Forummeeting 2011

Alle reünies op een rijtje.
Mariner (R.I.P.)

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Ben het met de voorgaande sprekers zeker eens, maar snap absoluut niet waarom ene meneer Speur zich zo enorm opwindt over het feit dat een beroepsfotograaf de forumleden - natuurlijk tegen betaling, wat denk je anders? 't Is tenslotte zijn vak verdorie!!!!) - in de gelegenheid stelt om foto's na te bestellen.

Het màg, maar het het hoeft zeker niet, meneer Speur! En uw reactie is dus volledig ' over the top' en m.i. geheel ongepast in deze context.

Wat vervolgens de weinig relevante opmerkingen over een buurtbus hier doen???????
Kweetut ech nie, maar volgens mij is het volledig ' off topic'. Overigens alle hulde voor de vrijwilligers die een buurtus rijdend houden trouwens. :-D Maar wat dat nou met de jaarlijkse reunie van een internetforum te maken heeft????
Maak daar ergens een apart item voor aan alstjeblieft!

Laat iedereen dankbaar en blij zijn voor de inspanningen van Joks & consorten, die er een geweldige dag van gemaakt hebben. Toch?

En of de media-aandacht nou zo adequaat alles heeft weergegeven doet ook absoluut niet ter zake.
Maar ja, stel je eens voor dat er niets meer is om over te zeiken. Dan zouden een aantal mensen op dit forum toch volledig in een ' dip' , zware depressie en isolement raken, zo komt me voor.

Sans rancune overigens,

Mariner

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Als freelance verslaggever/fotograaf voor de krant kreeg ik vroeger 10 ouderwetse Nederlandse guldens voor een foto. Dat was een tarief dat in verband stond met oplage en verspreidingsgebied van het blad en dat was per plaatsing. Gebruikten ze je foto later nog een keer, dan rinkelde de kassa opnieuw. Had je het geluk dat je foto werd overgenomen door alle regionale bladen, dan kreeg je daar iets van 50 gulden voor en als het ANP hem nam iets van 100 gulden.

Werd je nu naar de vergadering van de plaatselijke afdeling van de huisvrouwenvereniging gestuurd om daar een eenkolommertje van te schrijven met een foto van het bestuur erbij, dan moest je proberen om niet alleen het bestuur, maar alle dames in een hoek te drijven en dan een groepsfoto te maken, want die wilden ze dan allemaal hebben en daar rekende je dan een paar centen per foto voor, zeg een knaak voor een mooie 18x12, wat bij twintig of dertig dames toch mooi meegenomen was! :-D

Ik denk niet dat er intussen veel veranderd zal zijn. Als ik die fotograaf was geweest, had ik vast en zeker geprobeerd om de hele Kombuiscrew op een hoop te drijven voor een groepsfoto. Dat is toch altijd weer leuk, zo allemaal op een rij. Denk maar aan de klassefoto's van vroeger die je ook na jaren nog heel anders bekijkt dan zomaar een willekeurige foto.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Forummeeting 2011

Bericht door b-bootsman »

Goedemorgen allemaal.

Ik ga even terug in de tijd, Jan kaas in den vreemde kijken kijken niet kopen.
Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door lp »

:lol: Hier nog een paar gratis foto's. Wellicht zijn er een paar dubbel op dit topic. :P Onderling ruilen mag.
Ik zelf zou het wel leuk vinden als iemand de moeite zou willen nemen om van alle foto's van de afgelopen meetings een album samen te stellen, mag daar wat mij betreft ook een vergoeding tegenover stellen. Zelf heb ik geen "tools" om zo iets te doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
quo vadis
hamerhaai
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 dec 2010 15:00

Re: Forummeeting 2011

Bericht door hamerhaai »

Hoi Luit

Ik ben morgen op de werf in Workum daar ligt de HZ 1 op de helling zal even een paar foto,s maken die stuur ik dan wel aan je door.

groeten cees jr
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door lp »

:lol: Hallo Cees, alles goed?
Ja, man goed idee. Die foto waar je ouwe heer op staat, vind ik wel aardig. Heeft hij die al?
quo vadis
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door rspeur »

Lp en allen,
Je stelt voor om een album te maken; goed idee maar, anders dan je denkt lp, ik denk dat iedereen de tools (...) heeft om foto's binnen te halen. Zowel de foto's die hierboven staan als de foto's die Joop los heeft geplaatst als de foto's die ik op flickr heb gezet. En, zoals je zegt, helemaal gratis. Alleen wil de een een paar foto's in een boekje van een tientje en een ander wil er fors meer voor uitgeven. Hema en andere clubjes bieden mogelijkheden in alle prijsklassen, liefhebbers kunnen foto's van Kombuispraat of sites van bijvoorbeeld Joop en mij makkelijk binnenhalen om er vervolgens zelf een boek van te maken.
Zelf heb ik dat van mijn vaartijd gedaan (de 3 sets die ik op flickr heb gezet) en dan kom je bij Blurb voor zo'n 600 foto's en 30 pagina's A4 tekst op plm. € 60. Veel goedkoper kan ook, alles hangt af van hoeveelheid plaatjes/tekst en verdere uitvoering.
Ik geef voor belangstellenden de link naar de online versie van mijn boek; Joop heeft de eerste versie ervan al gezien.
http://nl.blurb.com/bookstore/detail/2732093 Nogmaals, er zijn nog veel meer sites waarop je boeken kunt samenstellen, en met een klein beetje oefening - en dus ook tijdsinvestering - kan iedereen het.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
balvoet

