Scheepsschilderijen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Wybe-M3

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Wybe-M3 »

Ik verwierf onlangs een schilderij van de mrb Dorus rijkers (1923) van de hand van H. Prins.
Het is uit ca. 1950 en geschilderd op een dun stuk multiplex van ca. 52x100 [cm].
Hermanus? of Manus? Prins komt uit Den Helder en moet een redelijk bekend schilder zijn in de kop van Noord-Holland. Weet iemand iets meer van hem? Hij moet een paar jaar terug een overzichtstentoonstelling gehad hebben. Op het WWW vind ik zelf niks terug over hem. Ook niet op http://www.rkd.nl
Bijlagen
IMG_7134 bew 800 br.jpg
IMG_7134 bew 800 br.jpg (96.11 KiB) 3194 keer bekeken

Inkspot

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Inkspot »

Ik ben er weer een aan't opzetten, het lijkt/is nog niet veel :? ik heb dit soort kladders nog niet eerder gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Cor Leliard »

Ik vind hem wel sjagerijnig kijken
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Inkspot

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Inkspot »

:shock: vinjennutgek dan???
azzie half af ben, zou ik me ook k#t voele!!! :lol: :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Inkspot,
Ik vind het een veelbelovend begin. :-D
En het koper glimt al zo mooi. :)
All the best
Jos
Bram

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Bram »

Hoi Bert :-D

Mijn insperatie is nog niet thuis,een painter moet lijden om te kwasten,maar dan moet zijn omgeving compleet zijn.maar jij gaat een hele goede kant op,blijf doorgaan,dan komt er toch een lach op die ouwe zijn gezicht,en gebruik op het stuurwiel wat meer burnt sienna :)
als ik(wij)weer wat in een betere staat verkeren en op familie bezoek gaan in het Zeeuwse dan kom ik en mijn gade even neuzen in de tatoo shop :P

groets en keep on going,je doet het goed

Groets Bram :-D
Inkspot

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Inkspot »

Yup! :-D ga ik doen Bram!.. Burnt sienna, ik zat al te klooiën voor de combinatie van mengen :roll:
K'had al verschillende gradaties bruin geprobeerd maar nog geen burnt-sienna.
Ga uitvogelen!

Grtz.
Bert
Joop Kieviet (RIP)

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Inkspot gewoon doorgaan er zijn vele criticasters, maar ook vele positieve aanwijzingen. Net wat Bram zegt alleen door oefenen kom je tot het gewenste resultaat :roll: :o
Bijlagen
Ik hou het voorlopig maar bij Sesamstraat, dat is leuk oefenen en de achter-achternichtje vindt het prachtig.<br /><br />Groetjes Joop
Ik hou het voorlopig maar bij Sesamstraat, dat is leuk oefenen en de achter-achternichtje vindt het prachtig.

Groetjes Joop
tommie.jpg (60.94 KiB) 4309 keer bekeken
Bram

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Bram »

Hoi Klaas

Niks verkeerd met met de beesten uit sesam straat.als ik op bezoek ga in het ziekenhuis dan zie ik zowel van kinderen en volwassenen mooie stukjes art ,van allerlei tv serie`s en kinderboeken,fozzie staat er goed bij :-D

Groets BRam
Inkspot

Re: Scheepsschilderijen

Bericht door Inkspot »

Gaaf man!!
enne Bram tis Tommie hoor :lol: :lol: :lol:


Plaats reactie