Voorjaarsbijeenkomst 2009 /Zwerfkatten in IJmuiden

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door DennisV »

De foto's van de rondvaart zal ik dan maar schrappen, behalve de eerste, want daar staat Wim van der Moolen op.
Uiteraard staat Wim niet op de foto's die hij zelf gemaakt heeft.

Wim van der Moolen (Blauwe jas, voor de vlag).
IMG_1262.JPG
IMG_1262.JPG (77.99 KiB) 1611 keer bekeken

Jaap zit hier overduidelijk aan de Jus d'orange :lol:
IMG_1268.JPG
IMG_1268.JPG (74.52 KiB) 1611 keer bekeken

Goofy en mijn echtgenote.
IMG_1270.JPG
IMG_1270.JPG (66.29 KiB) 1611 keer bekeken

De Tunnelzangers in vernieuwde opstelling!
IMG_1289.JPG
IMG_1289.JPG (69.41 KiB) 1611 keer bekeken

Uitleg overbodig...
IMG_1304.JPG
IMG_1304.JPG (74.42 KiB) 1611 keer bekeken

Vandaag zou de baas naar huis rijden, dus Rocky nam er nog maar één.
IMG_1299.JPG
IMG_1299.JPG (71.27 KiB) 1611 keer bekeken

Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ben ook net thuis,van een zéér geslaagde dag gisteren,vandaag nog even blijven "spotten",hier alvast een voorproefje,JOS-JAAP-BERT om 22:45 in het hotel smachtend van de dorst,alsof er bijna niets gedronken is :?: :lol:
En het bleef nog lang gezellig in het hotel. :-D
Later meer..... :arrow:
Bijlagen
JOS-JAAP-BERT
JOS-JAAP-BERT
JOS-JAAP-BERT (Medium).JPG (84.98 KiB) 1817 keer bekeken
Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier begon het allemaal,in de BRUINVIS,een echte ouderwetse kroeg,met jaren 60 muziek,een rokershol,schaaltjes met chips,bordjes met kaas & worst die voorbijkwamen,ennuhhh bijna allemaal [ex] zeevarenden,dus automatisch een goede sfeer. :lol:
Met dank aan de gastvrouw,die dit zooitje ongeregeld goed wist te vermaken.
Bijlagen
BRUINVIS
BRUINVIS
BRUINVIS (Large).JPG (123.29 KiB) 1735 keer bekeken
Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Dit huisje werdt grondig bekeken door Bert,nadat Jos er ons op attent had gemaakt,bleek ooit eens een soort telefoonhuisje geweest te zijn,had in ieder geval iets met bellen te maken,alles van binnen leek nog in origenele staat,zou best een mooi stekkie zijn voor spotters van buitenaf,om hier te kunen verblijven :?:
Het was zo klein dat ik het,het huisje van 'klein duimpje'genoemd heb. :wink:
Bijlagen
HUISJE KLEIN DUIMPJE
HUISJE KLEIN DUIMPJE
HUISJE KLEIN DUIMPJE (Large).JPG (123.05 KiB) 1734 keer bekeken
Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier werd de dag afgesloten,waar een goed menu werd geserveerd:
Een heerlijk 'Vis Trio', met Hollandse Garnalen,Gerookte Zalm,Gerookte Paling
Een Bisque de Crevettes,een lekkere visbouillon met verse garnalen,een een toefje room/cognac.
De Slibjes,4 Slibtongetjes,in de roomboter gebakken,met Pommes Parisiennes,Frites,Salade etc.[Mijn enig minpuntje hier was, dat ze teveel paneermeel gebruikt hadden,waardoor de Slibjes niet meer erg krokant waren,eigenlijk te slap,met als gevolg dat de heerlijke smaak van een tongetje ietwat verloren ging],dus een volgende keer maar weer gewoon in de olie,zoals vroeger veelal gedaan werd.
Ik vernam dat de biefstuk,in plaats hiervan,goed bevonden werd.
Als sluitstuk een heerlijk dessert,met diverse soorten ijs,blauwe bessen,aardbeien,bramen,een parfait,en een soort 'spekkoek'
Al met al,heerlijk gegeten,en waren iedereen het er mee eens.
Bijlagen
KOP V.D HAVEN
KOP V.D HAVEN
KOP V.D HAVEN (Large).JPG (93.77 KiB) 1730 keer bekeken
Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ja en er werd natuurlijk wat afgekletst,de welbekende 'ouwe koeien' werden uit de sloot gehaald,helaas zijn mij ook enkele namen ontschoten,dus wie zichzelf of iemand herkent mag dit bekend maken: :-D ,zodat ik die er nog bij kan zetten.
Helaas zijn mijn foto's ook niet erg scherp,had mijn statief niet gebruikt,en dat is toch wel te zien,geen vaste hand :oops:
Bijlagen
REUNIE
REUNIE
REUNIE (Large).JPG (137.21 KiB) 1724 keer bekeken
REUNIE
REUNIE
REUNIE-A (Large).JPG (130.74 KiB) 1724 keer bekeken
REUNIE
REUNIE
REUNIE-C (Large).jpg (75.12 KiB) 1724 keer bekeken
REUNIE
REUNIE
REUNIE-F (Large).JPG (115.41 KiB) 1724 keer bekeken
REUNIE
REUNIE
REUNIE-D (Large).jpg (70.65 KiB) 1724 keer bekeken
REUNIE
REUNIE
REUNIE-E (Large).jpg (68.55 KiB) 1724 keer bekeken
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009

