Nieuwe pc aanschaffen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Nieuwe pc aanschaffen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Iets waar iedereen ook mee te maken heeft.
Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen.
Ik heb mijn Dellebell al 4 jaar en hij begint steeds trager op te starten, het wordt een echte Pruttelbak.
Ik laat er allerlei spic en span progggies op los, maar dat helpt voor geen meter.
Als reserve pc kan mijn dellebelletje dan nog een paar jaartjes mee, want ik heb er graag eentje stand by.
Wie heeft er goede of slechte ervaringen met recent aangeschafte pc's?
Ik kan wel allerlei vergelijkend warenonderzoek doen, maar bij mij op de zaak maken de HP's teveel herrie om dat in mijn huiskamer te hebben.
Ik wil ook een geheugen van 1 GB en geen conflicten meer met USB-ports.
Alle suggesties en opmerkingen zijn van harte welkom.
All the best
Jos

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

In Januari komt de nieuwe windows (vista) uit, alle nieuwe pc zullen dan (net als nu met xp) met vista uitgerust zijn.

Vista is vele malen veiliger dan xp, dus minder rommel met virussen trojans enz.

Ik ben ook aan een nieuwe laptop toe, maar ik wacht nog effe.

Mijn lap is:

Pentium 4 (3.0 GHZ)
512 MB Ram
60 GB Harddisk
17" wxga (widescreen)

Jammerlijk oud kansloos barrel!

Computers zijn ook op de mens gemaakt!
Ben je een aktieve gamer, die elke maand de nieuwste superspellen speelt, dan heb je een onwijs krachtige computer nodig.

Kijk je af en toe eens op internet en schrijf je wel eens een brief in word, dan heb je aan een "bejaarde" genoeg.

Dus de vraag is natuurlijk waar wil je hem voor gebruiken!

De afgelopen week heeft een kennis van mij voor een dikke 2000 euro een nieuwe laptop gekocht, het enige wat die vent doet is msnen en een mailtje sturen, ZONDE!!!

Jammer genoeg heb ik niet recentelijk een pc gekocht, dus heb ik ook geen goede/slechte ervaringen gemaakt.

Wel weet ik dat bij hp (de laatste serie) de moederborden vrij snel ter ziele gingen!
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Ergens moet in Haarlem wel een zaak te vinden zijn die computers in elkaar steekt. Je hebt dan geen merkcomputer (of die zo goed zijn :wink: ) maar een computer geheel naar eigen wens. Een computer is gewoon een bouwdoos. Je kan je wensen kenbaar maken en afhankelijk van de inhoud van je portemonee wordt er een computer voor je gebouwd.

Groeten

Bob
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Jos,

Deze bijvoorbeeld.

http://www.deto-haarlem.nl/index.htm

Bob
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bob,
Bedankt voor het meedenken,
en inderdaad straks een nieuwe pc met Vista, zal daar wel op wachten.
Jij hebt nu een testversie van vista, wat zijn in het kort de grote verbeteringen?
Zijn wij natuurlijk ook wel benieuwd naar.
Kunnen wel naar een site gaan surfen met allerlei info waar wij hier toch niets van snappen. :wink:
Maar jij kan dat heel goed uitleggen. :D
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Vista is vele malen veiliger dan XP, en velemalen mooier dan XP!


Dat is het in een notendopje!

Er zijn diverse veiligheid toepassingen zoals het anti-phising filter (gebruikers van iexplorer 7 beta hebben hier ook al kennis mee gemaakt)

Tevens hebben programma's geen toegang meer tot de windows kernel (deze is volledig afgeschermd).

En voor het openen en/of installeren van programma's moet je expliciet toestemming verlenen, nu kunnen bepaalde spy/adware of virussen zich zelf installeren, dan niet meer.

En voor de rest een heleboel technisch SAAI geleuter wat ik jullie ga besparen.

Overigens is er een fantastisch nieuw eigenschapje, namelijk de AERO experience,

Het is mogelijk om schermen ook 3D te bewegen (vergt wel een goede graka!)

Er is ook een side bar (een balk aan de zijkant met klok en computer prestaties, deze kan ook uitgeschakeld worden!!!)
De spellen zijn veel mooier! (patience enz.) en een paar nieuwe spellen waaronder mahjongg.

