Aplaus voor Hewlet & Packard

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Aplaus voor Hewlet & Packard

Bericht door Compass »

Hallo Forumleden,

Nu eens een positieve helpdesk ervaring in plaats van een vraag.

Het zal velen van jullie niet ontgaan zijn dat ik nog al gek ben op electronische snuisterijen in velerlei vormen zoals daar zijn computers, laptops, programeerbare calculators, organizers, digitale camera's, Gsm-telefoontjes, GPS navigators en alles wat daar in, op en aan kan of moet kunnen. 8)

Zo ging ik dus een week geleden weer voor de bijl en schafte mij in een vlaag van ongebreidelde hebzucht een gebruikte IPAQ aan. :roll: Nu had ik al eerder zo'n ding gehad. Nieuw gekocht zelfs, maar daar zat géén toetsenbord aan; slechts een onhandig invoerscherm waar je dan met een soort lollystokje op kon typen. Gewend als ik was aan het redelijk grote toetsenbord van mijn Psion werd dit dus een fiasco en heeft de dure Ipaq na een half jaar als presse-papier op mijn bureau te hebben gelegen voor de halve prijs het veld moeten ruimen en ben ik vrolijk op de Psion blijven werken. Maar nu dan toch weer een Ipaq en wel met een handig afneembaar toetsenbordje. En tegelijk ook nog zaktelefoon en routeplanner; hoe heb ik er toch zo lang zonder gekund. :shock:

Perfectionist als ik ben heb ik van de Hewlet & Packard site de laatste firmware gedownload om het ding aan de nieuwste ontwikkelingen aan te passen en heb het interne ram-geheugen volgens de regels der kunst "geflashed".

Nou, dat had ik dus beter niet kunnen doen want het gevolg was dat ik het ding niet meer open kon maken om het GSM kaartje om te wisselen op straffe van een zgn "Cold Restart" oftewel alle geinstaleerde programma's weg. :oops: :cry:
Vóór het "flashen" kon dit ongestraft en bleef alles gewoon aanwezig.

Dus dan toch maar eens proberen bij een helpdesk aan te kloppen maar met een 2e handsje had ik eigenlijk weinig hoop op een goede afloop. :?

Het was geen sinecure om door te breken tot het "heilige der heiligen" bij HP. Na een lange en niet echt overduidelijke rij schermen door gewerkt te hebben en een veelvoud aan al dan niet ter zake doende vragen te hebben beantwoord kon ik dan eindelijk mijn vraag kwijt "Waarom raken mijn programma's zoek?":?:

Let even goed op want nu komt het; dit was om ongeveer 14:00 :!:

Om 15:30 werd ik opgebeld door een echt mens :!: die me nog een paar wél ter zake doende vragen stelde en vervolgens ook tot de conclusie kwam dat het voor geen meter klopte en dus het apparaat moest worden gerepareerd.
Op mijn mededeling dat ik géén rekening en garantiebewijs kon overleggen omdat ik het apparaat gebruikt had aangeschaft werd geantwoord met "Wij hebben van U het serienummer en product nummer en dat is voldoende: er is gewoon nog garantie op. Wij komen hem bij U aan huis ophalen en weer afleveren"

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is zeker een compliment waard. Mijn enige ervaring met HP is met een defecte printer en dat was ook zo goed. Eén telefoontje. "Zet u hem maar klaar, hij wordt vandaag nog opgehaald."
Binnen 24 uur werd hij ook weer thuis bezorgd, gerepareerd, geen kosten.

Maar toch:
Maar nu dan toch weer een Ipaq en wel met een handig afneembaar toetsenbordje. En tegelijk ook nog zaktelefoon en routeplanner;
Ik mis hier wel de stereo radio en MP3 speler. Toch een beetje behelpen. :roll:
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Theo,

MP3 speler had ik niet genoemd; spreekt toch voor zich zelf :?: :wink:
En natuurlijk óók video-filmpjes.

Voor die radio zal nog wel een losse module komen met uiteraard ook VHF kanalen 8)

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Vandaag 12 april te 13:00 is door UPS het apparaat weer gerepareert afgeleverd.
Moederbord was defect en is vervangen onder garantie.

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Bert,
Wat ben jij toch een bofbips!!!

Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!


Plaats reactie