Alle Oldtimers [No ships]

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Klaas Buytenwegh
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Klaas Buytenwegh »

Mooi verhaal en mooie auto. Knap gedaan.
Grt.
Klaas.

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Breeze »

Prachtig inderdaad een rijdende A-Ford.
Maar is die tweedehands goed bruikbare extruder nu ook onbeschadigd in Chili aangekomen?

Adri
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Roy »

Dat was zeker een pracht verhaal Jan.
Het brengt mij gelijk op een vraag die me al langer bezig houdt. In de States bouwen ze auto's onherkenbaar om. Ja zelfs hele nieuwe cassis worden onder het carrosserie gebouwd, om het nog maar niet over de motor te hebben. Zover mij bekend kan / mag dat niet in Nederland. Maar hoe zit het nu als je een oude auto helemaal opnieuw opbouwt en het oude cassis nummer dreigt te verdwijnen ?. Dat moet toch met het R.D.W. te regelen te zijn als je de bewijzen meelevert.
Weet jij hier meer over te vertellen ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door v+d »

Ja Roy in Nederland is nog veel mogelijk mits er een bepaald aantal delen nog origineel is.
Zelf heb ik al eens een Eend op een nieuw chassis gezet, als je dat goed doet in overleg met de RDW krijg je gewoon een auto met een nieuw chassis.
Ook een andere motor inbouwen gaat nog wel goed als het niet teveel afwijkt.
Maar zoals in de USA of in Engeland, dat gaat in Nederland niet, zoek maar eens op de site van Burton Zutphen daar zie dat er nog wel veel mogelijk is binnen het kader van de originele auto.
Wij hebben een lange tijd een Jeep Grand Wagoneer gehad waar niet veel origineels meer aan zat behalve het kenteken, ook dat gaat nu niet meer hier.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Jan Sprong »

Mooi verhaal en dito foto's over de A-Ford.
groet,Jan
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door v+d »

Adri, ter geruststelling. Wij stuurden 4 maanden na aankomst van de Ford een compleet gereviseerde extruder voor hondenvoer naar Chile, van deze machine waren vele delen nieuw, een afspraak is immers een afspraak dus moet je leveren.
De machine heb ik ook nog in bedrijf gesteld gedurende 14 dagen waarbij ik als een vorst behandeld werd, het hele verhaal heeft ook nog in het sufferdje van Santiago gestaan, helaas ben ik dat spul kwijt.
Onze klant heeft een fortuin gemaakt met zijn hondenvoer dat in 25 kg zakken bij tankstations verkocht werd, speciaal voor erf- en waakhonden.
De man kwam ons twee jaar later in Zutphen opzoeken met zijn hele familie en dat kon hij zomaar betalen.
Nog 2 jaar later heeft hij zijn toko verkocht aan een Amerikaanse multinational en is gaan rentenieren ( ik heb daarna nog wel een poosje moeten werken :lol:)
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door Roy »

Bedankt voor je uitleg Jan.
Ik zal die site van Burton Zutphen eens opzoeken.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8104
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

nog even terug komend op die Douphine
douphine.jpg
douphine.jpg (92.2 KiB) 442 keer bekeken
1956 40hp
gordini II.jpg
gordini II.jpg (22.15 KiB) 442 keer bekeken
advertentie uit die tijd
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door v+d »

Voor die tijd toch een prachtig karretje.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alle Oldtimers [No ships]

Bericht door jdbvos »

Ik meen me te herinneren dat dat zelfde motortje oók in de Renault 4 is gebruikt....

En ja ! Ik vond het een hele fijne, en mooie auto...effe afgezien van het voortreintje... i
Oost, west...ook best


Plaats reactie