Alle Oldtimers [No ships]
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Mooi verhaal en mooie auto. Knap gedaan.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Prachtig inderdaad een rijdende A-Ford.
Maar is die tweedehands goed bruikbare extruder nu ook onbeschadigd in Chili aangekomen?
Adri
Maar is die tweedehands goed bruikbare extruder nu ook onbeschadigd in Chili aangekomen?
Adri
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Dat was zeker een pracht verhaal Jan.
Het brengt mij gelijk op een vraag die me al langer bezig houdt. In de States bouwen ze auto's onherkenbaar om. Ja zelfs hele nieuwe cassis worden onder het carrosserie gebouwd, om het nog maar niet over de motor te hebben. Zover mij bekend kan / mag dat niet in Nederland. Maar hoe zit het nu als je een oude auto helemaal opnieuw opbouwt en het oude cassis nummer dreigt te verdwijnen ?. Dat moet toch met het R.D.W. te regelen te zijn als je de bewijzen meelevert.
Weet jij hier meer over te vertellen ?.
m.v.g., Roy
Het brengt mij gelijk op een vraag die me al langer bezig houdt. In de States bouwen ze auto's onherkenbaar om. Ja zelfs hele nieuwe cassis worden onder het carrosserie gebouwd, om het nog maar niet over de motor te hebben. Zover mij bekend kan / mag dat niet in Nederland. Maar hoe zit het nu als je een oude auto helemaal opnieuw opbouwt en het oude cassis nummer dreigt te verdwijnen ?. Dat moet toch met het R.D.W. te regelen te zijn als je de bewijzen meelevert.
Weet jij hier meer over te vertellen ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ja Roy in Nederland is nog veel mogelijk mits er een bepaald aantal delen nog origineel is.
Zelf heb ik al eens een Eend op een nieuw chassis gezet, als je dat goed doet in overleg met de RDW krijg je gewoon een auto met een nieuw chassis.
Ook een andere motor inbouwen gaat nog wel goed als het niet teveel afwijkt.
Maar zoals in de USA of in Engeland, dat gaat in Nederland niet, zoek maar eens op de site van Burton Zutphen daar zie dat er nog wel veel mogelijk is binnen het kader van de originele auto.
Wij hebben een lange tijd een Jeep Grand Wagoneer gehad waar niet veel origineels meer aan zat behalve het kenteken, ook dat gaat nu niet meer hier.
Zelf heb ik al eens een Eend op een nieuw chassis gezet, als je dat goed doet in overleg met de RDW krijg je gewoon een auto met een nieuw chassis.
Ook een andere motor inbouwen gaat nog wel goed als het niet teveel afwijkt.
Maar zoals in de USA of in Engeland, dat gaat in Nederland niet, zoek maar eens op de site van Burton Zutphen daar zie dat er nog wel veel mogelijk is binnen het kader van de originele auto.
Wij hebben een lange tijd een Jeep Grand Wagoneer gehad waar niet veel origineels meer aan zat behalve het kenteken, ook dat gaat nu niet meer hier.
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Mooi verhaal en dito foto's over de A-Ford.
groet,Jan
groet,Jan
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Adri, ter geruststelling. Wij stuurden 4 maanden na aankomst van de Ford een compleet gereviseerde extruder voor hondenvoer naar Chile, van deze machine waren vele delen nieuw, een afspraak is immers een afspraak dus moet je leveren.
De machine heb ik ook nog in bedrijf gesteld gedurende 14 dagen waarbij ik als een vorst behandeld werd, het hele verhaal heeft ook nog in het sufferdje van Santiago gestaan, helaas ben ik dat spul kwijt.
Onze klant heeft een fortuin gemaakt met zijn hondenvoer dat in 25 kg zakken bij tankstations verkocht werd, speciaal voor erf- en waakhonden.
De man kwam ons twee jaar later in Zutphen opzoeken met zijn hele familie en dat kon hij zomaar betalen.
Nog 2 jaar later heeft hij zijn toko verkocht aan een Amerikaanse multinational en is gaan rentenieren ( ik heb daarna nog wel een poosje moeten werken )
De machine heb ik ook nog in bedrijf gesteld gedurende 14 dagen waarbij ik als een vorst behandeld werd, het hele verhaal heeft ook nog in het sufferdje van Santiago gestaan, helaas ben ik dat spul kwijt.
Onze klant heeft een fortuin gemaakt met zijn hondenvoer dat in 25 kg zakken bij tankstations verkocht werd, speciaal voor erf- en waakhonden.
De man kwam ons twee jaar later in Zutphen opzoeken met zijn hele familie en dat kon hij zomaar betalen.
Nog 2 jaar later heeft hij zijn toko verkocht aan een Amerikaanse multinational en is gaan rentenieren ( ik heb daarna nog wel een poosje moeten werken )
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Bedankt voor je uitleg Jan.
Ik zal die site van Burton Zutphen eens opzoeken.
m.v.g., Roy
Ik zal die site van Burton Zutphen eens opzoeken.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8104
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Alle Oldtimers [No ships]
nog even terug komend op die Douphine
1956 40hp
advertentie uit die tijdRe: Alle Oldtimers [No ships]
Voor die tijd toch een prachtig karretje.
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ik meen me te herinneren dat dat zelfde motortje oók in de Renault 4 is gebruikt....
En ja ! Ik vond het een hele fijne, en mooie auto...effe afgezien van het voortreintje... i
En ja ! Ik vond het een hele fijne, en mooie auto...effe afgezien van het voortreintje... i
Oost, west...ook best