Motorfietsenhoekie

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Lemans
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Lemans »

ja, die heb ik ook, een LMII maar met stuchi-kuip. 24 jaar mee rond gereden maar als je veel met een duo-passagier rijdt wordt dat uiteindelijk wel wat zwaar in de schouders. stuurt wel perfect. staat nu achterin de schuur.
dus samen met de duo een nieuwe uitgezocht en hij vond geel/zwart/rood wel op het visje Nemo lijken, vandaar
geen seconde spijt, stuurt veel lichter en makkelijker, voldoende vermogen en te weinig grondspeling

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door jdbvos »

Muh zwager rijdt (oa) al jaren een LeMans....
Die vroeg me ooit of ik ook een tekening/aquarel van 'een motor' kon maken...
Ik druk bezig, en vond een foto van een mooie scheepsmotor, en vroeg "...vind je van deze..."
Hij keek me verwilderd aan, wees naar z'n goezie (hij heet Jaap, dus ik noem het GoezieJack):"Nee joh ! Die motor !"
Nou was dat in de tijd dat ik dat 'gedoe' net weer had opgepikt, en eigenlijk de gebruikelijke (zoals muh vechtgenote zegt) "..bootjes...altijd maar bootjes..." maakte, ik het toch maar heb geprobeerd (A3-formaat). Hangt alweer jaren bij hem aan de muur...
Bijlagen
Moto Guzzi Aquarel1 .jpg
Moto Guzzi Aquarel1 .jpg (207.42 KiB) 1658 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Co »

Goede "aqua-rellerige" weergave van een Guzzi Le Mans, Jan.

.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door jdbvos »

Dank je Co !
Voor die aquarel had ik de contourlijnen van de tekening overgenomen....
Bijlagen
Moto Guzzi verkleind.jpg
Moto Guzzi verkleind.jpg (186.46 KiB) 1478 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Niet echt een motorfiets, maar toch : een fiets met een motor
==========================================================
Iemand heeft een elektrische fiets gemaakt met een wasmachinemotor die 110 km / u haalt
The-Spin-Cycle.jpg
The-Spin-Cycle.jpg (58.49 KiB) 1338 keer bekeken
Als het om innovatie gaat, kent de mens geen grenzen, een man slaagde erin om een ​​fiets te maken die tot 110km / u kan met de motor van een wasmachine.
Onderdelen van een wasmachine zijn gebruikt om een ​​elektrische fiets te maken voor minimaal 20 jaar gebruik. Het werd "The Spin Cycle" of ook wel "Bike Centrifuge" genoemd en werd gebouwd met een wasmachinemotor van 1100 watt, gemonteerd in het midden van het fietsframe. De ketting is gekoppeld aan een van de versnellingen van de motor, die tijdens het rijden het achterwiel van de fiets aandrijft.
Hij heeft ook de crank aangepast om een ​​vrijloop op te nemen, zodat de motor kan draaien zonder de pedalen te hoeven bewegen.
Volgens de maker geïdentificeerd als @Jimminecraftguy, kan zijn e-bike een snelheid van 110 km / u halen. Met de motor die tot 48 V kan ontvangen, kan het voertuig een snelheid van maximaal 150 km/u halen, zegt hij. Het bereiken van deze mijlpaal is echter niet zijn focus, maar eerder het creëren van een robuuste batterij die autonomie biedt voor de centrifugaalfiets.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door jdbvos »

...ik weetutniet.....
Een dikke 220Vwisseltroom E-motor, een fiets zonder accu, en achter de fiets een snoerhaspel....
...net pasen met de herrijzenis van Rutte gevierd, en vlak daarvoor het begin van de 4e maand....
...ik weetutniet.....
Oost, west...ook best
corbas
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 dec 2011 18:59

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door corbas »

Co schreef: 16 nov 2020 19:36 Bevalt uitstekend. :D
Zijn er nog meer Kombuizers die Guzzi rijden?
Moto Guzzi V85TT.jpg
Kennen wij elkaar ook van het Guzzi Forum?
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Co »

corbas schreef: 06 apr 2021 16:27
Co schreef: 16 nov 2020 19:36 Bevalt uitstekend. :D
Zijn er nog meer Kombuizers die Guzzi rijden?
Moto Guzzi V85TT.jpg
Kennen wij elkaar ook van het Guzzi Forum?
Hallo Cor, ja daar lees ik ook mee, ben lid van de MGCN.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door Jacob Bothof »

Die 110 km zal wel op de rollenbank zijn gehaald met elektrisch aangedreven rollen.
Stroom opgewekt door een oud MAN/generatorsetje :idea: ergens opgekocht bij een
sloopbedrijfje in verwegnistan. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Motorfietsenhoekie

