Voorjaarsreunie 2006 Amsterdam

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Arie / Jos,

Dat bittergarnituur hoeft van mij niet zo nodig maar als ik de "20e man" moet zijn dan is het ok.

Lekker Indisch eten doe ik ook aan mee en een hotelletje is ook nooit weg. Anders moet ik op een droogje weer naar het noorden rijden. Kortom wat mij betreft Carte Blanche

Als Albert nou eens regelt dat zijn Sailer op een strategisch plekje ligt dan redden we ons wel met de sleutel. 8) Kan hij zelf de nachtbus nemen :wink:

Groeten,
Bert de Boer

ronny

Bericht door ronny »

Ach ik lust wel wat,maar het hoeft niet.
Heb het geld net overgemaakt,sorry was even op zee voor een maand of 4 maar als het goed is is het onderweg met de tel naar je rekening
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Kombuizenaren en Kombuizenarinnen,
Er kwamen geen echte borrelhapreacties tijdens de vaartocht binnen.
Omdat er tijdens de borrelvaart ook al het een en ander aan knabbelnootjes of iets dergelijks aanwezig is en er daarna een afzakkertje genomen wordt in het Camperhooft, lijkt het me verstandiger om daar een hapje te regelen.
Ik moet daar twee weken van tevoren doorgeven wat we daar voor borrelhap willen hebben. En voor hoeveel personen.
Dit moet vantevoren betaald worden, dus als iedereen lapt dan kan dat geregeld worden. Dat lappen doen we daar wel.
Over de betaling van de drankjes worden we het wel eens.
Ik ben daarna nog in diverse andere tapperijen geweest, maar 2,10 euro voor een faassie bier was redelijk, in de meeste keilewinkels was het 2,50.
Na de boottocht kunnen er ook liefhebbers zijn om even een stukje te sightseeen in Amsterdam en daarna naar het restaurant te gaan.
Alles kan en mag.
Ik heb alleen nog geen restaurant geregeld, als iemand een goed adressie daar in de buurt heeft, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Na het eten gaan de meeste gasten huiswaarts en gaan we nog een afzakkertje halen.
Café de Zeevaart aan de Achterzijdsachterburgwal of zoiets lijkt me een geschikte keilewinkel hiervoor.
Ik heb begrepen dat alleen Bert Compass van plan is om te overnachten en om daarvoor een hotel te gaan regelen, Bert, je bent van harte welkom om bij ons de nacht door te brengen en ongetwijfeld ook bij een andere kombuizenaar.
Maar dat zien we wel, zoiets hoef je niet te plannen, dat lost zich vanzelf op.
Helaas is Compadre Leen Bal niet aanwezig, dus een optreden van de Enige Echte Tunnelsingers zit er ditmaal niet in.
En zoals ik elders ook al vermeld heb: de Sound van de tunnelsingers is zo ontzettend uitgebalanceerd, daar kun je niet zomaar iemand als plaatsvervanger aan laten deelnemen.
Daar gaan maanden van oefening aan vooraf.
We voelen ons een beetje miskend, ons hoge niveau ontstijgt zo'n beetje alles wat er op vocaal gebied in ons kikkerlandje plaatsvindt.
We laten ons niet in met allerlei commerciele activiteiten. Talpa heeft tevergeefs bij ons op de deur geklopt.
Maar we moeten die meester Bal wel in de peiling houden, dattie niet stiekum met een stelletje dronken Spanjolen in een Spaans tunneltje gaat staan lallen met de Spaanse TV erbij.
Dus een stand-in voor meester Bal is misschien een goed idee.
Tijdens de borrelvaart passeren we een groot aantal bruggetjes en eventuele candidaten mogen dan even laten zien wat ze vocaal in huis hebben.
Medetunnelsinger Bert en ik zullen dan onze deskundige oren te luisteren leggen en samen met Albert en Marjanne, die ons eerste en enige optreden vanaf hun scheepje in de haven van Katwijk life hebben gevolgd zullen we een voorlopige selectie maken.
Een fragment van het te galmen lied onder de brug moet uit een van onderstaande liedjes afkomstig zijn:
Aan het strand, stil en verlaten
Ketelbinkie of
de Zuiderzeeballade.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Met dank aan Willem Visser, die helaas verhinderd is, maar voor het afzakkertje na het eten...
All the best
Jos

