Netwerk

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
H.C. Hogeboom (RIP)

Netwerk

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Sinds kort heb ik op 2 computers op ADSL geinstalleerd. Achter het modem zit een QIMZ router. Beide computers werken prima op internet. Nou meen ik te begrijpen dat deze computers ook een map met elkaar kunne delen. Dat krijg ik nog steeds niet voor elkaar. Op de ene computer zit Windows 2000 pro, op de andere '98.
Heeft iemand een paar tips voor mij.

Gr.
Harry

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Harry,

Beide pc's: rechtsklik op de map(pen) naar keuze die je wil delen, b.v. Mijn documenten etc.
Ga naar het tabblad delen en klik aan dat delen is toegestaan.

Beide pc's: rechtsklik op Mijn netwerklocaties en ga naar eigenschappen
Het makkelijkste is als je 2 pc's hebt om het ip-nummer handmatig in te stellen, dus DHCP uitzetten (DHCP is een miniserver in je router om ip-nummers automatisch uit te geven).
Geef op beide pc's een ip-nummer in dezelfde reeks uit, dus op beide pc's b.v. uit de reeks 10.0.0.* of 192.168.0.* (* staat voor een nummer tussen 0 en 255, naar eigen keuze, maar b.v. 1 en 2 is prima).

Nu moet je even in de documentatie van je router kijken, want routers werken vaak met vaste ip-reeksen, dat is per merk verschillend, mijn Etech router geeft b.v. ip-nummers tussen 10.0.0.0 en 10.0.0.255
Dit kun je ook zien als je via een webpage met de router een verbinding legt(om instellingen te wijzigen).

------
Ik zoek nog een paar handige tips bijeen, plaats ik straks hier nog wel onder Harry..
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Jannuh,

Bedankt voor je tips. Ga het vanavond meteen uitvoeren.
Je hoort nog van me.

gr.

Harry
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Jannuh,

Heb het inmiddels geprobeerd, maar het is nog niet gelukt.
Ik geloof dat ik de boel maar even zo laat voordat het straks niet meer werkt.

gr.
Harry


Plaats reactie