J. de Jong te Kaapstad, Zuid Afrika
1982 vergaan
Jan
- Bijlagen
-
- SCH52-Jacob-Pronk_150kB.jpg (80.62 KiB) 2456 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Re: Loggers
Mooi Jan !.
Da's nog een echte motortrawler.
m.v.g., Roy
Da's nog een echte motortrawler.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH6 Alida
De motorlogger SCH6 Alida is in 1940 gebouwd bij scheepswerf Vuyck en Zn te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen
Inhoud: 185,12 brutoton
Afmetingen: 35,75 x 6,84 x 2,99 m (lengte x breedte x holte)
Motor: dieselmotor MWM 6 cil 500pk (1955)
Geschiedenis
1940: In aanbouw gevorderd Duits Nr. MFL 661-M3205
15-06-1946 aankomst te IJmuiden
29-09-1946 vrijgegeven en als SCH 6 Alida in de vaart voor eig. A. v/d Zwan en Zonen
09-03-1954 SCH 6 Alida eig. NV A. van der Zwan
08-08-1955 SCH 6 Alida wijziging motor
18-01-1961 SCH 6 Alida eig. R. van der Zwan en Zn
04-05-1962 SCH 6 Alida eig. NV R. van der Zwan en Zn
14-05-1964 SCH 6 Alida Red. Vuurbaak in huurkoop
17-03-1965 SCH 6 Alida eig. Red. Vuurbaak. dir. J.Verbaan
03-11-1966 vernummert en wijziging naam SCH 49 Oceaan I
19-03-1968 SCH 49 Oceaan I eig. Rederij "Oceaan" dir. P.Taal.
01-11-1970 verkocht voor sloop naar Hendrik Ido Ambacht
SCH118 Oceaan V
Deze motorlogger is in 1936 gebouwd bij A. Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van rederij A. van der Zwan & Zonen te Scheveningen.
Inhoud: 161,31 brt na verlenging 191,12 brt
Afmetingen: 33,5 (37,98) x 6,83 x 3,00 m
Motor: 4 cil. Industrie 240pk later vervangen door een 6 cil. Industrie 450pk
Geschiedenis:
1937 SCH 118 Oceaan V eig. Arie van der Zwan & Zonen.
1940 SCH 118 Oceaan V gevorderd, M4302 - M 3403.
1945 SCH 118 Oceaan V vrijgegeven te IJmuiden
1951 SCH 118 Oceaan V verlengd en hermeten.
1954 SCH 118 Oceaan V eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 118 Oceaan V eig. R. v/d Zwan & Zn N.V.
1962 SCH 118 Oceaan V exploitatie bij de Fa. Oceaan beëindigt.
1964 SCH 118 Oceaan V in huurkoop aan de Red. "Vuurbaak".
1965 SCH 118 Oceaan V eig. Red. "Vuurbaak", dir. J.Verbaan.
1967 SCH 118 Oceaan V voor onbepaalde tijd verhuurd aan P.Taal
1968 SCH 118 Oceaan V eig. Red. Oceaan. dir. P.Taal.
1969 SCH 118 Oceaan V niet meer voor de visserij gebruikt, bestemming onbekend.
SCH47 Oceaan II
De motorlogger SCH47 Oceaan II is in 1931 onder briefnr. 6572 gebouwd bij de scheepswerf fa. Vuyck te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen.
Inhoud: 141,97 brt
Afmetingen: 30,18 x 6,86 x 2,78 m
Motor: 120 pk Industrie (1939)
Geschiedenis:
1931: in de vaart voor A.v/d Zwan en Zn
1942 gevorderd door de Duitsers en ingezet voor de Ned. Zeereddingsdienst als ZRD32
1961 SCH47 Oceaan II eigenaar W. v/d Zwan en Zn
1962 SCH 47 Oceaan II Fa. Oceaan ontbonden, exploitatie in eigen beheer
1965 SCH 47 Oceaan Eig P.Taal in Huurkoop
1968 verkocht aan J.P Groen voor de Sportvisserij Zeelandia
1975 Zeelandia omgebouwd tot zeilschip
Jan
De motorlogger SCH6 Alida is in 1940 gebouwd bij scheepswerf Vuyck en Zn te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen
Inhoud: 185,12 brutoton
Afmetingen: 35,75 x 6,84 x 2,99 m (lengte x breedte x holte)
Motor: dieselmotor MWM 6 cil 500pk (1955)
Geschiedenis
1940: In aanbouw gevorderd Duits Nr. MFL 661-M3205
15-06-1946 aankomst te IJmuiden
29-09-1946 vrijgegeven en als SCH 6 Alida in de vaart voor eig. A. v/d Zwan en Zonen
09-03-1954 SCH 6 Alida eig. NV A. van der Zwan
08-08-1955 SCH 6 Alida wijziging motor
18-01-1961 SCH 6 Alida eig. R. van der Zwan en Zn
04-05-1962 SCH 6 Alida eig. NV R. van der Zwan en Zn
14-05-1964 SCH 6 Alida Red. Vuurbaak in huurkoop
17-03-1965 SCH 6 Alida eig. Red. Vuurbaak. dir. J.Verbaan
03-11-1966 vernummert en wijziging naam SCH 49 Oceaan I
19-03-1968 SCH 49 Oceaan I eig. Rederij "Oceaan" dir. P.Taal.
