"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Morgen, donderdag 3 december, wordt De Prijs live besproken in het eerder genoemde programma TROSSEN LOS van Radio Ridderkerk. Het is daar opgenomen in de Boekenkast.
Toch leuk, twee dagen voor Sinterklaas!
Het is nog een lange weg naar Pauw & Witteman, maar de lokale omroepen worden in Nederland goed beluisterd en elke publiciteit is van harte welkom.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door gerard tenerife »

er word hier op tenerife gefluisterd dat "Papa Noel" onderweg is naar tenerife met een copy van " De Prijs"
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hé, dat is mooi, Gerard!
Heb je iets te lezen. :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door gerard tenerife »

wat denken jullie, onder de kerstboom vanmorgen, daar het was "de prijs". netjes ingepakt natuurlijk.
ik had het eigenlijk al eerder verwacht, wel, sint nikolaas woont in spanje (of was het turkye) dus dacht ik dat hij het wel even hier zou afgeven, maar nee. maar dan de zwarte pieten (mag dat nog) doen hun inkopen mogelijk in v & d of de hema.
toen dacht ik, mogelijk moet ik wachten tot drie koningen, want dan krijgen ze in spanje kadootjes, maar dan de koningen kwamen uit het oosten, nee, daar kan je "de prijs" niet krijgen in de kasba denk ik. maar de kerstman heeft het gehaald, even afgestopt op tenerife op zijn reis van new zeeland, australie naar het noord westen.
als jullie dus een tijdje niets van me horen dan weet je het, ik zit te lezen, in het zonnetje met een glaasje druiven vocht.
maar in iedergeval voor iedereen een prerttige dag verder, ik hoef niet te zeggen, eet en drink niet te veel, want jullie luisteren tog niet. een goed uit einde en een nog beter begin.
groetjes van tenerife, gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door gerard tenerife »

"De Prijs" een bijzonder boek, ik ben er een beetje stil van geworden. heb het gisteren uitgelezen, heb er een beetje lang over gedaan voor mijn doen. ik voelde me gedwongen om elke keer het boek weg te leggen en eens na te kauwen wat ik nu net gelezen had. zeker een boek wat je meer dan eens leest em meerdere omstandigheden uit je eigen leven tegen komt. bedankt theo, groeten uit tenerife. gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dank voor je commentaar, Gerard.
Ik ben blij dat het boek je iets gegeven heeft.
KLING

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door KLING »

Hallo Theo

Je boek ”De Prijs” heb ik gelezen.
Ik ben er afgelopen zondagmiddag aan begonnen en nu woensdag de laatste bladzijde uitgelezen. Een aanrader voor diegene die van dit soort boeken houden, maar ook een boek voor diegene die eigenlijk altijd dit type verhalen niet wilde lezen. Voor mensen uit de maritiem hoek; zeker een aanrader.
Afgelopen zomer heb ik het boek “De Wrede Zee” van Nicholas Monsarrat gelezen. Dat boek sluit zeker aan bij jouw boek ”De Prijs”.
Beide boeken beschrijven de omstandigheden en gevoelens van de zeevarende tijdens de oorlog, in mijn ogen en belevenis heel goed weergegeven hoe het moet zijn geweest om tijdens de oorlog te moeten varen!
Bij het lezen van deze boeken voel je de angst die onze collega’s tijdens de vaart in oorlogstijd hebben doorstaan.
Laat staan hoe het in werkelijkheid is geweest !!!
Nu bij het lezen van deze verhalen en zelf wat meer ervaring te hebben, kun je enigszins bij benadering aanvoelen hoe het geweest moet zijn.
En toch, als je dit boek "De Prijs" leest en het verhaal van Jan Verduyn goed analyseert kom je een heel eind op de weg in de gevoelens van die tijd.

Mvg Loek
Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Theo;
Ik hadje een pb gestuurd maar ik denk dat ie is blijven steken ergens... Ik heb je boek uit... ik heb er wat lang over gedaan, maar proficiat :-D Wát een boek...


groetjes Ton
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt voor de complimenten, mannen. Loek, neem me niet kwalijk dat ik niet eerder reageerde. Dat is er op de een of andere manier bij ingeschoten.
Ton, ik heb je PB alsnog gevonden. Die was alleen niet onder jouw naam binnengekomen, maar als "Anonymous" en de link met de ondertekenaar Ton, legde ik zo snel niet. Zodoende.
Jouw oudoom van het KNIL was dus ook iemand die dan wel niet gesneuveld was, maar toch zijn leven had verloren.
Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo Theo :-D
Bedankt voor je reactie.
Het is een beet offtopic misscchien, maar wat hebben die KNIL mensen daar toch meegemaakt; Mijn oudoom kwam dus helemaal in de war daarvan daan; de vader van mijn kameraad ZWIJGT als het graf over die periode, een ouwe lasser die ik heb meegemaakt (ook knil) om niets totaal uit zijn dak gaand? Ik vraag me af; wat mogen wij niet weten?!?!?


Plaats reactie