Alle Oldtimers [No ships]
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Voor de '76ger ben ik niet voor naar buiten gegaan.
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
Re: Alle Oldtimers [No ships]
't Lijkt mij een Scania Vabis.
Maar dat zal Leo als geen ander exact weten te vertellen.
m.v.g., Roy
Maar dat zal Leo als geen ander exact weten te vertellen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Ha HA jij wordt nog een echte kenner Roy
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Een pracht Leo !.
Het was dus al Scania en geen Scania Vabis meer............
m.v.g., Roy
Het was dus al Scania en geen Scania Vabis meer............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Alle Oldtimers [No ships]
In 1969 leidden de in 1968 begonnen besprekingen met SAAB tot een fusie onder de naam AB SAAB-Scania, waarmee de naam Scania-Vabis verdween en alleen nog maar Scania op de voertuigen werd vermeld.
Bron ook interessant https://nl.wikipedia.org/wiki/Scania-Vabis
Bron ook interessant https://nl.wikipedia.org/wiki/Scania-Vabis
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Bedankt voor de link Leo.
Het mag trouwens wel eens ge-update worden dunkt me.
Neen, ik niet. Ik hou het maar bij het drijvende gebeuren, maar vrachtauto's blijven wel interessant. Tsja, je bent een jongetje of niet...........
m.v.g., Roy
Het mag trouwens wel eens ge-update worden dunkt me.
Neen, ik niet. Ik hou het maar bij het drijvende gebeuren, maar vrachtauto's blijven wel interessant. Tsja, je bent een jongetje of niet...........
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Toen ik gisteravond de laptop al had uitgezet vertrok de Scania, achteruit.
Genoeg geluid en tijd om nog FF de camera te pakken. Dat die Scania's ook nog voorandere zaken worden gebruikt tonen de eerder geplaatste foto's Hoe echt het Scania-Vabis plaatje is weet ik niet.
Wat ik van deze wagen weet is, dat het brandstof gebruik mijn beurs te boven gaat, 1 op 4.
Dat de toenmalige eigenaar een in Lommel wonende landgenoot is/was.
En dat de wagen twee of drie jaar geleden te koop werd aangeboden voor, ik dacht € 45.000,00
groeten
Jan vn der Pluijm
Genoeg geluid en tijd om nog FF de camera te pakken. Dat die Scania's ook nog voorandere zaken worden gebruikt tonen de eerder geplaatste foto's Hoe echt het Scania-Vabis plaatje is weet ik niet.
Wat ik van deze wagen weet is, dat het brandstof gebruik mijn beurs te boven gaat, 1 op 4.
Dat de toenmalige eigenaar een in Lommel wonende landgenoot is/was.
En dat de wagen twee of drie jaar geleden te koop werd aangeboden voor, ik dacht € 45.000,00
groeten
Jan vn der Pluijm
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Toch mooie vrachtwagens.
Groet, Jan
Groet, Jan
Re: Alle Oldtimers [No ships]
Toen ik ging rijden
Reden we gemiddeld 1 op 2.85
En dat was toen zuinig zeiden ze
Maar meestal zware vrachten en een snelheid van rond de 91 km
Later werden ze wel zuiniger en sprak men over 1 op 4
Een rondje Zwitserland was zo een beetje 800 liter
Reden we gemiddeld 1 op 2.85
En dat was toen zuinig zeiden ze
Maar meestal zware vrachten en een snelheid van rond de 91 km
Later werden ze wel zuiniger en sprak men over 1 op 4
Een rondje Zwitserland was zo een beetje 800 liter
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Alle Oldtimers [No ships]
5 modellen Kever (Fusca) die nooit in het Kever-land bij uitstek zijn gefabriceerd.
En van 1953 - 1986 en 1993 - 1996 rolden er hier in Brazilie meer dan 3.100.000 Kevers uit de fabrieken. 1.
Fusca conversivel. In Duitsland werd deze van 1949 - 1980 geproduceerd. 2.
Fusca 4 x 4. In de 2e wereldoorlog, nog onder de fabrieksnaam KDF-Wagen, werden hiervan tussen 1941 - 1944 564 geproduceerd.
Bijzonderheid was dat ze geen reserve wiel hadden, daarvoor in de plaats een extra benzinetank. 3.
Fusca model 1302 gelanceerd in Duitsland in 1971. De voorloper van de 1303 in 1972. Moderne uitvoering, grotere voorruit (panoramica)
een 1.6 motor plus grote achterlampen. Hier in Brazilie ''olifantspoten'' genoemd. 4.
Fusca GSR 1303S Hiervan werden er slechts 3.500 geproduceerd. Met die zwarte motorkap en sportieve wielen. 1.6 motor,
schijfremmen en 4 versnellingen. 5.
Lady Bug. geproduceerd 1968 - 1976. Semi-automatische versnelling (3). Geen koppeling, automatische 3-hands versnelling.
Werd geexporteerd naar de USA als Automatic Stick Shift.
En van 1953 - 1986 en 1993 - 1996 rolden er hier in Brazilie meer dan 3.100.000 Kevers uit de fabrieken. 1.
Fusca conversivel. In Duitsland werd deze van 1949 - 1980 geproduceerd. 2.
Fusca 4 x 4. In de 2e wereldoorlog, nog onder de fabrieksnaam KDF-Wagen, werden hiervan tussen 1941 - 1944 564 geproduceerd.
Bijzonderheid was dat ze geen reserve wiel hadden, daarvoor in de plaats een extra benzinetank. 3.
Fusca model 1302 gelanceerd in Duitsland in 1971. De voorloper van de 1303 in 1972. Moderne uitvoering, grotere voorruit (panoramica)
een 1.6 motor plus grote achterlampen. Hier in Brazilie ''olifantspoten'' genoemd. 4.
Fusca GSR 1303S Hiervan werden er slechts 3.500 geproduceerd. Met die zwarte motorkap en sportieve wielen. 1.6 motor,
schijfremmen en 4 versnellingen. 5.
Lady Bug. geproduceerd 1968 - 1976. Semi-automatische versnelling (3). Geen koppeling, automatische 3-hands versnelling.
Werd geexporteerd naar de USA als Automatic Stick Shift.