Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gerard

Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Beste Kombuizers: Mijn boek, ,,Een eend in de schoorsteen", is uit, via uitgever ,,Free Musketiers". Als dank dat ik het hier plaatsen mag zend ik kaptein Jos het eerste exemplaar als kado :-D
Een paar avonden goed lachen? Dan leest dit boek, met zeven waargebeurde korte verhalen, over mensen die zich op een lepe en vaak humoristische wijze ontdaan hebben van allerlei plaaggeesten. Deze verhalen heb ik in de loop der jaren opgetekend, en in boekvorm uitgegeven.
De oorzaak van de titel is Tjeu,die jaren strijd heeft gehad met een valse buurvrouw, en dat na een hoop gelazer heeft gewonnen:

--,,Een éénd???” vroeg de poulier, ,,een éénd ja!” zei Tjeu, ,,en kakelvers asteblief!”. ,,maar meneer”, zei de poulier, ,,het is nu de tijd niet, u zult een poosje moeten wachten!”. ,,Ik mot een éénd!” riep Tjeu, ,,jullie zijn toch poulier niet??”. ,,Als meneer een eend wil, zal meneer een eend kríjgen! Momentje!” deed de poulier bits, en liep naar achter. Daar klonk een hoop gekwaak en gefladder.
Hij kwam de winkel weer in met een kleine mand, met een stuk touw dichtgeknoopt. Die werd met een klap voor Tjeu z`n druipsnor op de balie gezet. ,,Alsteblief! Een eend van m`n eigen! Vers! Dat is dan f 10,- voor de mand en f 12,- voor de eend! De mand kunt u later terug brengen!”. Tjeu trok zijn pet wat dieper, en loerde naar de zacht kwekkende mand. Het mot dan maar. Hij rekende
f 22,- af, pakte de mand, en liep naar buiten.--

En een verhaal van een bootsman:

--Mevrouw den Dalks mond zakte open, haar ogen puilden uit. ,,M`n Miiiiepie!” gorgelde ze met bevende lippen. ,,Eh, ja!” kraste Nol, ,,en goed doorgebakken hehehe!”--

Bestellen ? Geeft maar een PB tje! Groeten: Gerard.

Afbeelding

Jos Komen (R.I.P)

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb dit bericht verplaatst van het topic Boekenhoekje wat binnenkort gesloten wordt.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=720
Dus hier gaan we er verder op door. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor de volledigheid (staat ook op het oude boekenhoekje).
De prijs, incl. verzenden, is € 19,50 in Nederland.
All the best
Jos
Gerard

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Jos bedankt. Ik heb al een paar bestellingen binnen, het begint te lopen. Ben benieuwd naar de reacties straks.
Gerard

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Kaptein Jos was zo vriendelijk om een korte recensie te schrijven:

Hoi Gerard,
heb je boekje gelezen, hieronder een opzetje van een soort recensie.
Het verhaal van die bootsman vind ik natuurlijk de beste.
Groetjes
Jos

Op zijn bekende humoristische wijze beschrijft Gerard de problemen tussen buren onderling en de manier om hier een eind aan te maken op soms wel erg rigoureuze, maar wel doeltreffende wijze.
De verhalen, geschreven in de stijl van een Brabantse streekroman lezen lekker weg.
De personen worden uitstekend beschreven, je ziet ze zo voor je staan.
Ik heb het boek met heel veel plezier gelezen, vond de verhalen steeds beter worden naarmate het boek vorderde.

Waarvoor veel dank! Gr. Gerard.

P.s. bestellen kan via een pb-tje.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door hrobbers »

Ik w8 met spanning af Gerard, denk als ik dan tijd heb gelijk begin te lezen. :-D
En anders in april, ga ik een weekje naar Spanje met vrienden en vriendinen. Heb dan overdag tijd zat, geen internet & weinig telefoontjes.
:mrgreen:
Gerard

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Aan al diegenen die het boek besteld hebben: Meteen als het bedrag op de rekening staat wordt het verzonden.
Gerard

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Hallo Bert Compass. Ik heb je een pb-tje gestuurd, maar dat blijft hangen in ,,postvak uit". Waarschuw even als het toch aangekomen is. Gr.Gerard.
Gerard

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Gerard »

Goedenavond Brouwer-Jeroen-Robbers: De boeken zijn onderweg. Vr.Gr.Gerard.
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Het nieuwe boek van "Bankie" Gerard

Bericht door Rose »

Goeiemorge Gerard,

Heb je boek mogen ontvangen ! Ga er van het weekend eens in kijken.... :shock:
Thuis is de internet modem buiten gebruik,vanmiddag maar 's bellen om het voor het weekend in orde te krijgen. :? Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !


Plaats reactie