Overigens kan nu iedereen windows vista downloaden!!!! Deze blijft tot en met 1 februari 2007 werken, daarna gaat deze op slot!!!!

Bovenstaande geldt ook voor office 2007 Beta2
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

het anti-phising filter
Tevens hebben programma's geen toegang meer tot de windows kernel (deze is volledig afgeschermd).
Ik wil graag geloven dat iedereen weet wat dit betekent en beseft dat dit een grote verbetering is, maar ik dus niet. Geen idee :D

3D schermen zoals ik die daar zie, hoeven van mij niet; ik heb het liever strak, maar dat zal wel een kwestie van kiezen zijn? Is Windows stabieler geworden? Dat vind ik veel belangrijker. XP was wat dat betreft al een grote verbetering, maar is toch ook nog steeds verre van volmaakt. Veiligheid is belangrijk, al heb ik wat dat betreft dan ook nog nooit ook maar één probleem gehad. Wel stort Windows nog altijd met enige regelmaat in elkaar en geeft dan wel een keurige melding en biedt beleefd zijn excuses aan voor het ongemak, maar daar koop je ook niks voor.

Gebruik je Office 2007 ook al en wat is daar verbeterd? Is Word veranderd? Hebben ze daar nu dan eindelijk eens goede en vooral eenvoudige macro's want daar heeft Microsoft eigenlijk nooit iets van gebakken. WP was daar stukken beter in, vooral de oude DOS versies van WP. Daar was het een fluitje van een cent om met twee aanslagen - Alt plus nog eentje - eerst een spellingscontrole te doen, waarna het werk waar je mee bezig was werd opgeslagen en ge-backupt, desgewenst naar meerdere bestemmingen. Zo had ik toen nog twee floppy drives en ging er een backup naar beide. De ervaring had geleerd dat een floppy je ook mooi in de steek kon laten en dus was één backup niet genoeg. Maar daarnaast deed die macro dan nog een paar kleinigheden zoals teruggaan naar de plaats waar ik wilde, de tekst op het scherm omhoog brengen, drie of vier regels zichtbaar laten, net zoveel als ik wilde en de cursor terugzetten op de plek waar ik verder wilde gaan. Alles met Alt plus nog wat. Daar moet je bij Word eens om komen.
Met een macro een spellingcontrole doen en dan direct nog iets anders, kan niet en met een macro saven naar verschillende bestemmingen kan ook niet. Misschien kan het wel, maar niet simpel.
En dus loopt Pico Backup altijd mee, zo klein mogelijk gemaakt in een hoekje en dat maakt backups naar een externe harde schijf en een memory stick. Het hele macrogedoe van Word vind ik gewoon slecht.

Ik denk, Jos, dat de nieuwe Intel processor je grootste verbetering zal worden.
Intussen je oude machien goed schoonhouden. Ik gebruik nog steeds dagelijks die TuneUp Utilities die jij ons destijds hebt aanbevolen en die ik toen heb gekocht en regelmatig upgrade, maar bij mijn laatste bezoek aan de computerboer heeft die me er nog een aantal zaken bij gezet die, nadat ik TuneUp heb gebruikt, altijd nog meer vinden. RegDoctor en Easy Cleaner. Die hebben wel wat langer werk - als je ze in de diepte laat gaan, want een vluggertje kan ook - maar halen dan nog heel wat afval omhoog. En regelmatig defragmenteren met O&O Defrag, dat doet ook wonderen. Heel wat beter dan het defragmentatieprogramma van Windows.

Maar weer eens een nieuwe pc is telkens weer lekker.
Schoon en fris en zonder troep. Die zet je er daarna binnen de kortste keren weer op, dat wel. :)
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Mijn excuus:

Antiphisting is anti (tegen) phising.

Phising is, jij gaat naar postbank.nl maar door een virus op je computer word jij naar een andere site gelinkt.

Die andere site heeft ook het postbank logo, en de loginschermen, maar is niet van de postbank.

Je voelt hem al aankomen, jij voert je gegevens in, en ze hebben je!!!

Phising=hengelen naar gegevens, anti zegd genoeg.

De windows kernel is de basis van windows (kern) alle programma's die in de kernel draaien, hebben volledige toegang tot de computer, in XP draait het bureaublad in de kernel, is er dan een fout, dan is je startmenu helemaal weg, of je krijgt een BOD (staat voor BLUE SCREEN ON DEAD)
Blaus cherm met witte letters, is 1 seconde te zien en dan knalt je computer uit!

