Hoera, ik had een Backup

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hoeraa, ik heb een back-up...
Toevallig ben ik afgelopen zaterdag begonnen met een Ghost image te maken van de hele schijf.
De hele middag en een flink stuk avond na de derde dvd opeens ERRORR
en kon ik alles wegpleuren.
Op zondag in de herhaling, nu lukte me het na een dag.
Maandag lag de kabel eruit en vanmiddag heb ik een externe harde schijf bij My com gekocht, 60 GB voor 119 euro
Deze geformatteerd, net als bij die floppies vroeger en nu kan ik moeiteloos alles en nog wat daarheen kopieren.
geen gezeur met branden enz.
bij zo'n ghost heb je een actuele versie, maar over een paar maanden is het sterk verouderd.
Zoek alleen nog een goede tip voor het backuppen van het hele Outlook express, want dat blijft een geval apart.
(heb zojuist twee verschillende trial versies op de nieuwe schijf geinstalleerd, dus voorlopig even een veilig gevoel)
All the best
Jos

Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Hallo mensen misschien een handig adressje voor als je nog iets nodig hebt http://www.computerland.nl zijn vrijwel de goedkoopste in Nederland met een goeie reputatie
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Folks,

Gistermiddag bij Vobis een Western Digital Caviar 160GB 8MB cache 7200 rpm opgehaald voor welgeteld 80 Euro.
Even een paar uurtjes (veel foto's en video materiaal) aan het restoren geweest en alles draait weer als een zonnetje.

Die oude IBM Deskstar 120 GB ga ik eens even openschroeven om te zien hoe het er tegenwoordig van binnen uit ziet.

Nogmaals ; blij dat ik een back-up had

Groetjes,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is niet duur. Intern, neem ik aan.

Vanavond op Ebay een externe Maxtor "one touch" van 250Gb gekocht voor 161 euro. Dat moet voldoende zijn. :wink:
USB 2.0, maar ook Firewire, dus ik denk dat ik er toch maar eens een Firewire port in zet.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Inderdaad intern Theo maar daar zat de oude ook tenslotte.

Die Maxtor van jouw is dezelfde waar ik ook al mijn kostbaarheden zo weer vanaf kon halen dus proficiat.

Firewire is een fractie sneller als USB2 (bij mij tenminste) maar verschil is niet groot genoeg om aanschaf te overwegen tenzij je nog met USB1 werkt; dan is een combicard USB2-FireWire een aanrader.
Op het ogenblik is er trouwens ook al FireWire 800 ; dubbel zo snel maar nog niet echt in het brandpunt van de belangstelling.

Groetjes,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Voor 15 euro, inclusief de verzendkosten, op Ebay vanuit Engeland een kaartje met 4 firewire poorten, dus dat kon er ook nog wel bij. Nu moet het genoeg zijn. :roll:


Plaats reactie