01-11-1970 verkocht voor sloop naar Hendrik Ido Ambacht
SCH118 Oceaan V
Deze motorlogger is in 1936 gebouwd bij A. Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van rederij A. van der Zwan & Zonen te Scheveningen.
Inhoud: 161,31 brt na verlenging 191,12 brt
Afmetingen: 33,5 (37,98) x 6,83 x 3,00 m
Motor: 4 cil. Industrie 240pk later vervangen door een 6 cil. Industrie 450pk
Geschiedenis:
1937 SCH 118 Oceaan V eig. Arie van der Zwan & Zonen.
1940 SCH 118 Oceaan V gevorderd, M4302 - M 3403.
1945 SCH 118 Oceaan V vrijgegeven te IJmuiden
1951 SCH 118 Oceaan V verlengd en hermeten.
1954 SCH 118 Oceaan V eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 118 Oceaan V eig. R. v/d Zwan & Zn N.V.
1962 SCH 118 Oceaan V exploitatie bij de Fa. Oceaan beëindigt.
1964 SCH 118 Oceaan V in huurkoop aan de Red. "Vuurbaak".
1965 SCH 118 Oceaan V eig. Red. "Vuurbaak", dir. J.Verbaan.
1967 SCH 118 Oceaan V voor onbepaalde tijd verhuurd aan P.Taal
1968 SCH 118 Oceaan V eig. Red. Oceaan. dir. P.Taal.
1969 SCH 118 Oceaan V niet meer voor de visserij gebruikt, bestemming onbekend.
SCH47 Oceaan II
De motorlogger SCH47 Oceaan II is in 1931 onder briefnr. 6572 gebouwd bij de scheepswerf fa. Vuyck te Capelle a/d IJssel voor rekening van A. v/d Zwan te Scheveningen.
Inhoud: 141,97 brt
Afmetingen: 30,18 x 6,86 x 2,78 m
Motor: 120 pk Industrie (1939)
Geschiedenis:
1931: in de vaart voor A.v/d Zwan en Zn
1942 gevorderd door de Duitsers en ingezet voor de Ned. Zeereddingsdienst als ZRD32
1961 SCH47 Oceaan II eigenaar W. v/d Zwan en Zn
1962 SCH 47 Oceaan II Fa. Oceaan ontbonden, exploitatie in eigen beheer
1965 SCH 47 Oceaan Eig P.Taal in Huurkoop
1968 verkocht aan J.P Groen voor de Sportvisserij Zeelandia
1975 Zeelandia omgebouwd tot zeilschip
Jan
- Bijlagen
-
- SCH6-Alida&118&47_150kB.jpg (123.66 KiB) 2287 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Re: Loggers
Jan de Reus,
mooi weergegeven, bedankt,
pete
mooi weergegeven, bedankt,
pete
Re: Loggers
mooi gelijnde schepen....en met die steilsteventjes…
En idd: heel mooi geschilderd...dat canvas, bedoel ik...niet die rompjes
En idd: heel mooi geschilderd...dat canvas, bedoel ik...niet die rompjes
Oost, west...ook best
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
KW32 Geertruid-Margreta
De hektrawler KW32 Geertruid-Margreta is in 1986 onder bouwnr. 107 gebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek Welgelegen te Harlingen voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
De Geertruid-Margreta werd in maart 1986 te water gelaten vertrok op 23 juni 1986 voor haar eerste visreis uit IJmuiden.
Inhoud: 2624 bruto ton.
Afmetingen: 90,20/84,66 x 13,25 x 8,35 m.
Hoofdmotor: 6 cilinder Stork Werkspoor van 5050 pk (3714kW).
Invriescapaciteit: 150 ton/dag.
Max. ladingscapaciteit: 80.000 pakken
Geschiedenis:
1993 overgegaan naar VOF Voorwaarts uit Katwijk aan Zee, naam en visnr. ongewijzigd
9 juli 1994 In brand geraakt op volle zee waarbij de brug zwaar is beschadigd. Het schip heeft 3 maanden bij de werf Sieghold te Bremerhaven gelegen voor reparatie.
