Motorfietsenhoekie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Harry,
De "Kasteel Staverden".
Ik was er helaas niet bie, maar lijkt me een leuk dagtripje. :)
Maarre, die foto is een Berini, volgens mij hadden die de eerste eitjes.
Kon je los kopen bij de fietsenmaker en ze zelf op je stalen ros monteren.
De Solex was een hapklare motorfiets. :wink:
All the best
Jos

Afbeelding

Bram

Motorfietsbootje

Bericht door Bram »

:D Blij dat ik rij
groots dat ik vaar
nog een halfie
en dan ben ik klaar
enne Jos dikvoormekaar :evil:
Garoetjes Bram enne Proost ouwe haarlemse baggeraar :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Kasteel Staveren

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Jos-Bram,

Moet NU mee "op visite"

Mooi dagtochie inderdaad, staat in me geheugen gegrift.
Wat die Berini motor betreft ben ik helemaal bij de les, maar "het fietsframe" op de foto lijkt verdacht veel (in m'n wollige geheugen!) op het fietsframe van de inderdaad kant en klare Solex.
Dit is dus in mijn ogen "een kruising" heb ik dat goed??? :wink:

Die kankerende ouwe knakker op "Orange County" doet dat alleen maar voor de show, DAT willen die vogels uit "JoeNaaitmeSteeds" nu eenmaal graag zien, CONFLIKT!
Ze exporteren het!!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Bericht door john.marlit »

Hallo mopedfreunde ,ff een plaatje van een originele Solex,zoeentje waar Harry achterop heeft gezeten.

Afbeelding

M'n schoonmoeder is er eens een keer ,na het nuttigen van een flessie advokaat :lol: ,dwars door de voor vervoer naar de fabriek klaar staande volle melkbussen geragt :shock: op zo'n solexie,hetgeen m'n zwagertje (die het zag gebeuren) de uitspraak ontlokte van Now binne de rapen gaar,en de melk is wel hardstikke zoer.(het geen op het humeur van schoonvader bertrekking had :evil: :evil:
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Bram

Motorhoekie

Bericht door Bram »

:D na al dat pracht vanhoe je op volle snelheid je schoonvader an Yoghert kan helpen,gaan we maar weer verder met me foto`tjes.
Eerst mot het maar ff van het hart,na dat gesodemieter met me beddegoe hier veur de deur, docht ik ,kom ik zal me maar een driewieler aanschaffen,(had ik niet in me prille jeugd,was al blijt met een stukkie aanmaakhout wat een trein voorstelde},dus ik het in de kring gegooid ( 1 persoon aanwezig}zoals dat teugenswoordig heet maar het parlement ook vertegenwoordigd door ien en dezelfde persoon ,stemde teugen,maar hier is dan de driewieler

Afbeelding

en gaan we weer gewoon verder met de scheurijzers.
nog goeie muziek gehoord de laatste tijd
Afbeelding

nog ff een dikke motor met een V8 big block,dit is het soort custom bikes waar onze Canadeze Harry het over had van het programma orange county
Afbeelding

en tot slot een mooie Aprilla
Afbeelding
Groetjes Bram
Bram

Motorfietshoekie

Bericht door Bram »

:D hoi kombuisers
Dit is de man van Orange County
Afbeelding

en dit zijn zijn machines
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als je de bike kan betalen ,heb je de moteur er bij voor een kleine :?: toeslag
Afbeelding

ff een leuk driewielertje {trike} erbij voor de oudjes
Afbeelding

en in een verkrachte harington wordt hier nog even geoefend voordat hij de weg op kan{mis dit trouwens wel op de kermissen van tegenwoordig}\
Afbeelding

Groets Bram
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Dat touw heb ik op de Hollandse kermissen nog nooit gezien Bram.
Of moet dat nu soms volgens de Arbowet ?
Gr, Arie.
Bram

Motorfiets hoekie

Bericht door Bram »

:D Hoi Arie,ik heb geen flauw idee,maar het lijkt mij gevaarlijker met touw als zonder.
Ik was nog een paar foto`s vergeten van Orange county anders gaat die ouwe met alle eer strijken en dat gaat ook niet

de Crew
Afbeelding

Het rooie gevaar
Afbeelding

Groets Bram
dirk

kawa

Bericht door dirk »

hoi, bram, daar staan 'n hoop mooie fietsjes bij, 't liefst zou ik ook zo'n ouwe norton of bsa in 't schuurtje hebben staan, maar ja. onderstaand scheurfietsie is van mij, 'n kawa zxr400, ben dan wel 57 maar ik mag nog graag 'n stukkie blazen! of even naar 't katwijkse strand om uit te waaien! groetn van dirk.

Afbeelding
Bram

Motorfietjses

Bericht door Bram »

:D :D Hoi Dirk ik zou zeggen laat hem er nog maar lekker inhangen,ik was 59 toen ik erafpleurde voor de deur alleen omdat ik een kleine stilstand kreeg door ademnood,toen ik hem van de achterstandaard afhaalde en me meissie net stond te kijken,einde verhaal. :(
Maar motorrijden is net als varen,als je het virus heb,dan valt het moeilijk om stoppen,ondanks de vliegen en de muggen de je van af mot vegen,maar me motorpak heb ik nog steeds,geen reclame maar wel oerdegelijk leer met kevlar omdat ik niet zo hard durfde te rijden:lol: :wink: ,
zal wel gelijk met mij verbrandt worden in zo`n olie gestookte krepeermaardoortium.
Fijne feestdagen nog Dirk
Groetjes Bram :D


Plaats reactie