Welke laptop?

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mijn Toshiba Satellite Pro 6100 komt tussen nu en veertien dagen in de aanbieding op eBay. Met nieuwe tas en op 19 juni jl., voorzien van een nieuwe accu. Ook met geregistreerde Windows XP Professional.
1,70 GHz Pentium 4, 512 MB geheugen en 20GB harde schijf. 2xUSB. DVD-ROM. Ik heb er zelf een Sitecom WiFi kaartje ingestoken.

Vorig jaar gekocht om te zien of een laptop iets voor mij was en dat bleek het geval te zijn. Prima voor huis-, tuin- en keukengebruik. Werkt hier bij mij ook door het gehele huis en de tuin en dat is heel plezierig. Ik heb destijds een palm gepoot, speciaal om daaronder peinzend aan de pijp lurkend port, Pernod of pils te pimpelen en daar kan ik nu bovendien de lap toppen. Dat is mooi. Werkte ook uitstekend in het Zeemanshuis in Rotterdam zodat je niet op die vreemde machines hoeft te knoeien die ze daar zelf hebben. Een knipkaart van KPN gaf mij verbinding op andere plaatsen.

Nu wil ik - net als bij motorfietsen - een zwaardere, snellere, mooiere. In Holland, bij MediaMarkt. Mag een paar centen kosten want wij willen niet rijk sterven. Twee keer 160 GB heb ik niet nodig; ook ik heb liever een externe HD erbij en die heb ik in ruime voorraad. Maar 1GB RAM vind ik niet genoeg; ik wil hem gelijk helemaal vol hebben, dus 4 GB.

Ja, het laptoppen bevalt goed.
:)
.

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ferry, Bert en Theo
Bedankt voor al die info, maar met het oog op de toekomst zal ik maar het meest recente model kopen wat voorradig is. :wink:
Zoveel mogelijk geheugen, dat is wel belangrijk.
En uitgerust met antiFries, want het zal 's winters wel koud zijn onder de pruum'n boom'n. :lol:
Als Grunniger heb je natuurlijk uit overlevering iets tegen Friezen. :)
Wat weet ik nog niet, maar daar kom ik wel achter. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Kiek ains an. Jos begunt et al te leer'n. :lol:
Fraizen en Grunnegers goan nait deur ain deur :wink:
Maar als de westerlingen zich over de noordelingen uitstorten dan vormen ze één front :!:

Groeten,
Bert de Boer
(50% Fries, 25% Drents en 25% Gronings volgens de Grootouderlijke bloedlijnen)
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Notebook met 2 harde schijven klopt dat Bert, of is het 1 harde schijf die in 2 partitie's opgedeeld is.

Ja je kunt externe harde schijven nemen Jos laats bij de Media Markt 500 Gb voor € 111.00.

Zou in een notebook geen AMD maar een Intel Processor nemen, omdat en AMD veel meer warmte geeft.

De Dual Core Processor is voor Vista alleen draaid de meeste software nog op 32 bits.

Als ik het hierboven geplaatste lijstje bekijk dan kan de goedkoopste versie van Vista niet veel.

Zelfs zijn er losse behuizingen voor harde schijf en dvd brander.

Harde schijf zal uit de pc verdwijnen weer een slijtend onderdeel minder.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

2 hd's dat klopt, ik heb ook 2 fysieke hd's van elk 100, geen gekloot met partities.......

Ik heb op een mijn OS en op de ander mijn files.

Als ik weer zo veel shit op dat ding heb staan, formatteer ik die zooi en installeer ik mijn OS op de ene schijf, met behoud van mijn files op de andere1 IDEAAL!!

@compass,

ik heb bijna dezelfde dv9085ea
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Dat wist ik niet dat er in een notebook 2 harde schijven konden.

Maar je kan ook 1 harde schijf in je notebook hebben en die in 2 partitie's opdelen dan kan je C ook formateren en opnieuw instaleren.
Alleen als je harde schijf aan barrels is ben je de pineut.

Snap dan ook niet waarom Bert over die tas zit te zeuren hij heeft een rugzak nodig.

Wat jij doet gebeurt hier ook 2 harde schijven in de PC moet wel met video bewerking.
Ook nog 2 externe harde schijven film neemt veel ruimte in.
En als er te veel rommel op de C schijf staat formarteren en opnieuw instaleren.
Paar uurtjes werk het afmelden en opstarten duurt het langst.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Ik heb een image van mijn harde schijf gemaakt!

