online boot verhuren?

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
linda93

online boot verhuren?

Bericht door linda93 » 26 feb 2019 11:38

Hallo,

Ik heb een zelf een zeilboot, waarmee ik regelmatig ga zeilen op het IJsselmeer. Nu zag ik een tijdje geleden online een aantal websites zoals https://www.clickandboat.com/nl waarop je je eigen boot te huur aan kan bieden. Ik ben helemaal niet bekend met dit soort websites, heeft iemand van jullie hier ervaring mee? :?

Groetjes,

Linda

jdbvos

Re: online boot verhuren?

Bericht door jdbvos » 26 feb 2019 22:51

Ja, ik
Niet als huurder/verhuurder, maar voor een kennis die wel verhuurde vaak de technische en praktische vraagbaak, troubleshooter, en meestal berger door de boten mbv een sleepboot weer op te halen....wanneer ik thuis was, tenminste. Als dank kreeg ik een gratis ligplaats in z'n haven in Warns :-D
De huur van dergelijke prive-boten is vaak lager dan doorgaans nieuwere huurboten, die vaak al zo zijn ingericht dat een blind paard er geen schade aan toe kan brengen.
Met priveboten ligt dat uiteraard anders, en die zijn meestal heel wat kwetsbaarder.
Maar dit zijn ervaringen van 40 jaar geleden
Hoe het anno nu is, weet ik ook niet, maar omdat de priveboten vaak goedkoper zijn, trekt het ook het publiek die dat juist zoekt: studenten- en vriendengroepjes...
Need I say more...volk, dat een ietsje anders met jouw dierbare bezit omgaat als je gewend bent.
Je verzekeringspremie gaat doorgaans flink omhoog, de belastingdienst vind je ineens een stuk interessanter, en je marifoon ed kun je maar beter verwijderen omdat hij ergens onderweg wellicht in beslag wordt genomen.
Maar wie weet is het vermelde bedrijf wel de uitzondering die de regel bevestigd... Wees op je hoede.
Ik bijv, leen sommige dingen nooit uit: m'n portemonnee, m'n tandenborstel, m'n vrouw en m'n boot: je krijgt het altijd behoorlijk gebruikt terug...
Nou ja...m'n kinderen nemen de boot mee en roepen dan van verre nog even "...je had hem toch niet nodig, tóch ?" Maar da's familie, en vooral: door mezelf 'het vak' geleerd. Ze hebben 1 nadeel: ze hebben de brandstofvuldop nog nooit kunnen vinden, blijkbaar

linda93

Re: online boot verhuren?

Bericht door linda93 » 27 feb 2019 12:22

Daar heb je wel een goed punt! Verzekeringen zijn wel een dingetje... Dit zou ik inderdaad na moeten vragen, met waarschijlijk een hogere premie als gevolg. Het zou wel een mooie manier zijn om iets extra's bij te verdienen, zeker als ik de boot zelf neit altijd gebruik.

Plaats reactie