Bericht door Jaap5 »

Compass schreef:Hallo Frans,

Als het met mijn werk uit komt dan denk ik dat ik me maar als BOB over Jos en Jaap5
moet ontfermen want anders raakt dat dronken zootje nog te water :wink: :) of komen
ze nooit meer thuis. 8)

Groeten,
Bert de Boer
Eind April stond dit berichtje op het forum. Wat ben ik blij dat onze Bert zich niet meer om ons zorgen hoeft te maken. Hij heeft ons keurig in de thuishaven afgeleverd. Nou ik wil nog wel kwijt dat het bere gezellig was daar in het Ijmuidense.Ik ontmoette ook nog een ex collega van me waar ik 55 jaar geleden mee op de oude Van Heutz gezeten had. Zulke dingen zijn erg leuk. We moesten even wat bijpraten en drinken en de tijden van meer dan een halve eeuw terug vlogen als polygoon nieuws voorbij.En het is zeer zeker voor herhaling vatbaar.Het was jammer dat het plannetje van Willem Wijker niet door gegaan is (Nomaals voorspoedige beterschap toegewenst), want er was een verzoek voor live optreden. Met een cd tje wat muziek en dan maar zingen. met medewerking van een koppel tunnelsingers en de rest van de aanwezigen.Onder het genot van zang en vloeibare vernsnaperingen ) liet onze gastvrouw diverse goed gevulde schalen met lekkere worst en kaashapjes rouleren. Leuke geste!!!!!
Het was aan de ene kant jammer dat we afspraken hadden bij het visrestaurant want de tijd vloog voorbij.Dus was het afscheid geblazen bij de Bruinvis.Al met al was het een fijne dag
Allen de groeten van jaap5
Ruud (R.I.P.)

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Verder met wat opnames op de boot,ook hier ben ik de namen v/d deelnemers alweer kwijt,op een enkele na,dus ga jullie gang.
En ja,volgende keer toch maar m'n statief weer meenemen,lag in de kofferbak, en had ook geen zin dat ding ook nog eens mee te sjouwen :evil:
Gerrit bedankt voor het heen en weer pendelen, een zeer aangename verrassing,geweldig zo'n BOB :lol:
Foto's van de schepen,die ik tijdens de rondvaart gemaakt heb,zet ik bij "Haven van IJmuiden" neer.
Bijlagen
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT (Large).JPG (121.29 KiB) 1709 keer bekeken
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT-A (Large).JPG (106.97 KiB) 1709 keer bekeken
BOOTTOCHT-B (Large).jpg
BOOTTOCHT-B (Large).jpg (64.28 KiB) 1709 keer bekeken
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT-C (Large).jpg (55.91 KiB) 1709 keer bekeken
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT-D (Large).jpg (55.6 KiB) 1709 keer bekeken
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT
BOOTTOCHT-E (Large).jpg (52.97 KiB) 1709 keer bekeken
JAAP-GERARD
JAAP-GERARD
JAAP-GERARD (Large).jpg (52.59 KiB) 1709 keer bekeken
JOS-DENNIS-ECHTGENOTE
JOS-DENNIS-ECHTGENOTE
JOS-DENNIS (Large).JPG (110.48 KiB) 1709 keer bekeken
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door Compass »

