Audioprobleem

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Audioprobleem

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Wat kan de oorzaak zijn van en, nog beter, de oplossing zijn voor het feit dat ik zomaar mijn audio ben kwijtgeraakt? Middenin een stukkie muziek: weg geluid.
Uiteraard zit de audio op het moederbord, maar ik dacht: kom even een geluidskaartje uit een van de afgedankte pc's uit de garage en we zingen weer vrolijk verder, maar niks. Dat was zo'n ouwe kaart, die paste niet eens meer op dit bord en de andere gepensioneerde had ook al audio "on board".

Speakers zijn in orde: die heb ik even op een walkman en een MP3 spelertje geprobeerd en daar is niks mis mee. Koptelefoon direct op de pc: doodse stilte.

Dus: wat kan dat nou zijn en hoe erg is het, dokter? Het is zo stil geworden, :(
Probleem opgelost, maar wel na veel knoeien en zoeken en vloeken.
Niewe driver geïnstalleerd. Nu lag dat natuurlijk gisteren ook al voor de hand, alleen liet ik de installatie tot een kwartier geleden aan Windows over en dat moet je niet doen. Je moet je lot altijd zoveel mogelijk zelf in de hand houden. Niet blind op beloodsing door de heer Gates vertrouwen. :)

Het werkt weer. Ik had dit bericht kunnen wissen, maar ik laat het liever staan "ter lering ende vermaek".

.



Plaats reactie