Re: Forummeeting 2011

Bericht door balvoet »

HENK HERMANNS schreef:
Kaartje3_COR_DAS.jpg
HALLO LUIJT POSTMA,

ONDER M'N INGEZONDEN FOTO'S OP PAGINA 9 VRAAG IK AAN RENÉ SPEUR VOOR 'T EVENTUELE POST OF E-MAIL ADRES VAN COR DAS OMDAT IK COR OP DE FOTO'S VAN RENÉ GEZIEN HEB. ALS ANTWOORD VERWIJST RENÉ ME NAAR LUIJT POSTMA DIE DAT EVENTUEEL VIA " DE HAVEN " KAN ACHTERHALEN.
MAAR IK KAN OOK, ALS LUIJT, COR GEREGELD ZIET, DE KAART DIE OORSPRONKELIJK VOOR JAAP KORPERSHOEK GEMAAKT IS EN WAAR 'N FOTO VAN COR OP FRONT PAGINA STAAT NAAR LUIJT OPSTUREN.
IK VIND 'T JAMMER DAT IK OP DEZE DAG COR NIET GEZIEN EN GESPROKEN HEB.

PS. IEMAND, ZO ALS COR DAS EN JAN RENSINK DIE TOT AAN HUN PENSIONERING GEVAREN HEEFT DAT NOEM IK NOU 'N ECHTE ZEEBONK.

GROETJES, PEDRO

hoi met akse ik zie bekende namen waar ik mee gevaren heb jaap korpershoek cor das
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Hallo Ab,

Er zijn 14 bemanningslijsten van je bekend.
Sommige namen die er achter staan schrijven wel eens op het topic SMN.
Van de rest is het email adres bekend.

Als je op: http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... start=5984

een berichtje plaatst zal er zeker iemand reageren.

A. Akse, 1963, 06, Matroos, BINTANG, reis 60.
A. Akse, 1963, 10, Matroos, BINTANG, reis 63.
A. Akse, 1965, 01, Matroos, BATU, reis 31.
A. Akse, 1965, 06, Matroos, BENGKALIS, reis 48. Bart v/d Laag
A. Akse, 1965, 12, Matroos, NEDER RIJN, reis 19. Nico van Eijden, Frans Kompier
A. Akse, 1966, 04, Matroos, NEDER RIJN, reis 21. Co Schellingerhout, Nico van Eijden
A. Akse, 1966, 11, Matroos, BALONG, reis 41. Cor Das, A.Florie, Paul Gortworst, Henk Klingeler
A. Akse, 1966, 12, Matroos, BALONG, reis 41. Cor Das, A.Florie, Cees Marees
A. Akse, 1967, 03, Matroos, BALONG, reis 42. Cor Das, Cees Marees
A. Akse, 1967, 04, Matroos, BALONG, reis 42. Cor Das, Cees Marees, Nico van Eijden
A. Akse, 1967, 10, Matroos, BATU, reis 42.
A. Akse, 1968, 04, Matroos, REMPANG, reis 62. H. Degenhart
A. Akse, 1969, 05, Matroos, BATU, reis 48. Jack van Wortel
A. Akse, 1970, 01, Matroos, BINTANG, reis 91.

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Forummeeting 2011

Bericht door P.J.Schellingerhout »

[

hoi met akse ik zie bekende namen waar ik mee gevaren heb jaap korpershoek cor das[/quote]

Hallo Akse

Welkom aan boord van kombuispraat.
Wij hebben samen een japan reisgemaakt op de ms Neder Rijn in 1966.
Leuk om je hier weer tegen tekomen na al die jaren.
Ik heb jammer genoeg geen foto,s van die reis, en hoop dat jij er nog wat in je bezit hebt die je op het SMN topic wil plaatsen.
Groeten Co

De bemanningslijst van die reis, en de enigste foto van mij.
Heb je er tenminste een gezicht bij
Bijlagen
Neder Rijn 1966
Neder Rijn 1966
Neder Rijn0002.jpg (204.89 KiB) 7277 keer bekeken
NEDER-RIJN_reis-21_29-04-66_A'dam.jpg
NEDER-RIJN_reis-21_29-04-66_A'dam.jpg (58.56 KiB) 7277 keer bekeken


Plaats reactie