Platte doos computer

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Bob

Platte doos computer

Bericht door Bob »

Ik kon onlangs voor een prikkie een computer kopen, zo'n platte doos. Ik heb er nooit bij na gedacht dat de extra kaart voor USB, die ik nog had er niet in past. De kaart is veel te hoog. Zijn hier verloopkaarten voor beschikbaar.

Groeten
Bob

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Bob,

als je nieuwe (laptop?) computer maar 1 USB aansluiting heeft kan je hiervoor in elke pc/onderdelen zaak een verloop naar bijvoorbeeld 4 USB poorten kopen. Kosten zo rond de 15 euro.

Heb je geen enkele USB aansluiting maar wel een seriele (compoort met 9 pennen) aansluiting dan zou je een serieel naar USB converter moeten hebben. Andersom, USB naar serieel, zijn er zat, maar serieel naar USB heb ik nog nooit gezien. Wil niet zeggen dat ze er dan ook niet zijn :?

m vr groet, Leo.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Nee, ze bedoeld dat ze een oud barrel gekocht heeft waar helemaal geen USB is zit dus heeft een "USB hub" (zo heet zo een ding van 1 naar 4) geen nut.

Mijn advies zou zijn:

BRENG HEM METEEN TERUG ALS JE ER MEER DAN € 10 VOOR BETAALD HEBT!!!!!
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Serieel naar USB kan trouwens ook niet, want usb is 4 volt en serieel niet!

Overigens werkt usb pas vanaf windows 95 sec. ed. die je waarschijnlijk zeer moeizaam tot niet op een oudje kan installeeren.
Bob

Bericht door Bob »

De prijs was 30 euro, te duur. Het is echter wel een doos met XP prof., dus zo'n aftands geval is het nou ook weer niet. De doos werd gebruikt op een gemeentehuis, dus alleen een netkaart zit er in. Die hadden we nu net nodig voor Internet. Maar nu moeten de foto's erop gezet worden. En dat gaat nu niet. Jammer.
Bob
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

De doos werd gebruikt op een gemeentehuis
Maar is ie dan niet heeel langzaam ? :D :D

Alle gekheid op een stokkie Bob, met een netwerkaart erin kan je toch snel bestanden uitwisselen , mits je andere computer ook een netwerkkaart heeft natuurlijk ! Als je thuis geen routerje hebt kan je een switch/hubje kopen en de zaken aan elkaar knopen, of gelijk een routerje dan heb je twee pc's op internet.

m vr groet, Leo.
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Leo,

Het was even zoeken om er beweging in te krijgen maar het lukte uiteindelijk wel. Dit is de tweede. Bij de eerste was de voeding kapot dus dan krijg je er echt geen beweging in. Wie weet hoe lang dat ding op iemand zijn/haarburo heeft gestaan.
"Waarom heeft U dit niet gemeld?"
"Melden staat niet in mijn taak omschrijving"

Beide computers zitten met een router op Internet. In september komt iedereen weer thuis en kan ik hier vragen hoe ik de zaak aan elkaar kan breien.
Tot dan maar geduld uit oefenen. Daar is de computer wel aan gewend.

Groeten

Bob


Plaats reactie