Kotters

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Kotters

Bericht door Jan de Reus » 15 sep 2016 20:48

TX38 Branding IV

De kotter TX38 Branding in 1999 gebouwd voor rekening van Vof Jac. Betsema uit Oudeschild bij de werf Stocznia Polnocna in Gdansk (casco) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam onder bouwnr. 564. De tewaterlating was op 9-november 1999 en de officiële overdracht vond plaats op 6 mei 2000.

Inhoud: 494 brt
Afmetingen: 42,21 x 8,50 x 5,15 m
Motor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1998 pk (1470 kW)

Jan
Bijlagen
TX38-Branding-IV_150kB.jpg
TX38-Branding-IV_150kB.jpg (149.19 KiB) 5715 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl


Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 17 sep 2016 15:14

TH10 Dirkje

De kotter TH10 Dirkje is in 1970 als UK43 Deo Volente gebouwd bij Veldhuis Zuidbroek (casco) en Maaskant Shipyards BV Stellendam (afbouw) voor rekening van A. de Vries & Zn uit Urk.

Lengte : 28.50 m
Breedte : 7.03 m
Holte : 2.85 m
Tonnage : 139.70 BRT
Motor : 1150 PK Stork 6.FEHD.240
Casco : Veldhuis Zuidbroek bouwnr : 228
Afbouw : Maaskant Shipyards BV Stellendam

1974 OD43 “Drie Gebroeders” van Visserijbedrijf J. Sperling;
1974 OD4 “Op Hoop Van Zegen” van Visserijbedrijf J. Sperling;
1980 TH10 “Dirkje” van A.P. Baay; nieuwe motor 1150 PK Stork 6.FEHD.240;
1989 naar Chili als CB4212 “Walrus” van Vd Valk concern.

Jan
Bijlagen
TH10-Dirkje-I_150kB.jpg
TH10-Dirkje-I_150kB.jpg (147.54 KiB) 5678 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 30 sep 2016 17:25

TH10 Dirkje

De Eurokotter TH10 Dirkje is in 1990 gebouwd bij scheepswerf Van Santen uit Sliedrecht (romp). De afbouw vond plaats bij Padmos uit Stellendam. Eigenaar is Zeevisserijbedrijf P. A. Baaij en zn uit Tholen. De kotter is uitgerust voor de twinrig visserij.

Inhoud: 86 ton
Afmetingen: 24 x 6 x2,60 m
Motor:
2008 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 2001
1990 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1990
1995 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1995
1998 Mitsubishi - 300 pk / 221 kW uit 1998
Hulpvermogen: 120 kW

Jan
Bijlagen
TH10-Dirkje-II_150kbjpg.jpg
TH10-Dirkje-II_150kbjpg.jpg (144.97 KiB) 5619 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 02 okt 2016 10:13

SCH10 Drie Gebroeders

De kotter SCH10 Drie Gebroeders is in 1968 bij scheepswerf Gebroeders De Klerk te Kruispolder onder briefnr. 14929 gebouwd als OD7 Joina voor rekening van Tanis.

Inhoud: 72,70 BRT
Afmetingen: 21,52 x 5,62 x 2,26 m
Hoofdmotor: Mitsubishi 300 pk

1969 OD7 Joina (eig. Tanis)
1976 YE138 Wilhelmina (eig. Gebroeders Sinke)
1981 KG5 Zeearend (eig. H. Bout)
1990 SCH10 Drie Gebroeders (eig. A. Rog)

Jan
Bijlagen
SCH10-Drie-Gebroeders_150kB.jpg
SCH10-Drie-Gebroeders_150kB.jpg (140.58 KiB) 5585 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 21 okt 2016 16:22

KW88 Pelikaan

De kotter KW88 Pelikaan is in 1998 als UK153 Lub Senior bij Polnocna Shipyard te Gdansk (Polen) als casco gebouwd voor rekening van Zeevisserijbedrijf Orion BV uit Urk. De afbouw vond plaats bij Maaskant te Stellendam (briefnr. 559)

Inhoud: 508 BRT
Afmetingen: 42,40 x 8,50 x 5,15 m
Hoofdmotor: Deutz dieselmotor met een vermogen van 1999 pk

Geschiedenis:
In september 2007 is de Lub Senior verkocht aan rederij H. van Duin en zonen uit Katwijk en omgedoopt in KW88 Pelikaan. In augustus 2011 is de Pelikaan omgebouwd tot pulsvisser en is tevens voorzien van een portaalmast achterop het schip.

Jan
Bijlagen
KW88-Pelikaan_150kB.jpg
KW88-Pelikaan_150kB.jpg (148.3 KiB) 5510 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 28 okt 2016 16:18

BR57 Maria Helena

Deze fraaie kotter is in 1986 gebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk onder bouwnr. 75 en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam (bouwnr. 419 B) voor rekening van Rederij Fenijn Breskens B.V. uit Breskens.

Inhoud: 544 Bruto ton
Afmetingen: 45,57 x 9,01 x 5,11 m, diepgang: 3,8 m
Hoofdmoter: Deutz dieselmotor met een vermogen van 4460 pk (3280 kW); in 1990 is het vermogen van de motor teruggebracht naar 3800pk (2795 kW).

Geschiedenis
Op 31-12-2002 is de Maria Helena gesaneerd en uitgeschreven uitgeschreven, ingenomen door Maaskant in Stellendam en opgelegd voor de verkoop
Maart2004: naam schip gewijzigd in "Maria Helena II"
April 2006: verkocht aan Rederij Groen uit Scheveningen
Juni 2006: Naamswijziging en als offshore vessel onder de naam "4-Winds" van Rederij Groen uit Scheveningen onder Panamese vlag gebracht.

Jan
Bijlagen
BR57-Maria-Helena_150kB.jpg
BR57-Maria-Helena_150kB.jpg (144.66 KiB) 5347 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 16 nov 2016 19:49

ARM4 Jozina

De kotter ARM4 Jozina is in 1987 gebouwd bij Stocznia im. Komuny Paryskiej in Gdynia (bouwnr. 428) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam voor rekening van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden.
Afmetingen:
45,68 x 9,01 x 5,11 m, diepgang: 3,8, inhoud: 560 BRT
Motor:
Deutz dieselmotor met een vermogen van 3835pk (2820 kW)

Geschiedenis:
22-12-1987 geregistreerd als ARM 4 Jozina van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden
4-3-2005 uitgeschreven,
5-4-2005 PD 359 Morning Dawn van David Morgan uit Peterhead, l.o.a. 44,98, GT 565, motor vermogen: 2038 pk (1500 kW)

Jan
Bijlagen
ARM4-Jozina_150kB.jpg
ARM4-Jozina_150kB.jpg (148.87 KiB) 5280 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 21 dec 2016 19:15

GO20 Maria

De kotter GO20 Maria is in 1988 gebouwd bij Scheepswerf Metz in Urk bouwnr. 87 en is afgebouwd bij Maaskant in Stellendam bouwnr. 450 voor rekening van Hellegat B.V. uit Goedereede.
Afmetingen:
39,45 x 8,50 x 4,70 m, diepgang: 3,8, inhoud: 405 BRT
Motor:
Dieselmotor Stork Werkspoor met een vermogen van 1998pk (1471 kW)

Geschiedenis:
2003 tenaamstelling vof. A.C. Groenendijk en zonen uit Goedereede.
10-2010 bij Maaskant in Stellendam een nieuwe dieselmotor ingebouwd fabrikaat. Stork Wärtsilä uit 2010 met een vermogen van 1998 pk (1471 kW).
23-9-2012 om 17.30 uur 65 km ten noord westen van Den Helder in aanvaring gekomen met een platform, flinke kopschade en kromme giek.

Jan
Bijlagen
GO20-Maria_150kB.jpg
GO20-Maria_150kB.jpg (146.52 KiB) 4974 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 04 jul 2018 16:24

KW32 Stern

De kotter KW32 Stern is in 1987 als KW34 Rose Marie gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van rederij Albatros BV uit Katwijk aan Zee.

Inhoud: 547 BRT
Afmetingen: 44,54 x 9,0 x 5,10 m
Motor: SWD 1987 met een vermogen van 3927 pk.

Geschiedenis:
1987-op 10 januari op Urk te water gelaten en op 7 mei te IJmuiden overgedragen aan Rederij Albatros BV. als KW 34 ROSE MARIE.
1999-december, verkocht aan Rederij H van Duyn en Zn en ondergebracht bij Rederij van der Plas en van der Wiel BV nieuwe naam: KW 32 STERN
2005-op 7 oktober was de kotter voor het laatst aan de markt in IJmuiden. De besomming was ruim 55.000 euro. De sanering was goedgekeurd.
2006-begin januari naar Scheepssloperij Van Heyghen Recycling ( VHR) te Gent

Jan
Bijlagen
KW32-Stern_150kB.jpg
KW32-Stern_150kB.jpg (86.5 KiB) 3018 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Denis Lagarde
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 dec 2018 16:51

Re: Kotters

Bericht door Denis Lagarde » 01 jan 2019 11:27

Acryl op canvas 30x25 cm
Bijlagen
13892206_1046825652091812_6911402532519619416_n.jpg
13892206_1046825652091812_6911402532519619416_n.jpg (109.14 KiB) 2025 keer bekeken

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 06 jun 2019 11:05

UK197 Noorderlicht

De kotter UK197 Noorderlicht is in 1993 onder bouwnr. 97 gebouwd bij Scheepswerf Metz te Urk voor rekening van Meico Beheer B.V. uit Urk (M. & C. de Boer). De afbouw vond plaats bij Machinefabriek A. & L. Hoekman te Urk

Inhoud: 469 BRT
Afmetingen: 40,90 x 8,50 x 5,00 m
Motor: Stork Wärtsilä met een vermogen van 1904 pk (1401 kW).

Geschiedenis:
1994 motor vermogen opgevoerd naar 1992 pk (1465 kW)
2007 eigenaar Noorderlicht B.V. te Urk

Jan
Bijlagen
UK197-Noorderlicht_150kB.jpg
UK197-Noorderlicht_150kB.jpg (73.01 KiB) 333 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

warbout
Berichten: 469
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Kotters

Bericht door warbout » 06 jun 2019 11:13

Wat een genot Jan om dit te zien.Prachtig!

grt, Willem. W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 467
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kotters

Bericht door Jan de Reus » 21 jun 2019 16:06

PD63 Soli Deo Gloria

De kotter PD63 Soli Deo Gloria is in 1987 in Polen gebouwd bij Stocznia Komuny Parykiej te Gdynia onder bouwnr. 432 voor rekening van Visserij Mij. Albatros te Bruinisse. Het schip had toen de naam BR14 Cornelia. De afbouw vond plaats bij de firma Maaskant te Stellendam.

Inhoud: 557 BRT
Afmetingen: 44,68 x 9,01 x 5,31 m
Motor: Deutz met een vermogen van 4458 pk (3281 kW).

Geschiedenis:
1988: tenaamstelling gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens B.V. uit Breskens (J. Fenijn)
1990 naam van de eigenaar gewijzigd in Rederij Cornelia Breskens II B.V. uit Breskens
1991 motorvermogen teruggebracht naar 3832 pk (2820 kW)
1996 tenaamstelling Zeevisserijbedrijf Cornelia uit Breskens
2004 overgenomen door Osprey Trawlers uit Peterhead (fam. De Boer uit Urk) en omgedoopt in PD63 Soli Deo Gloria; motorvermogen teruggebracht naar 2038 pk (1500 kW)
2012 Visnummer omgezet naar PH63 ivm Engelse wetgeving

Jan
Bijlagen
PH36-Soli-Deo-Gloria_150kB.jpg
PH36-Soli-Deo-Gloria_150kB.jpg (72.43 KiB) 131 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl



Plaats reactie