Bent u ook wel eens zo stom?

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

Bent u ook wel eens zo stom?

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bent u ook wel eens zo stom...
  • dat u een bestand wist dat u later toch nodig blijkt te hebben?
  • dat u - zoals ik dat vanmorgen deed - een SD kaartje met daarop 300 (!) foto's schoonveegt, zonder die eerst ergens anders op te slaan?
Ik wel. Ik deed dat vanmorgen, met dat SD kaartje. Van die 300 foto's stonden er 60 echt nog helemaal nergens anders en die waren van dit soort:

Afbeelding

Drie snelle Albanezen die we hier aan het werk hebben om rondom de veranda's tegels te zetten. Die lieden werken 7 dagen per week in de bouw, van 's morgens zeven tot 's middags drie en daarna gaan ze dan klussen doen zoals dit voor mij. Tot 's avonds acht uur. Ook zeven dagen per week.

Afbeelding

Ik nam een paar foto's van ze en dat vonden ze mooi, want dan kunnen hun vrouwen en kinderen in Albanië ook eens zien wat ze hier allemaal doen. Vandaag zijn ze bij mij klaar, dus gisteravond nam ik nog wat foto's waaronder die bovenste en beloofde dat ze, als ze het karwei af kwamen maken, tegelijk met hun centen ook de foto's zouden krijgen. Geprint en op een cd, dan kunnen ze naar hartelust afdrukken laten maken of ze op een DVD-speler vertonen.

Vraag me niet hoe, maar vanmorgen wiste ik dat hele kaartje. Ik kon mezelf wel voor de kop slaan. Nou weet ik dat je van floppy's en harde schijven gewiste bestanden altijd nog weer terug kunt halen, dat zijn tenslotte magnetische media die nooit echt gewist worden. Maar zo'n SD-kaartje?
Toch maar eens op het net gezocht en ik vond een programma dat RESTORATION heet en dat je HIER gratis kunt downloaden.

Het haalde al mijn gewiste foto's feilloos terug van dat kaartje! Nou weet ik best dat niemand van de geachte aanwezigen zo stom is als ik, maar ik meld het hier toch maar even, voor je weet maar nooit.... :wink:

.

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Halllo Theo,

Bedankt voor de tip:!:

Ben het gelijk gaan proberen en het werkt perfect.
Het is mij nog niet overkomen dat ik foto gewist heb, maar wat niet is kan nog komen.
De SD- en Compactflash kaarten geven geen problemen met het terughalen van de foto's.

De xD kaarten zijn wat lastiger terug te halen, maar dat had ik al eens gehoord op een
cursus. voor fotografie.
Als je de foto's van een xD kaart met je camera wist zijn ze heel moeilijk terug te halen.
Groetjes Gerrit.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
Bedankt voor de tip, heb het proggie meteen gedownload, maar helaas ben ik momenteel niets kwijt, zodat ik het nog niet uitgeprobeerd heb.
:wink:
Gisteren wel, toen waren al mijn favorieten opeens verdwenen.
"Ik heb niets gedaan"....kreeg ik te horen.
Maar met systemrecovery weer teruggehaald. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik gebruik altijd het programma smart recovery van pcinspector http://www.pcinspector.de

Ik kom het toch wel 4 á 5 keer per jaar tegen, dat ik gebeld wordt voor geformateerde kaartjes.... dus je bent gelukkig niet de enige!!!
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dank je, dat doet me goed. :)
Ja, Smart Recovery had ik ook gedownload, maar dat vond ik een tikkie "agressief" toen ik het startte, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het wel achter de hand gehouden voor een volgende gelegenheid.
Dat Restoration werkte perfect en dat is een rustgevende gedachte. Meestal gebeurt zoiets je daarna nooit weer en heb je het spul niet meer nodig. Als je, nadat je jezelf een keer uit je auto hebt gesloten, zorgt dat je altijd een reservesleutel ergens in je portemonnee hebt zitten, heb je die ook nooit meer nodig. Tot je een nieuwe portemonnee koopt en denkt: ach, laat die sleutel ook maar...
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Bedankt voor de link van Pcinspector.
Deze ook uitgeprobeerd en het werkt prima.
Alleen met de xD kaarten het zelfde probleem als
met Restoration van Theo.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

@Gerrit

http://www.flashundelete.com/download/un_xd15.exe
Deze is mede voor xd kaarten, ik kan er weinig over zeggen omdat ik geen xd-tjes heb. Misschien een leuk probeerseltje voor iemand met een xd, even alle foto's kopieren, kaartje formatteren, en kijken of het werkt, ben erg nieuwschierig naar het test resultaat!


Plaats reactie