Dia,s in foto,s op de Pc overzetten.

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Leen B

Dia,s in foto,s op de Pc overzetten.

Bericht door Leen B »

Een hele goede middag techneuten die hier bivakeren. Ik bezit zo,n 1500 dia,s vanaf de jaren 80, die heel waardevol voor Nellie en ondergetekende zijn. Het zijn familie dia,s van de kinderen,kleinkinderen en vele andere dierbaren. Nou wil ik die dia,s in foto,s op mijn Pc overzetten.En dan met alle toeters en bellen op een DVD+R branden. Er is naar verluid een aparaat in de handel die deze klus kan klaren. Wie van jullie weet hier meer van meer over. CQ heeft zo, n aparaat toevallig in zijn bezit. En wat belagrijk is zit er een Nederlandse beschrijving bij. Wat mijn Engels is van dien aard dat ik me wel redden kan maar technisch ho maar. Bij voorbaat mijn dank Jan Kramer

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jan, ik kan wel negatieven scannen, dus dat moet met dia's ook mogelijk zijn, alleen zou je ze dan, om het goed te doen, uit de raampjes moeten halen en dat is ook weer zowat.

Ik weet niet of er goede doe-het-zelf oplossingen voor zijn, maar als je het laat doen, kost je dat 35 cent per dia. Kijk HIER maar eens. Er zijn vast wel meer adressen.

Ik neem aan dat er wel meer reacties komen en ik kijk er met belangstelling naar uit, want het interesseert mij ook. Ik wil - te zijner tijd - al mijn oude negatieven gaan scannen, alleen vraagt ook te zijner tijd tijd, als je me nog volgt. :)
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Er zijn scanners die zowel ingeraamde dia's als foto negatieven kunnen scannen, tegenwoordig verkrijgbaar bij de foto vakhandel.
Zelf heb ik een Konica Minolta Imagescan IV werkt prima.
Zie resultaat.

Afbeelding

Groetjes Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Ik doe het met een Canoscan 4200 ,met een prima resultaat .
Hollandse beschrijving er bij ,en scannen maar .
:D
grts Jaap
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik heb ook nog een aardig stapeltje dia's (toevallig van de week bij moeder thuis gekeken!)

Ik wou hier nog een vraag stellen, namelijk deze:

WIE HEEFT VOOR MIJ EEN DIASCANNER TE LEEN??? E.V.T. TEGEN BETALING!
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Dat is de kat op het spek binden.
Als je hem zelf ophaalt bij mij en me gelijk helpt hem te installeren mag je hem gelijk zolang lenen als je nodig hebt voor het scannen.
Ik kan hem daarna weer bij jouw ophalen.
Gr. Arie
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Misschien een raar idee, maar als je die dia`s groot op een scherm projecteert en daar een foto van nemen? Op een gewitte muur gaat prima, klik met digitale camera en hops op de computer....
Leen B

Dia,s in foto,s op de Pc overzetten.

Bericht door Leen B »

Een hele goede middag techneuten hier aanwezig, mag ik jullie allen danken voor jullie nuttige tips om Dia,s in foto,s op de Pc te zetten. Ik kan daar wat mee en ik zal jullie op de hoogte houden of het me gelukt is. Jan Kramer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Misschien een raar idee
Dat is helemaal geen raad idee, Gerard. Ik had er nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt: veel illegale dvd's van gloednieuwe films - net in de bioscoop en dezelfde dag al illegaal te koop - zijn gewoon met een videocamera vanuit de zaal opgenomen. Maar ja, ik heb geen diaprojector meer... :)
Leen B

Dia,s in foto,s op de Pc overzetten.

Bericht door Leen B »

Hallo Gerard bankie kreun, hoe heb je dat geflikt maatje. Ik heb precies het zelfde geprobeerd maar niks notting en nog er eens niks bij mij ging het echt niet op die manier. Of ligt het aan het merk camera wat je gebruikt? :lol: Jan Kramer
Ps Theo ik heb nog wel een Dia projektor voor je Jan


Plaats reactie