Ook ik zoek mij hier suf, waarom niet een betere zoekfunctie

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
burgkop

Ook ik zoek mij hier suf, waarom niet een betere zoekfunctie

Bericht door burgkop »

Ik zoek gewoon alles van de Bianca - PDCP -
Eerder heb ik een stukje gezien over iemand die meer wist van de BIanca, voor zijn schoonvader, die toen stuurman was.
Dacht je dat ik het terug kon vinden !!!!!!
Het is natuurlijk te gek voor woorden om alle pagina's te gaan lezen, ik heb er heel wat gedaan, maar zonder resultaat.
Dan is de lol er gauw af.
Ik verwacht gewoon dat wanneer je gaat zoeken op Bianca, alles naar voren komt wat daarmee te maken heeft.
Ik zie enkel dingen die nergens op slaan, in mijn geval dan natuurlijk.
Ik wil het echt niet afkraken, heb mij net weer aangemeld anders kom je helemaal niet verder.
Ben gaan Googelen op: schoonvader was stuurman Bianca.
Dan komt gelijk dit bericht naar boven:
----------------------

Kanenbraaier Jos Komen
Mijn schoonvader heeft vroeger gevaren als stuurman bij rederij carabeka te Groningen. Daar was vroeger een schip die bianca heette, dat moet rond 1973 zijn ...
www.dynamicdeezign.be/forum/joskomen/messages/1017.html - 337k -

-----------------------

Daar kan ik dan verder niets mee met die link, want dan kun je je suf zoeken.

Jos Komen gemaild, omdat ik aanneem dat hij de vraag heeft gesteld.
Dan krijg ik als antwoord dat er een functie "opsporing verzocht " is
Is het dan weer de bedoeling om te vragen wie de vraag heeft geplaatst?
Ik wil best iemand helpen, maar als je als oudere in een doolhof terecht komt, houdt het gauw op denk ik.

Misschien kan iemand mij hier met de vraagsteller in contakt brengen?

Ik had overigens eerder een pb gestuurd, toen ik de vraag een poos geleden tegen kwam, maar niets op vernomen.
Kan fout zijn gegaan natuurlijk.

Graag reacties.

Fred.

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Onder Kombuispraat zie je zoeken staan als je daar op tikt krijg je bovenstaand e te zien.

Dan vul je de naam in wat je zoekt zoals hier Bianca, dan bij Forum het op het forum zetten waar je wilt zoeken dus hier Kombuispraat en dan Berichten aanvinken en dan zoeken en krijg je alle berichten te zien waar de naam Bianca in voor komt.
aegis R.I.P.

Re: Ook ik zoek mij hier suf, waarom niet een betere zoekfun

Bericht door aegis R.I.P. »

Hallo

Als je hier iets wil weten vraag het gewoon op het forum en je wordt bedolven onder de info.
Zie al hierboven van jolly sailor :!:
Maar om meteen zo met de deur in huis te vallen hoeft toch niet :?: :(

Vriendelijke groeten Feike.
burgkop

Zoeken

Bericht door burgkop »

Voor mensen die hier dagelijks zitten zal het uiteraard allemaal makkelijk werken.
Voor mensen die af en toe eens langskomen, moet het logies zijn, anders zijn ze gauw weg en dat kan in veel gevallen heel vervelend zijn, juist als je iemand wilt helpen.
Wanneer ik met Google de juiste vraag zie, waar ik al een poos naar zoek, verwacht je, als je die link aanklikt, gelijk op de juiste plek te komen.
Zo werkt het altijd als je wat zoekt.
Maar hier gaat het anders, als ik doe zoals hierboven voorgesteld, kom ik die topic nog steeds niet tegen, waar ik mee begon.
Zal ik toch alles door moeten spitten denk ik.

En dat is jammer, vandaar dat ik het persoonlijk onlogisch en onduidelijk vind.
Dat is niet rot bedoeld, maar ik heb er dan de pest in dat ik niet verder kom en die persoon dan niet te pakken kan krijgen, terwijl wij misschien naar elkaar op zoek zijn.

Vandaar de vraag of iemand mij met die plaatser in contakt kan brengen, dat werkt sneller dan al het gezoek.
aegis R.I.P.

Re: Zoeken

Bericht door aegis R.I.P. »

burgkop schreef:Voor mensen die hier dagelijks zitten zal het uiteraard allemaal makkelijk werken.
Voor mensen die af en toe eens langskomen, moet het logies zijn, anders zijn ze gauw weg en dat kan in veel gevallen heel vervelend zijn, juist als je iemand wilt helpen.
Wanneer ik met Google de juiste vraag zie, waar ik al een poos naar zoek, verwacht je, als je die link aanklikt, gelijk op de juiste plek te komen.
Zo werkt het altijd als je wat zoekt.
Maar hier gaat het anders, als ik doe zoals hierboven voorgesteld, kom ik die topic nog steeds niet tegen, waar ik mee begon.
Zal ik toch alles door moeten spitten denk ik.

En dat is jammer, vandaar dat ik het persoonlijk onlogisch en onduidelijk vind.
Dat is niet rot bedoeld, maar ik heb er dan de pest in dat ik niet verder kom en die persoon dan niet te pakken kan krijgen, terwijl wij misschien naar elkaar op zoek zijn.

