Spam en nog meer rommel

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Co

Re: Spam en nog meer rommel

Bericht door Co »

Beste mede-kombuizers,
Jammer jammer, en al dat werk van de moderatoren is vechten tegen de bierkaai. :twisted:
Hierboven is gesuggereerd alleen nog via "contact" een ECHT account aanmaken?
Is dat wat?
Er gaan nog meer mensen afhaken als dit zo door gaat, vrees ik.
Groeten van Co.

Ton Pekel
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Beste Co, Ik heb Dennis 2x een bericht hierover gestuurd............maar....ik krijg GEEN antwoord..tja en wat moet je dan nog doen?
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

Jinny

Bericht door Jinny »

Ook ik heb geen antwoord gekregen tot nu toe..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Bertus.

Bericht door Bertus. »

leo-shof schreef:
28 aug 2019 18:34
Derk-. schreef:
28 aug 2019 11:19
Nu dit fenomeen als een inktvlek deze mooie website aan het vervuilen is wil ik mijn account wissen, maar hoe???
Je kan ook gewoon niet inloggen, dan zie je het ook niet meer
Maar als je niet meer inlogt kun je ook geen reactie meer geven
ergens op en kun je ook geen foto's o.i.d. meer plaatsen volgens mij.

M.v.g. Bertus.

Ton Pekel
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Klopt Bertus, dan kan je alleen maar lezen dus dat schiet niet erg veel op om dat spijkerschrift te omzeilen. We halen op dit moment per dag een beste meuk van dat gedoe van het forum af. Eigenlijk zinloos want morgen staat er weer een frisse lading op. Weet iemand hier hoe men Dennis V kan bereiken want op PB'tje en Email via Kombuis geen reactie. Ik zie het nog even aan voor dat ik met Kombuis als lid en moderator stop.
Ton Pekel

Jinny

Bericht door Jinny »

Dat helpt niet Bertus, het enige wat helpt is blacklisten van de IP adressen.
Ik heb een aantal jaren een middelgroot forum geleid als admin, hetzelfde werk wat Dennis doet zeg maar, en ik weet wel hoe het werkt...
Dennis heeft mijn PB aan hem ook nog niet gelezen.

Nogmaals, ik wil met alle liefde bijspringen, desnoods als admin, maar de enige die daar iets in kan doen is Dennis.
Is hij met vakantie?
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven

Klaas Buytenwegh

Bericht door Klaas Buytenwegh »

@Jinny.
Goedemorgen, ik vind dit wel een interessant onderwerp. Wat bedoelt u met blacklisten ? Ik kan het mishebben, maar ik denk dat het gaat om de ip-adressen van deze kwaadwillende lieden te blokkeren. Ik heb me een paar jaar geleden een beetje verdiept in deze materie. De reden was, dat ik mede moderator was van een Belgische website van Flightsimulators. We hadden dezelfde problemen. In die tijd waren er in Belgie providers, die geen vast ipv4 adres verschaften, vanwege de zogenaamde te korten aan deze adressen. Voor een bedrag van rond 5 euro per maand extra kon je een vast adres kopen. De meesten deden dat niet. Dus ik vraag me af of het blokkeren van ip adressen de enige oplossing is. Veel van die lieden werken met VPN (Tor en anderen), hoe krijg je daar grip op ?. Ik denk, dat het afschaffen van het automatisch registreren, ook een stap in de goede richting is. Het zijn snelle jongens, ze registreren zich en binnen vijf minuten staat het bericht er. Ik ben lid van een aantal vergelijkbare sites op het gebied van scheep- en luchtvaart. Daar meld je je aan en na ongeveer zeven dagen krijg je bericht of je bent toegelaten. Ik ben nog nooit geweigerd, dus ik denk dat het geen ballotage is. Maar na een week is het waarschijnlijk niet meer interessant om spam te plaatsen. Ik ben benieuwd naar uw mening. Als ik de plank missla, bij voorbaat mijn excuses.
Grt en een goed weekend.
Klaas

Jinny

Bericht door Jinny »

Klaas, ik ben van '65, dus nog lang geen U.
Twee, ik blokkeerde hele ip groepen uit de verdachte landen....
Dat werkte toen.
En een beetje crea met de aanmeldprocedure hielp ook wel wat.
Maar daar moet je adminrechten voor hebben, en die heeft Dennis vooralsnog alleen.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven

Ton Pekel
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Hoi Klaas, wij als moderators verwijderen de berichten en blokkeren het IP-adres en de gebruikersnaam. Meer mogelijkheden hebben wij als moderators niet. Zelf beheer ik op Facebook enkele pagina's (besloten) van oud werknemers bedrijven en daarvoor moet je je aanmelden met je gegevens bv je vroegere salarisnr. enz. Ik heb een PZ-lijst van vroeger en een check is dus makkelijk. Deze pagina's beheer ik al zeker 10 jaar tot volle tevredenheid en nooit problemen. Zoiets moet voor Kombuispraat ook komen, er is niemand die een aanmelding controleerd. Op de andere site van Dennis V. het kustvaartforum is dat wel zo en dat wordt gesponsert dus daar valt meer € € uit te halen dan uit het "vrije kombuis". Ik begin het verdere verloop aardig door te krijgen..... als de 2 moderators ermee ophouden dan is dat het einde van het Kombuis nabij en misschien (????) is dat ook de bedoeling. Ik blijf het zeer vreemd vinden dat we geen contact kunnen krijgen met Dennis om onze ideeen cq klachten te vertellen. Grt Ton.
Ton Pekel

Jinny

Bericht door Jinny »

Ik ga er vanuit dat ie op vakantie is..
Maar jammer is het wel.
Ik heb geen probleem om de zaak te runnen als het moet, maar als eenvoudig gebruiker kan ik het niet. :mrgreen:

Wachten op Dennis dan maar..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven

Plaats reactie