Ik formatteer hem bijna elke week!!!

Dan kopier ik de image van 8 gb en klaar is kees!

Al met al is het nog geen 20 minuten werk!

Als ik het officieel zou doen, kost het me een halve dag!

Eerst vista, dan office, dan virusscanner, dan windows updates, photoshop, phase one, printer, eos 400D, webcam, toutchpad, draadloze muis, internet, zal ik door gaan? of heb je hem :wink:

Dus ik heb dit ooit eens allemaal gedaan, en daarna een image(=(voor de leek) een exacte kopie van de harde schijf inclusief partitiegegevens!) gemaakt. en klaar!
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

je zegt:
Ik heb een image van mijn harde schijf gemaakt!
Ik formatteer hem bijna elke week!!!
Dan kopier ik de image van 8 gb en klaar is kees!
Al met al is het nog geen 20 minuten werk!
Als ik het officieel zou doen, kost het me een halve dag!
De harde schijf van mijn "gewone" pc heeft kuren en is eigenlijk ook te klein. Bovendien verdeeld in twee partities en daar heb ik een hekel aan; ik heb veel liever twee afzonderlijke schijven.

Vanwege die kuren stelt mijn computerboer voor om er een nieuwe, grotere HD in te zetten en dan een image te maken. Ik begrijp nu dat dat een fluitje van een cent is?

Maar wat bedoel je precies met: "Als ik het officieel zou doen, kost het me een halve dag!"? Gewoon formatteren en alles opnieuw installeren? Dat vind ik ook een verschrikking en daarom zou ik er alles voor voelen om er inderdaad een nieuwe schijf in te zetten, dan een image te maken, vervolgens die schijf met kuren in de vuilnibak te flikkeren en er nog een tweede nieuwe bij te zetten.

Wat raad jij me aan?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Theo, Jan ea

Inderdaad twee fysieke harde schijven. Dat is mijn hele computer leven (23 jaar) al mijn regel geweest. (als het technisch mogelijk was)

Heeft mij al een keer al het behoud van al mijn data (drive D) opgeleverd.
Drive C: is uitsluitend voor het OS en programma's. Als deze aan de grote kant is kan daar eventueel nog een partitie E: op gemaakt worden voor non-essentiele spelerij.

Backuppen van D: is dan ook het belangrijkste voor mij. Een herinstalatie van C: is tijdrovend maar niet onoverkoomlijk. Ik heb ook al het maken van een immage overwogen maar het is er nog even niet van gekomen.
vervolgens die schijf met kuren in de vuilnibak te flikkeren
Zou ik maar voorzichtig mee zijn. Er is al een rechter die het nooit méér zal doen :lol:
Eerst maar even een schoonheidsbehandeling geven met een flinke moker. Ook is het wel leuk om 'te kijken hoe hij er van binnen uit ziet' en dan even een schroevendraaier tussen de platters wrikken. Succes verzekerd. Uitkijken voor splinters want de schijf die ik zó behandeld heb leek wel van een soort glas te zijn.

Wat betreft die rugzak heeft Jan wel gelijk. Een 17" scherm is prachtig maar is nu eenmaal wel 17" en dat doet de 'draagbaarheid' weer een beetje te niet.

Groeten,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Citaat:
vervolgens die schijf met kuren in de vuilnibak te flikkeren
Zou ik maar voorzichtig mee zijn. Er is al een rechter die het nooit méér zal doen
Nou, dat kun je in dit computer-achterlijke land anders gerust doen, hoor. :) Niemand die zelfs maar een flauw idee heeft wat dat voor een ding is dat daar tussen het afval ligt.

Als je de cijfers daarover binnen de EU nakijkt, geloof je het niet. Van de Griekse jongeren tussen de 18 en 30 jaar heeft nog geen 25% toegang tot het internet. In Holland is 75 procent van de mensen boven de 55 jaar in het bezit van een computer en dat vindt men zorgelijk want dat zou eigenlijk 85 procent moeten zijn. Ik denk dat die categorie hier nog niet aan de 5 procent komt.

Ik heb zo lang op ADSL moeten wachten omdat de provider - de Griekse telefoondienst - hier minstens 5 aansluitingen moest hebben om het kostendekkend te maken. Dat is nooit gelukt, maar uiteindelijk hebben ze dan maar besloten om die vijf aansluitingen over twee dorpen te rekenen. Hier in ons dorpie zijn er nu twee en in de aangrenzende negorij maar liefst drie.

.


Plaats reactie