Het "oude" Boekenhoekie

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Verontschuldigingen

Bericht door Vaerderij »

Effe stoppe! Ik zat de zaak te jennen en heb Jos daarom vannacht mijn verontschuldigen aangeboden.

Jos heeft het grootste gelijk om er een punt achter te zetten. Er kan maar één kapitein op een schip zijn dat weten we uit ondervinding. En ik vind hem een prima ouwe die het af en toe wel moeilijk wordt gemaakt.
Anne

Ton van der Sluijs

Re: Boekenhoekie

Bericht door Ton van der Sluijs »

Okee Anne; ik had niet meegekregen dat jij de boel op zat te stuwen; in dat geval verwijder ik mijn bericht. Ik had het idee dat het nergens over ging. :oops:
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Boekenhoekie

Bericht door Joost.R »

CV 001.jpg
CV 001.jpg (132.71 KiB) 31827 keer bekeken
EN DAT WAS HIJ :!:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Boekenhoekie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Joost, ik blijf achter je staan :lol: ( een beetje gebukt-ik ben ook geen 25 meer :lol: :lol: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Boekenhoekie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

prima ouwe die het af en toe wel moeilijk wordt gemaakt
Welnee Anne...........wie het niet aanstaat moet gewoon " afmonsteren OF achtervaren" :lol: :lol:

De wereld is VOL van " neuzelende vergaderingen EN comitteeeee's en andere democratische hoogstandjes die nergens toe leiden " dus dit is " Koomen z'n kroeg" :lol: :lol: en de " bier selektie" wordt door de kroegbaas bepaald :roll: :lol:

Henry Ford : " We sell any colour as long as it is black" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Boekenhoekie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb vanmiddag bij de bibliotheek in Warffum weer een voorraadje boeken ingeslagen, waaronder:
Moordende Druk van Michael Ridpath
en De Eed van John Lescroart.
Deze zijn vertaald door Theo Horsten; verdient Theo vandaag ook weer een zakcentje. :lol:
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Boekenhoekie

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Da's toch mooi weer twee dubbeltjes, Jos. Mijn dank, mede namens vrouw, drie honden en één kat. :-D
Beide best aardige boeken.
Van die Ridpath heb ik heel wat geleerd over de beurs en hedge funds en opties en zo.
Nee, correctie: die Ridpath levert me geen dubbeltje op, maar 8,986 cent. Voor dit jaar heb ik de centen al wel binnen, maar het overzicht nog niet. Het jaar daarvoor werd die Ridpath maar liefts 3759 keer uitgeleend, dus krap negen cent lijkt dan misschien niet veel, maar als je dat even uitrekent... :-D

De Eed van Lescroart loopt ook nog steeds als een trein. Die is later nog eens in een goedkopere versie uitgegeven en dan krijg ik ook minder want de verkoopprijs maakt deel uit van de berekening , maar samen met de eerste werd hij 2844 keer uitgeleend en dat leverde mij in dat jaar toch mooi 260 euro op. Voor datzelfde bedrag moeten er 130 exemplaren van De Prijs worden verkocht. Vandaar dat je puur voor de centen beter kunt vertalen dan zelf schrijven.

De absolute topper van 2008 was Fatale schoonheid van Joy Fielding met bijna 12.000 uitleningen. En dat tegen 9,6 cent. Dat zijn de betere boeken voor de hardwerkende vertaler.
AfbeeldingBest een goeie thriller.

Maar goed, dit was een kijkje in de keuken van de vertaler. :-D
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Boekenhoekie

Bericht door jacko »

In dit boek vele wetenswaardigheden over de Japanse acties in de oost, o.a. marine ,land en luchtacties.

groet
Hans Keetlaer (Jacko)
Bijlagen
boek.jpg
boek.jpg (180.56 KiB) 31498 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Boekenhoekie

Bericht door Albert »

Wie kent dit boekje nog?
Scan10080.JPG
Scan10080.JPG (185.46 KiB) 31434 keer bekeken
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Boekenhoekie

Bericht door Joost.R »

For Sale:: 8 titels uit de serie Scheepsrevue door L.Meylof. :cry: :cry: :cry: :cry: jammer


Gesloten