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Motorfietsen hoekje
Beslag Ever Given Suezkanaal verlengd: Yamaha en Kawasaki wachten op motoren
06 MEI 2021
Een Egyptische rechtbank heeft in een beroepsprocedure van de Japanse rederij Shoei Kisen Kaisha de beslaglegging op de ‘Ever Given’ in het Suezkanaal gehandhaafd. Op het schip bevinden zich in ieder geval "duizenden producten en componenten van Yamaha", maar ook in ieder geval motoren en/of onderdelen van Kawasaki en vermoedelijk nog van een groot aantal andere motormerken, die daardoor nog meer vertraging op zullen lopen. De oorspronkelijke vaarroute van één van de grootste containerschepen ter wereld begon in Yantian, Shenzhen in China, met een tussenstop in Johor, Maleisië en is bedoeld om in Rotterdam te eindigen. Of en wanneer dit nog gaat gebeuren, blijft door de rechterlijke uitspraak een gok.
De uitspraak van de Egyptische rechter betekent dat het containerschip van de Evergreen rederij nog aan de ketting blijft liggen, om als een soort onderpand gebruikt te worden en zo de geëiste schadevergoeding te krijgen. De Suez Canal Authority (SCA) kreeg al op 13 april van een Egyptische rechter toestemming om beslag te leggen; de beheerder van het Suezkanaal eist dan ook 916 miljoen dollar aan schadevergoeding. Verzekeraar UK Club vindt dat bedrag natuurlijk veel te hoog, waarop de onderhandelingen tussen de verzekeraar en SCA vastliepen. Gisteren werd het conservatoire beslag verlengd, in wat gezien kan worden als een volgende stap in het onderhandelingsproces over de schadevergoeding tussen Egypte en de rederij.
motor onderweg.jpg
motor onderweg.jpg (59.88 KiB) 950 keer bekeken
CEO Yamaha Europe: excuses voor lange wachttijden levering nieuwe motoren
In een videoboodschap voor klanten, dealers en geïnteresseerden heeft Eric de Seynes, President & CEO van Yamaha Motor Europe, officieel aangegeven dat er problemen zijn met de levering van nieuwe motorfietsen, als gevolg van een aantal door hem specifiek benoemde redenen. Nieuwsmotor deed recent al eerder verslag van de leveringsproblemen die de hele motorbranche ondervindt, maar (bijna) alle merken wilden daarop geen officiële reactie geven. Yamaha Motor Europe (YME) komt nu als eerste grote motormerk met een statement, waarin in ieder geval de vertragingen worden bevestigd en uitgelegd. Volgens de Seynes verbetert de situatie zich wel, maar een tijdspad wordt niet gegeven, net zomin als dat er over mogelijke prijsstijgingen wordt gesproken. Wel biedt De Seynes, in de Japanse traditie, zijn excuses aan voor de vertraagde leveringen van nieuwe motoren en andere Yamaha-Motor producten. Hieronder een transcript van de videoboodschap van De Seynes.
VOICE SCRIPT VIDEO MESSAGE: ERIC DE SEYNES- PRESIDENT & CEO YAMAHA MOTOR EUROPE N.V.
Beste klanten, beste Yamaha-dealers, na een moeilijk 2020 dachten we dat het ergste deel van de coronaviruspandemie achter de rug was, zowel voor de volksgezondheid als voor ons bedrijf. De aanvankelijke vooruitzichten voor 2021 waren en blijven heel positief. De vraag herstelt zich sinds afgelopen zomer aanzienlijk. Daarbij komt nog de ondersteuning van ons sterke en toegewijde dealernetwerk, met veel nieuwe verwachte producten.
Helaas blijken onze verwachtingen niet helemaal uit te komen. Nu 2021 echt is begonnen en duidelijk wordt wat de langetermijngevolgen van de coronavirus-pandemie voor de toeleveringsketen zijn, blijkt het moeilijk te worden om te voldoen aan onze belangrijkste plicht: voldoende producten aanleveren via ons uitgebreide dealer-netwerk.
De afgelopen tien maanden is de beschikbaarheid van veel grondstoffen een probleem gebleken. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de halfgeleiders die wij gebruiken in onze smartkeys, ABS-remsystemen, ECU, enzovoort. Internationale goederentransporten bleken ook een probleem wegens de grote vraag naar veel soorten industriële producten. Deze problemen werden aan het begin van het seizoen nog verergerd door de onverwachte crisis in het Suezkanaal rondom het containerschip "Ever Given". Hierop bevonden zich helaas duizenden producten en componenten van Yamaha.
Iedereen hier bij Yamaha, van de inkoopteams tot de fabrieks-, de logistieke en de verkoopteams, is hard aan het werk om deze problemen recht te trekken en ervoor te zorgen dat alle beschikbare producten worden geleverd. Tegelijkertijd proberen we de meest nauwkeurige informatie over beschikbaarheid te verstrekken aan ons dealernetwerk in heel Europa, ook in deze zeer onvoorspelbare situatie.
Gelukkig zal de situatie er de komende dagen, weken en maanden op vooruit gaan. Wij waarderen uw geduld en hebben er vertrouwen in dat uw geduld zal worden beloond met de geweldige ervaring die uw nieuwe motor, scooter, buitenboordmotor, WaveRunner of uw andere Yamaha-product u zal bieden.
Terwijl iedereen bij Yamaha hard aan het werk is om alle problemen die voortkomen uit de pandemie op te lossen en het aantal leveringen snel te verhogen, begrijpen wij dat het frustrerend kan zijn om te wachten op producten die geleverd moeten worden. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.
We hopen dat u onze excuses voor eventuele vertragingen wilt aanvaarden en hopen van harte dat uw nieuwe machine uw hart zeer binnenkort sneller zal doen kloppen... Tot gauw en nogmaals bedankt voor uw geduld.
++
UPDATE 7 MEI 2021:
Stijgende grondstofprijzen, met name rhodium, palladium en staal, zouden de Duitse autofabrikant BMW in 2021 een extra 1 miljard euro kunnen kosten, zei de Chief Financial Officer van het bedrijf vandaag. In een teleconferentie zei Nicolas Peter dat hogere grondstofkosten gedeeltelijk zullen worden gecompenseerd door gunstige wisselkoersen, waardoor de netto-impact ongeveer 500 miljoen euro zal bedragen.


Plaats reactie