De foto’s zoals geplaatst mogen voor zichzelf spreken. Het was een geslaagde bijeenkomst.

Tja, het ziet er naar uit dat de Tunnelsingers een kleine wijziging in de samenstelling moeten doorvoeren :wink: en in die zin hebben we dan ook een ‘Try Out’ gedaan waarvan we wel kunnen vaststellen dat die zeer geslaagd was. 8) Ook het repertoire heeft een verfrissende aanvulling ondergaan. Door het veelvuldig en langdurig verblijf van Leen B. In het Spaanse :( komt de kalender van onze optredens in de oude samenstelling in het gedrang en ook heeft hij toch een beetje een Flamengo invloed gekregen :) die de puurheid en eenvoud van de Tunnelsingers dreigt aan te tasten.

Gezelligheid kent geen tijd en het is in het hotel dan ook nog redelijk laat en nat geworden maar ‘s ochtends om 09.00 zaten Jaap en ik toch weer keurig aan een prima ontbijt. Jos en Ruud hadden kennelijk iets meer moeite met opstaan en kwamen een klein half uurtje later. Maar zoiets mag op een vrije zondag. Dat was dan weer IJmuiden.

Na te hebben afgerekend zijn we rond de klok van elf richting het noorden gegaan en hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe werkplaats van Ton van der Sluijs aan een nauw gezette en deskundige inspectie te onderwerpen en het moet gezegd worden ; hij is met vlag en wimpel geslaagd. Vooral de computer gestuurde en ongetwijfeld peperdure draaibank heeft op mij veel indruk gemaakt. En ook de kwaliteit van zijn koffie kon onze goedkeuring wegdragen. De werkplaats maakte een keurige en georganiseerde indruk ; dat zie je wel eens anders.
Jos heeft nog foto’s gemaakt van prachtige blauwe draaikrullen en een glimmend verchroomde Harley die toevallig even langs kwam maar doordat hij momenteel zonder internet zit zullen die nog even in de wachtkamer moeten blijven. :cry:

Na Ton veel succes toegewenst te hebben zijn we verder gereden en hebben het eiland Wieringen nog even doorkruist via Westerland, Hippolytushoef, Stroe en Oosterland naar den Oever en aldaar een sanitaire stop ingelast in het zeer bekende en gezellige bruine café “Tante Pietje”.

Daarna hebben we ook nog even de havens van Harlingen verkend waar voor elk wel wat wils lag en toen maar zonder verdere deviaties naar huis. Bij Adorp Akkie even gebeld (mobiel want de vaste aansluiting lag er dus nog steeds uit) om de koffiepot op te starten.

Om kwart voor vijf kwamen we langszij en na de nodige visitatie kregen we Free Practique en werden ingeklaard door Mabel.

Groeten,
Bert de Boer
g.h.hagels

Re: Voorjaarsbijeenkomst 2009 in IJmuiden

Bericht door g.h.hagels »

Hallo Ruud,

De foto,s zien er goed uit , ook zonder je statief. 8)
Je bent ook goed thuis gekomen zie ik, nu dat rijden
van me naar de kop van de haven heb ik heel graag
gedaan hoor, alleen is mijn naam niet Gerard maar Gerrit, :) :lol:
maar dat mag de pret niet drukken , van die mooie dag.
Ik heb een hoop mensen achter de namen leren kennen , en
dat is geweldig , als je nu eits leest dan weet je tenminste wie
het is. Nogmaals Ruud ik ben blij je te hebt leren kennen. :-D

Vr Gr Gerrit H Hagels.

PS dit geld dus voor een ieder die ik heb ontmoet.


Plaats reactie