Vandaar de vraag of iemand mij met die plaatser in contakt kan brengen, dat werkt sneller dan al het gezoek.
Hallo Burgkop

Als je iemand in het forum wil mailen en persoonlijke vragen te stellen kijk je op de gebruikerslijst ook Jos is daar te vinden onder joskomen@home.nl helaas kan ik je niet helpen heb nooit op coasters gevaren alleen grotere schepen maar veel succes en sterkte met de zoektocht :!: :) :!:
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

zoekfunctie

Bericht door Vaerderij »

He Burgkop,
Als je gewoon weer even terug gaat naar:
http://www.dynamicdeezign.be/forum/josk ... /1017.html
kom je het kolengestookte forum (oud) van Jos weer tegen. Effe Ctrl+F en 'schoonvader' intikken en je komt terecht bij vraagsteller Gerardus die drie voor jou wellicht interessante antwoorden heeft gekregen. Als je mazzle hebt heeft Gerardus nog hetzelfde mailadres en kun je hem rechtstreeks bereiken door zijn naam aan te tikken.
'Af en toe onder de plaat kijken leer je het meeste van', waren vroeger gevleugelde woorden aan boord.
Zelf kunnen we op het nieuwe forum het zoeken makkelijker maken door het onderwerp boven de berichten aan te geven.
Moi,
Anne
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Fred,
dat er een functie "opsporing verzocht " is
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit geantwoord heb.
Ik heb gezegd, dat er een hoofdstuk "opsporing verzocht" op Kombuispraat is ingeschoren, een sub-forum dus, speciaal voor degenen die bemanningsleden zoeken, met de link erbij.
Op het oude Kombuispraat, wat overigens niet meer wordt bijgehouden moet ik net zo hard zoeken als iemand anders en daar ben ik geen forumbeheerder voor.
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Toch heeft Burgkop een punt: de zoekfunctie stelt erg weinig voor. Voor mij werkt het in elk geval 19 van de 20 keer niet. Het onderwerp boven het bericht aangeven zal wel iets helpen, maar hoe vaak dwalen we niet van het eigenlijke topic af? En dan zit datgene wat je zoekt daar net ergens tussen.
Natuurlijk zoek je zoals Jolly dat aangeeft en dat geeft dan bij het zoeken naar "Bianca" het volgende resultaat:

Afbeelding

De naam Bianca komt in niet meer dan 8 topics voor, maar die hebben wel mooi 440 pagina's die je dan moet gaan doorlezen, zonder te weten waar je moet beginnen.

Het is niet anders en ik ben er inmiddels aan gewend, maar in plaats van te gaan zoeken, kun je beter even opnieuw een vraag plaatsen, in de hoop dat iemand zich dan herinnert waar het staat.

Burgkop doet net of hij voor zijn dure lidmaatschapsgeld toch eigenlijk wel een mooie zoekfunctie zou mogen verwachten en dat hem dat zwaar tegenvalt van wipmaster Jos Komen, maar zo is het natuurlijk niet. :-D
Een gegeven paard kijkt men achteraf niet in de kont... Of was het een koe die je in de bek moet kijken? Nou ja, zoiets in elk geval. Wie weet zit er in de volgende versie van dit forum wel een mooie, google-achtige zoekfunctie. Tot die tijd red ik me er toch wel mee en zul je mij niet horen klagen. Op de vele vragen die ik hier - en ook op het Kustvaartforum - in de loop der jaren heb gesteld heb ik steeds snelle, goede en vooral waardevolle antwoorden gekregen en dat is me meer waard dan die zoekfunctie.
burgkop

Re: zoekfunctie

Bericht door burgkop »

Vaerderij schreef:He Burgkop,
Als je gewoon weer even terug gaat naar:
http://www.dynamicdeezign.be/forum/josk ... /1017.html
kom je het kolengestookte forum (oud) van Jos weer tegen. Effe Ctrl+F en 'schoonvader' intikken en je komt terecht bij vraagsteller Gerardus die drie voor jou wellicht interessante antwoorden heeft gekregen. Als je mazzle hebt heeft Gerardus nog hetzelfde mailadres en kun je hem rechtstreeks bereiken door zijn naam aan te tikken.
'Af en toe onder de plaat kijken leer je het meeste van', waren vroeger gevleugelde woorden aan boord.
Zelf kunnen we op het nieuwe forum het zoeken makkelijker maken door het onderwerp boven de berichten aan te geven.
Moi,
Anne
Inderdaad, zo kom ik er nu wel, bedankt.
Dat is dus weer teruggevonden.
Is wel een heel oud bericht zie ik nu, ben bang dat het niet meer lukt, misschien weet iemand een nieuwer adres?

Uiteraard zelf gelijk gezocht bij "zoeken" op auteur en daar de naam Gerardus ingevoerd voor alle forums.
Kwam er niet 1 naar boven, terwijl hij toch wel die ene had moeten kunnen vinden van 2003 - lijkt mij tenminste.
Dan werkt het zoeken toch niet goed, of ligt het echt aan mij?
burgkop

Bericht door burgkop »

Jos Komen schreef:Hallo Fred,
dat er een functie "opsporing verzocht " is
Ik kan me niet voorstellen dat ik dit geantwoord heb.
Ik heb gezegd, dat er een hoofdstuk "opsporing verzocht" op Kombuispraat is ingeschoren, een sub-forum dus, speciaal voor degenen die bemanningsleden zoeken, met de link erbij.
Op het oude Kombuispraat, wat overigens niet meer wordt bijgehouden moet ik net zo hard zoeken als iemand anders en daar ben ik geen forumbeheerder voor.
All the best
Jos
Het misverstand zit hem in het zoeken bij Google, waar ik aannam dat de vraagsteller Jos Komen 'lijkt' te zijn.
Vandaar dat ik gemaild heb naar die naam.
Het blijkt dus om Gerardus te gaan, en die kon ik nu net niet terugvinden omdat ik dat niet wist.

Wij komen er wel, maar het duurt even.
Bedankt vooor reactie.


Plaats reactie