Nog een voordeel van vista, na de installatie is het de bedoeling dat nieuw opstarten niet meer nodig is.

Ik heb pasgeleden mijn xp opnieuw geinstalleerd, ik moet dan een keer of 30 opnieuw opstarten.
Geluidskaart geinstalleerd, opnieuw opstarten.
Graka geinstralleerd, idem dito.
virusscanner idem dito
En ga zo maar door.


Tja office 2007 vind ik heel overzichtelijk en gebruiks vriendelijk!

Ik gebruik nooit macro's, ik wil altijd de teugeltjes in mij eigen handjes houden, dus ik kan je helaas niet vertellen of er veel op macro gebied is veranderd.

Ik kan alleen maar zeggen, downloaden die handel, (of je adres ff PM'en dan brand ik het op een cd'tje en stuur ik het op, dan kan je nog een halfjaar lekker testen!!!)
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Kijk, nou weet ik gelijk een hoop meer. :)
Dat is dus phising. Waar zou dat woord vandaan komen? Het Engelse woordenboek kent het niet. Het wordt gewoon uitgesproken als "fishing", weet ik inmiddels, dus waarom het dan ook niet zo geschreven, denkt een simpele ziel dan.

Ja, dat proberen ze regelmatig om je naar zo'n valse site te lokken, maar als je een beetje wakker bent, trap je daar natuurlijk niet in. Ik ben zeer wantrouwig wat email betreft en ik heb prima filters. Mijn lijst van domeinnamen die automatisch worden geblokkeerd, groeit nog dagelijks. Toch is het een aantrekkelijke business voor die oplichters want een miljoen mails versturen is heel gewoon en als 99,5% van de ontvangers er niet in trapt, zijn er altijd nog 5000 slachtoffers over. Zie je kans om die gemiddeld 20 euro lichter te maken, heb je toch een ton "verdiend".

In Time magazine stond een poosje geleden een artikel over een jongen die daar al twee keer voor vastgezeten had. Een zeer intelligente knaap die op die manier veel geld had verdiend en die uit de doeken deed hoe gemakkelijk het is. Zó gemakkelijk dat hij, hoewel hij echt van plan was om nu verder een eerlijk leven te leiden, niet kon garanderen dat hij niet opnieuw voor de verleiding zou bezwijken.

Van Office gebruik ik in feite alleen Word. Nu is dat Word 2003. Ik ben wel benieuwd of 2007 anders en beter is en zou het wel graag willen proberen. Meer dan 5 Mb downloaden is voor mij, met 64 Kbps, al te veel. Volgende maand hoop ik dan toch eindelijk ADSL te krijgen en wordt alles beter, dus daar wacht ik dan nog maar even op.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Tja, vroeger hadden we kuilen, geen drempels!

nederland 1 2 en 3 zonder reclame, tot dat men ontdekte dat reclame meer opbracht dan leden.

Internet was zo een onwijs mooi medium, maar er is geen enkele pagina zonder reclame te vinden.

Je word bijna gedwongen dingen te kopen, je word in de gaten gehouden wat je alemaal doet op internet, surf jij veel op auto sites??? bingo!

Ga maar eens naar marktplaats, en kijk eens voor boten of zo, dan zie je de google ads die je ook naar bote site's lokken.

Dan heb je nog de valse errors: UW COMPUTER IS BESMET MET SPYWARE (met een knopje OK eronder)

Maar het loont echt 5 cent per klik op een link!!! dat schiet behoorlijk op!

Op marktplaats zijn honderden advertenties met THUISWERK, als je er één bekijkt dan kom je op een site met alleen maar google ads, klik maar ergens en ze hebben als geld!!!

IK KLIK NOOIT OP GOOGLE ADS, IK GUN HET DIE STAKKERS NIET!!!!

En het principe vraag/aanbod, hoe meer mensen op advertentie klikken, hoe meer advertenties er komen!

Als ik een krant koop, wil ik NIEUWS lezen, maar er staat meer reclame in dan nieuws, maar mensen blijven de kranten kopen.

OFFICE DOWNLOADEN KOST 1,50 euro geloof ik, maar je kan alleen met creditcard betalen.

Dus denk er ff over na!


Plaats reactie