1996 Verkocht aan rederij AZ Ocean Fisheries II bvn uit Den Haag en in de vaart als SCH 333 Oceaan VII
Sep 2012 verkocht naar Las Palmas en is op 2-9-2012 als "Flipper 9" naar Moroni (Comoren) vertrokken.
Jan
De hektrawler KW32 Geertruid-Margreta is in 1986 onder bouwnr. 107 gebouwd bij Scheepswerf en Machinefabriek Welgelegen te Harlingen voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk aan Zee.
De Geertruid-Margreta werd in maart 1986 te water gelaten vertrok op 23 juni 1986 voor haar eerste visreis uit IJmuiden.
Inhoud: 2624 bruto ton.
Afmetingen: 90,20/84,66 x 13,25 x 8,35 m.
Hoofdmotor: 6 cilinder Stork Werkspoor van 5050 pk (3714kW).
Invriescapaciteit: 150 ton/dag.
Max. ladingscapaciteit: 80.000 pakken
Geschiedenis:
1993 overgegaan naar VOF Voorwaarts uit Katwijk aan Zee, naam en visnr. ongewijzigd
9 juli 1994 In brand geraakt op volle zee waarbij de brug zwaar is beschadigd. Het schip heeft 3 maanden bij de werf Sieghold te Bremerhaven gelegen voor reparatie.
1996 Verkocht aan rederij AZ Ocean Fisheries II bvn uit Den Haag en in de vaart als SCH 333 Oceaan VII
Sep 2012 verkocht naar Las Palmas en is op 2-9-2012 als "Flipper 9" naar Moroni (Comoren) vertrokken.
Jan
- Bijlagen
-
- KW32-Geertruid-Margreta_150.jpg (73.38 KiB) 2110 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH 72 Tonny
De motorlogger Tonny werd in 1942 als VL 74 gebouwd bij de scheepsbouwwerf ‘De Nieuwe Maas’ van Gebr. Van der Windt te Vlaardingen in opdracht van de rederij de Scheepvaart en Visserij Mij. Irene te Vlaardingen. Zusterschip was de VL30 Janny welke in 1940 bij dezelfde werf is gebouwd.
Inhoud: 214,58 brt
Afmetingen: 36,55 x 7,03 x 3,39 m
Motor: 360 Pk 6 cil. Bolnes
Geschiedenis:
De Tonny werd in 1942 opgeleverd en direct gevorderd door de Duitse bezetter. Als M5621 bevond het schip zich na de bevrijding in Noorwegen.
Onder de naam Ingrid arriveerde het schip op 23 september 1945 te IJmuiden en heeft daarna, tot juli 1946 sleepdiensten verricht voor het Bureau Teruggave Visserijvaartuigen te IJmuiden.
Eerst in 1947 kon het schip, groot 215 ton, voor het oorspronkelijke doel, de visserij, vertrekken onder de naam Tonny VL 74. Evenals de Janny kwam het in 1953 als SCH 72 vanuit Scheveningen te varen voor de Rederij v/h Frank Vrolijk en dat duurde tot 1963. Na een aantal jaren in de Scheveningse haven te hebben gelegen werd de Tonny in maart 1972 naar Amsterdam overgebracht.
Jan
De motorlogger Tonny werd in 1942 als VL 74 gebouwd bij de scheepsbouwwerf ‘De Nieuwe Maas’ van Gebr. Van der Windt te Vlaardingen in opdracht van de rederij de Scheepvaart en Visserij Mij. Irene te Vlaardingen. Zusterschip was de VL30 Janny welke in 1940 bij dezelfde werf is gebouwd.
Inhoud: 214,58 brt
Afmetingen: 36,55 x 7,03 x 3,39 m
Motor: 360 Pk 6 cil. Bolnes
Geschiedenis:
De Tonny werd in 1942 opgeleverd en direct gevorderd door de Duitse bezetter. Als M5621 bevond het schip zich na de bevrijding in Noorwegen.
Onder de naam Ingrid arriveerde het schip op 23 september 1945 te IJmuiden en heeft daarna, tot juli 1946 sleepdiensten verricht voor het Bureau Teruggave Visserijvaartuigen te IJmuiden.
Eerst in 1947 kon het schip, groot 215 ton, voor het oorspronkelijke doel, de visserij, vertrekken onder de naam Tonny VL 74. Evenals de Janny kwam het in 1953 als SCH 72 vanuit Scheveningen te varen voor de Rederij v/h Frank Vrolijk en dat duurde tot 1963. Na een aantal jaren in de Scheveningse haven te hebben gelegen werd de Tonny in maart 1972 naar Amsterdam overgebracht.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH72-Tonny2_150kB.jpg (94.73 KiB) 2073 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl