"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In welk topic we het over mijn nieuwe boek hebben gehad en wie daar allemaal interesse hebben getoond en alvast een exemplaar hebben besteld, kan ik niet meer terugvinden en daarom open ik hier maar even een nieuw topic om belangstellenden van de stand van zaken op de hoogte te stellen. De namen van al die mensen die een exemplaar willen hebben, zijn wel keurig geregistreerd, hoor. :)

Aanvankelijk was ik van plan om ook dit boek, net als mijn bundeltje Vroeger had je lol, in eigen beheer uit te geven, maar zoals ik al eens heb gezegd, wordt de verkoopprijs door de kleine oplage dan vrij hoog, plus dat er dan nog eens verzendkosten overheen komen. Ook zit ik dan met het probleem van de distributie. Het is een lijvig boek geworden, dus dat zijn hoge portokosten en omdat ik niet in Nederland woon, wordt het extra omslachtig.

Vandaar dat ik me toch maar tot een reguliere uitgever heb gewend en om het gelijk goed te doen en niet maanden te zitten wachten op bericht, heb ik het naar drie verschillende, alle drie bekende uitgevers gestuurd.

Ik prijs me gelukkig te kunnen zeggen dat die alle drie enthousiast waren en ook alle drie bereid het uit te geven. Als toch vrij onbekend schrijver mag je dan niet mopperen; wie al eens heeft geprobeerd om een boek uitgegeven te krijgen, zal dat kunnen beamen.

Anyway: deze week heb ik een contract getekend met De Alk in Alkmaar en is de zaak in gang gezet. Had ik het in eigen beheer gedaan, dan was het een kwestie van weken geweest, maar nu hebben we het over maanden. Het moment van uitbrengen is belangrijk en dus wordt dat dit najaar. Tenzij De Alk het nog voor de zomervakantie wil uitbrengen, maar dat is voor de produktie en distributie wel erg krap.

Het wordt een kingsize paperback, formaat 15 x 22,5cm, met een omvang van 432 pagina's. De prijs zal 19,90 worden. Over het omslag moeten we nog overleggen, maar toch zal het ongeveer zo worden:

Afbeelding

Vooral die bovenste foto is voor mij belangrijk, met daarbij graag een foto van een schip tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verder heeft een uitgever daar vakkundige mensen voor, dus dat komt wel goed.
Het komt dus gewoon in de boekhandel. Als iemand een gesigneerd exemplaar wil hebben, moeten we daar een modus voor zien te vinden, maar dat komt te zijner tijd dan wel.

Rest me nog te vermelden dat Harry de Groot, aka "Wrijfhout" van het Kustvaartforum en bekend van zijn fraaie fotoboeken, een van mijn proeflezers was en degene die me bij De Alk heeft geïntroduceerd. Ik ben hem daar bijzonder erkentelijk voor.

Tot zover deze update. Dat ik het hier later schaamteloos ga zitten promoten, spreekt vanzelf. :-D

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
dat die alle drie enthousiast waren
Gefeliciteerd, dat is heel goed nieuws voor je! :-D
Maar wij wisten dat natuurlijk al lang. :wink:
Ik wacht in spanning af, hoop natuurlijk dat het nog voor de zomer uitkomt. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Theo
sta ik op die lijst????????????????/
Kan me ergens vaag herinneren van wel maar zeker weten doe ik het niet
gr uit Breda Cor Leliard
Il parle Il a parle
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, Cor, je staat er niet bij. Maar nu het gewoon in de boekhandel komt, doet dat er eigenlijk niet zoveel meer toe. Tenzij je een gesigneerd exemplaar wil hebben, maar dat zien we dan wel weer. Eventueel kom ik met een kofferbak vol boeken naar de najaarsreünie. Maken we er een happening van. :-D

Tja, je weet maar nooit wat je erven later - op een veiling bij Christie's of zo :roll: - voor een gesigneerde eerste druk kunnen vangen, nietwaar? Een landhuis in het Gooi voor een investering van € 19,90 in 2008. :lol:
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Theo,
Bedankt voor de informatie maar zal het boek zeker kopen.
Denk inderdaad dat het een najaars reunie wordt.
Zie helemaal geen animo om het voor het najaar te doen.
groetjes uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nadere bijzonderheden en verdere ontwikkelingen op deze webpagina.

Website ook te bereiken via de link onderaan dit bericht.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Bericht door hrobbers »

Hoi Theo,
Heb je ook een IBSN numer voor me, kan ik hem bestellen bij de boekhandel.
Groet Hans Robbers

:roll:
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zover is het nog niet, Hans. Een ISBN wordt pas aangevraagd als het boek opgemaakt is en klaar om naar de drukker te gaan. De definitie versie is woensdag naar de uitgeverij gegaan, dus nu kunnen ze beginnen. Zodra het ISBN bekend is, zal ik het plaatsen.
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Bericht door Nick »

Ahoy Theo
Ook weet ik niet of ik op de lijst staat maar een een signature boek is veel mooier
en gefeliciteerd hoor er mee
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het project vordert gestaag. Het omslag is in ontwerp klaar. Wie belangstelling heeft, kan het HIER bekijken. Het is nog maar een ontwerp en wordt nog sterk verbeterd wat resolutie betreft, al is daar op een klein plaatje als dit natuurlijk niet zoveel van te zien.

Ik vind het een mooi ontwerp - mooie kleuren, mooie letter - niets op aan te merken. Ik zit een beetje met die subtitel. De uitgever is van mening dat alleen de titel - De prijs - een aspirant koper te weinig zegt. Ik heb het niet zo op een subtitel voor een roman - want dat is het en dat blijft het - vooral omdat het veel meer is dan "de geschiedenis van een Nederlandse zeeman in oorlogstijd". Het boek gaat veel dieper, veel verder dan dat. Het verhaal strekt zich uit over een periode van 55 jaar, van 1929 tot 1984, toen die Nederlandse zeeman al lang dood was, maar de gevolgen van wat hij - en nog een 12000 man met hem - had meegemaakt nog altijd merkbaar waren. Zij waren niet de enigen die een prijs voor de oorlog betaalden, dat werkt drie generaties door.

Ik ben van mening dat de afbeeldingen op het omslag en de tekst op het achterplat - die ik vandaag definitief afrond - de belangstelling moeten wekken.
Alle meningen en suggesties hierover zijn van harte welkom!

Nog iets: iedereen die het bundeltje Vroeger had je lol rechtstreeks van mij toegezonden heeft gekregen en waar ik dus het adres van heb, krijgt binnenkort een persoonlijk bericht over de verschijning van dit nieuwe boek.


Plaats reactie