"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jos, ik weet nog niets. Ik ben deze week klaar met mijn vertaling en heb dan weer alle tijd van de wereld. Dan ga ik daar ook eens achteraan om te horen hoe het staat en wil dan sowieso een bezoek aan Holland plannen. Ik heb een beetje heimwee. :-D

Jos Komen (R.I.P)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
ik was al bang dat ik misschien iets gemist zou hebben.... :)
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Rose »

Beste Theo,

Ik moet van mijn vader zeggen dat het boek de Prijs heerlijk was om te lezen!
Hij heeft het boek achter elkaar gelezen.
Het is dat hij moest ademen, eten en poepen, maar het liefst was hij gewoon doorgegaan in het boek!

Mvg Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is goed om te horen, Rose. :-D
Teamspirit

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Teamspirit »

Waarom schrijf je zo ontzettend boeiend. Ik wou het boek eigenlijk bewaren voor het moment dat ik weer op zee zat, maar nu ik begonnen ben kan ik er niet meer in stoppen. :evil: :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Tja... je moet proberen om je lezer op de eerste bladzijde te pakken en vast te houden.
Dat lijkt te zijn gelukt. :-D
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Jaap5 »

Theo
Allereerst wil ik zeggen dat ik geen ecnte lezer ben. Dwaal nog al snel af met mijn gedachten en even later ben ik in dromenland. Ik heb voor de Kerst het boek de Prijs gekregen en ben er opVrijdagmiddag in begonnen en tot half vier snachts doorgegaan.Dus dat was op Christmas Eve. Niet één keer weggedommeld. Kan je nagaan hoe jouw boek bij mij er in gegaan is.Fantastisch. en Chapeau. Groeten van jaap5
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Blij dat ik ook jou heb weten te boeien, Jaap en zelfs uit de slaap heb kunnen houden. :-D
ruudsijmons
Berichten: 283
Lid geworden op: 05 jan 2007 22:10
Locatie: ede

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door ruudsijmons »

hi

ik heb het boek "De Prijs " uitgelezen , eem echte page turner .hoewel ik soms ff gestopt ben met lezen om eea te laten zakken .

wat ik wel een echt afsluiter vond was het laatste hoofdstuk en de epiloog en het extra nawoord, je breekt een lans voor een lintje voor de fam die thuis waren toppie

hiermee ben ik mijn oom gaan begrijpen, ook wat betreft zijn vage opmerkingen en gedrag.
hij had ook geen goed woord over wat betreft de overheid na terug komst in nederland.

hij had nl de hele 2e wereldoorlog gevaren o.a Moermansk en Malta en daar bij diverse schepen onder zijn kont weggeschoten mee gemaakt, ook had hij het er wel eens over " ik had me toen voor mijn kop moeten schieten " nu ik het boek gelezen heb denk ik dat ik hem nu begrijp.



groet ruud sijmons
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dank voor je reactie, Ruud. Dat het boek een dergelijke impact zou hebben, heb ik tijdens het schrijven niet voorzien. Ik wilde dit gewoon een keer op papier hebben, wat een proces van vele jaren is geworden. Ik was niet zo gauw tevreden; het moest kloppen, het moest historisch juist zijn én het moest recht doen aan die mannen die het allemaal hadden meegemaakt en ook aan hun vrouwen, weduwen en kinderen. Ik ben blij dat ik daar klaarblijkelijk aardig in ben geslaagd.


Plaats reactie