Afbeelding

Cafe De Zeevaart - Oudezijds achterburgwal 28 en de eigenaar is Frits Schouten, een oud KNSMer
ed bartels

voorjaarsreunie 2006

Bericht door ed bartels »

Hoi Jos en headquarters-gallytalk,
We gaan aan boord van de Noord-Zuid achter het Centraal station, heb ik begrepen. Maar komt ie na de tocht daar ook weer aan? Of is dat aan de Stadhouderskade bij de rederijkade van hun? En Jos's keilewinkel Camperhooft? Waar ligt dat? Ik probeer zo goed mogelijk een beeld te krijgen van hoe ver het allemaal uit elkaar ligt. Ik kom met de trein denk ik omdat ik op zaterdag mijn auto nergens kwijt kan. Dat met de trein gaan is al een belevenis want ik ben al in geen dertig jaar meer in een trein geweest. Sinds de serie op tv van Wielklem en Co ben ik genezen van met de auto naar Amsterdam te gaan. (hoewel ik er een paar weken geleden nog was met mijn dochter en haar auto, maar zij draait zich daar de hand niet voor om en stond zelfs op de Dam om ons op te halen en kreeg een taxichauffeur een prent en zij niet. Met Belgisch nummer nog wel. Hoe ze dat toch altijd flikt?! Helaas kan zij mij niet brengen deze keer.
Ik heb wel een invalide-parkeerkaart maar als het in Amsterdam net zo gaat als in Eindhoven dan is iedereen invalide en heeft iedereen zo'n kaart en kun je een plaatsje ook vergeten. Dus... met de trein concludeer ik nu.
Groetjes Ed
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ed,
Het Camperhooft ligt er vlakbij. Aan de Prins Henrikkade.
We stappen dus af vlakbij de keilewinkel.
Ik moet nog op zoek naar een restaurant daar in de buurt.
Na afloop van het diner een afzakkertje in café Zeevaart, ook vlakbij en niet te ver lopen vanaf het centraal station.
Het is momenteel één grote bouwput voor het centraal station, dus precies aanduiden kan ik het nu niet, lijkt Rotterdam wel in de jaren zestig. :wink:
Maar we houden je op de hoogte.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Dit is het vaarschema dat ik gekregen heb.
Zoals je ziet is de op- en afstapplaats bij het Centraal Station.
De juiste plek weet ik nog niet maar zal dat volgende week even vragen.
Er zijn tot op heden 26 deelnemers en als ketel op tijd terug is wil hij ook mee.
Er is dus nog plaats genoeg, het aantal deelnemers kan tot 5 mei naar boven bijgesteld worden.

IEDEREEN PRETTGE PAASDAGEN !!!

Gr. Arie.
Afbeelding
ronny

Bericht door ronny »

Goedendag.

Ook ik ga weer terug van amsterdam naar alkmaar met de trein.
Ik moet om 07:30 inschepen in de bus naar Den Helder voor het jaarlihjkse zeevis(zuipen)met de beurt dus toevallig dat dat allemaal in 1 weekend moet maar kon niet anders.
Hoorde net dat het al geboekt was dus dit is ook niet meer terug te draaien en anders kunne er een hoop niet met zo;n 50 man vissen.
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

MISCHIEN INTERESSANT VOOR DIEGENE DIE PER TEIN KOMEN !!!

Bij Blokker zijn van 15 t/m 28 april NS-dagkaarten te koop voor € 12,95.
Daarmee kan één dag, in bepaalde weekeinden waaronder dat van 20/21 mei, onbeperkt van de trein gebruik worden gemaakt.

Zeker de moeite waard als je van ver komt.

Gr. Arie.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Jos en Bert,

Ik wil (voorzichtig) voorstellen om onderstaand lied aan het Tunnelsingers repertoire toe te voegen.
Hoewel ik me beslist niet met de artistieke leiding wil bemoeien, leek me dit lied, in Oost-Fries dialect, uitstekend te passen bij jullie gouden keeltjes.

De melodie is van "Waar het lied der branding bruist bij dag en nacht. Waar het oude huisje altijd op me wacht."
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"


Plaats reactie